کد خبر: 285671
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
بازدید 564
سه نویسنده کرمانی تجلیل شدند

سه نویسنده برتر کرمانی در حوزه کودک و نوجوان طی آیینی با عنوان چهل قلم در کرمان تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، این برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های عمومی کرمان  با حضورهوشنگ مرادی کرمانی، افسانه شعبان نژاد، داوود امیریان وجمعی از مسوولان و هنرمندان استانی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین، با بیان این‌که حضور مسوولان در این برنامه نشان می‌دهد که کانون یک مجموعه شناخته شده در استان است، گفت: کانون با ادبیات و هنر کودک و نوجوان معنا پیدا می‌کند و ادبیات کودک و نوجوان نیز با خالقان این آثار معنا می‌یابد.

امینی افزود: مدت‌ها بود که نویسندگان و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان کمتر دیده می‌شدند و خوشحالیم بارِ دیگر درِ کانون پرورش فکری به روی هنرمندان و متعلقان اصلی این مجموعه باز شده است  و این تعامل بایستی مستمر و پررنگ‌تر باشد.

زهرا موسی‌پور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری نیز ادبیات کودک و نوجوان را یک حوزه شیرین و دوست‌داشتنی برشمرد و خاطرنشان کرد:این نوع ادبیات در طول زمان تکرار می‌شود چراکه هنوز مادربزرگ‌ها و مادران برای فرزندانشان اشعار کودکانه می‌خوانند و این نشان از ارزش و اهمیت کاربرای کودکان و نوجوانان دارد.

وی قدم گذاشتن در مسیر رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان را توفیق الهی دانست و خطاب به نویسندگان و هنرمندان این حوزه گفت: بکوشید آثاری تولید شود که علاوه بر جامعه‌ی کودک و نوجوان کشور، به جهان نیزعرضه شود.

در همین حال، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نام‌آشنا در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان در این آیین گفت: موضوعات جهان را می توان در ظرف‌های مختلف ریخت و در قالب‌های مختلف ارائه کرد.

مرادی کرمانی افزود: هر کس از محتوای داستان برداشت متفاوتی دارد و روایت‌های مختلفی از داستان‌ها وجود دارد.

این نویسنده پرآوازه کرمانی در ادامه خاطره‌ای از کتاب مربای شیرین بیان کرد و دقت نسل کودک و نوجوان را ستود.

همچنین در این آیین از افسانه شعبان نژاد شاعر حوزه کودک و نوجوان و داود امیریان نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

قصه‌گویی فائزه خسروی مربی فرهنگی کانون بردسیر با قصه‌ی " مربای شیرین" برگرفته از کتابی با همین عنوان از هوشنگ مرادی کرمانی و فاطمه محمدی‌زاده با قصه‌ی " مزدور ایرانی " برگرفته از کتاب " رفاقت به سبک تانک " داوود امیریان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین یسنا صدقی عضو روشندل مرکز فراگیر کانون کرمان متنی را در تقدیر از این نویسندگان خواند و گروه سرود مرکز فرهنگی هنری چترود نیز سرودی را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اجرا کردند.

بنا بر این گزارش، در حاشیه این برنامه، این نویسندگان با حضور در جمع مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ کرمان از خاطرات کودکی خود گفتند و کیکی را که به بهانه‌ی تقدیر از آن‌ها آماده شده بود، بریدند و عکس دست جمعی گرفتند.

در طرح ملی چهل قلم از شخصیت‌های بزرگ حوزه کتاب و کتابخوانی با تقدیرمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =