کد خبر: 285708
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
بازدید 1196
انقلاب و نقش کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان

بندرعباس- ایرنا- مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی موثر در کشور نقش انقلابی را از همان ابتدا با تولید وعرضه خدمات و محصولات فرهنگی برای این سنین ایفا کرده و امروز پس از ۴ دهه موفقیت های چشمگیری را پشت سرگذاشته است.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، یک شرکت کاملا دولتی فرهنگی و هنری است که برای پُرکردن کمبودهای محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در دی‌ ماه ۱۳۴۴فعالیت خود را در ایران آغاز کرد.
البته سیستم آموزشی دررژیم گذشته با توجه به کپی برداری از سیستم آموزشی دیگر کشورها، بدون توجه به شرایط کشور، مردم ودین آنان و معلمان و کارشناسان آموزشی هرآنچه می کردند دانش آموز خروجی سیستم آموزش و پرورش، دانش آموزی طراز انقلاب و نظام و کشور نمی شد.
با دستور رهبر معظم انقلاب و کار کارشناسی فراوان از اساتید دانشگاه، حوزه و معلمان خبره آموزش و پرورش و اختصاص چندین نشست در شورای عالی انقلاب فرهنگی درنهایت سند بالادستی تنظیم شد و با نام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که پس ازچند سال اجرای کامل خروجی مذبور در دانش آموزان حاصل شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به ‌عنوان شرکت دولتی دارای یک اساسنامه و وابسته به وزارت آموزش و پرورش ایران به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در۳۱ اردیبهشت سال ۵۹ در سه فصل و ۲۱ ماده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
در واقع کانون بر اساس اهداف و ماموریت های شورای انقلاب اسلامی برای تولید، عرضه خدمات و محصولات فرهنگی به کودکان و نوجوانان تاسیس شده که اکنون از عمر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نزدیک به نیم قرن می گذرد.
دراهمیت جایگاه کانون پرورش فکری کودکان، رهبرفرزانه انقلاب اسلامی نگاه بسیار وسیعی به این مجموعه آموزشی و فکری داشته و در دیدار خود با مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می فرمایند: «من به شما عرض کنم که شما مربی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه می شوید، شما که قصه می گویید، شما که کتاب می فرستید، شما که کتاب می خوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان، آن کودک را مخاطب قرار می دهید.
رهبر معظم انقلاب در ادامه می افزایند: بدانید که الان درست روی نقطه‌ اصلی و اساسی حرکت می کنید. شما درست آن کاری را که باید انجام گیرد انجام می دهید، آن کسی می تواند از کار خود، شاد وخشنود واز رضای الهی خاطرجمع باشد که خلأ لحظه را پر کند. خلأ لحظه این است و شما این خلأ را پُر می کنید».
در این مدت توجه و اعتماد مسوولان نظام به کانون، احترام وسابقه خوش کانون نزد مردم، اعتبار و خوشنامی کانون نزد اهل ادب و هنر، تاثیر مثبت کانون در حوزه بین الملل ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که همه این ها به دلیل عملکردی قابل قبول بوده نام و نشان کانون را به یک نشان معتبر(برند) در ایران و صحنه های بین المللی تبدیل کرده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای وسیع‌ ترین شبکه کتابخانه‌ای کودک و نوجوان و از مهم ‌ترین و معتبرترین تولید کنندگان و ناشران کتاب ‌های این دو گروه سنی در ایران و تهیه ‌کننده مهم فیلم‌ ها و سایر محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است.
بی تردید گستره فعالیت و تجربه امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تعامل با کودکان و نوجوانان وعرضه خدمات فرهنگی را در کمتر دستگاهی می توان سراغ گرفت، از این رو کانون با چنین پشتوانه ای می تواند گام های مطمئنی برای رسیدن به مقصدهای بالاتر بردارد.
محیطی امن، شاداب و پرازجاذبه، تعامل مناسب با مخاطبان، توجه به استعداد و خلاقیت ها، استفاده از بهترین شیوه های آموزش غیرمستقیم، وجود کتابخانه ای خاص برای کودکان و نوجوانان بخشی دیگری از ویژگی های مرکزهای فرهنگی و هنری کانون به شمار می رود.

**کانون پرورش فکری هرمزگان و مسیر بالندگی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نهاد فرهنگی مهم در این استان قبل از انقلاب اسلامی در سال ۵۴ با یک مرکز تاسیس شده بود اما پس از انقلاب و پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی با ۱۵مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۲ مرکز پستی و ۸۱ نفر نیروی انسانی در کانون و ۷ نفر نیز در کانون زبان مسیرتوسعه و بالندگی خود را در پیش گرفته است.
ناهید سلیمانی احمدی بیان داشت: از این تعداد مرکز، ۵ مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز پستی در شهر بندرعباس و همچنین ۱۰مرکز فرهنگی- هنری ثابت در شهرهای بندرلنگه، میناب، بندرجاسک، حاجی آباد، بستک، فین و سیریک و جزیره های بوموسی، قشم و هرمز و ۱ مرکز پستی در شهرستان میناب در حال خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.
وی ادامه داد: با افتتاح نخستین مرکز فرهنگی هنری هرمزگان در شهر بندرعباس در سال ۵۴، دومین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان بعد ازانقلاب اسلامی در سال ۷۴ در شهرستان جاسک راه اندازی شد.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، به ترتیب سایر مرکزها در سال ۷۶ در هرمز، سال ۷۷ بوموسی، سال ۷۸ در فین راه اندازی شد.
سلیمانی اضافه کرد: در سال دهه ۸۰ مرکزهای فرهنگی هنری شهرستان حاجی آباد، بندرلنگه، سیریک، بستک، میناب، قشم و مرکزهای فرهنگی هنری شماره۱، ۲، ۳ و ۴ بندرعباس و مرکز مجتمع آفرینش این شهر نیز راه اندازی شدند.
این مسوول ادامه داد: دردهه ۹۰ نیز مرکزهای تخصصی فراگیر با بهسازی و افزایش کاربری مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ و سفال با بهسازی و افزایش کاربری مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ نیز راه اندازی شدند.
وی ابراز داشت: افتتاح مرکز تخصصی علوم با بهسازی و افزایش کاربری مرکز مجتمع فرهنگی آفرینش بندرعباس در سال ۹۵ و راه اندازی مرحله دوم آن در سال گذشته (۹۶) نیز به فضای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان افزوده شدند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ادامه سخنان خود مساحت مرکزهای کانون این استان را ۵هزار و ۴۲۲ متر مربع اعلام کرد و افزود: مساحت برخی از مرکزها زیر ۲۰۰ متر مربع است و این بدان معناست که فضا برای گسترش مرکزها در استان وجود دارد.
سلیمانی اظهار داشت: با توجه به وسعت استان هرمزگان و برخی از شهرهای آن، فاصله طولانی بین شهرها و گستردگی مناطق روستایی، لزوم ارائه خدمت بیشتر به وسیله گسترش تعداد مرکزهای جدید به وضوح احساس می شود.
وی ادامه داد: کانون استان هرمزگان توانسته است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزون بر۱۴۰ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب را در اختیار مرکزهای خود قرار دهد.
این مسوول یاد آور شد: با وجود کمبود مربی و وجود رشد سالانه تعداد پایگاه فرهنگی و آموزشگاه های دولتی و غیردولتی هرساله افزون بر۱۰هزار دفعه فعالیت و افزون بر ۲۰۰ هزار نفر شرکت کننده در فعالیت های مراکز شاهد باشد.

**راه اندازی کتابخانه تخصصی و سیار کودکان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: نیازمندی ها برای تاسیس کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان برای ۵۰ سال پیش تعریف شده اما با توسعه شهرنشینی و رشد اطلاعات و نیازمندی ها توسعه کتابخانه های تخصصی برای دسترسی راحت تر خانواده ها به کتاب جدی است.
سلیمانی احمدی گفت: کتابخانه تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۴ شهرستان بشاگرد، رودان، خمیر و پارسیان بدون کتابخانه تخصصی هستند.
وی یکی از فعالیت های تعریف شده در کتابخانه های تخصصی ویژه کودکان را آموزش شیوه نامه های متناسب کتاب و کتابخوانی به کودکان برشمرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: تا پایان امسال ۵ کتابخانه سیار شهری و روستایی خریداری می شود که اولویت راه اندازی این کتابخانه ها را شهرستان های میناب، بندرعباس و محلات آن است.
سلیمانی امکانات این کتابخانه را شامل قفسه کتاب، کتاب، رایانه، وسایل و تجهیزات برای نمایش فیلم و نمایش عروسکی به همراه یک مربی عنوان کرد.

**فراگیری زبان های انگلیسی و عربی توسط ۲۶۰۰ زبان آموز
مدیرکانون زبان هرمزگان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کانون زبان این استان با ۲ نیرو درسال ۸۴ راه اندازی شد که این تعداد به ۷ نیرو افزایش یافته است.
پروین پشتکوهی با بیان تعداد مرکزهای کانون زبان هم اکنون به دو مرکز افزایش یافته است، تعداد زبان آموزان در این مدت را ۲هزار و ۶۰۰ نفر در زبان های انگلیسی و عربی اعلام کرد.


**جایگاه کانون در ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان
کارشناس مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هرساله ویژه برنامه ها و جشنواره های مختلفی را در حوزه کودکان و نوجوانان و مربیان برگزار می کند که باعث ارتقا جایگاه کانون هرمزگان شده است.
نعیم اسدی، برگزاری جشنواره های جشنواره بین المللی قصه گویی، امام رضا(ع)، هفته هفته ملی کودک، دهه کرامت، هفته کتاب و کتابخوانی، هفته پژوهش، ویژه برنامه های دهه مبارک فجر و سایر برنامه های مناسبتی در طول سال را بخشی از فعالیت های کانون هرمزگان عنوان کرد.
وی ادامه داد: اجرای طرح های مشترک با آموزش و پرورش نظیر طرح کانون مدرسه، نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، طرح عیدانه کتاب، برگزاری نشست های تخصصی و نقد کتاب با حضور نویسندگان برجسته استانی و کشوری، ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستایی از طریق مرکز سیار روستایی، کتابخانه پستی، حضور تریلی سیار نمایش(پیک امید) و چندین دوره نمایش در مناطق محروم استان را نمونه ای از این فعالیت ها نام برد.
مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این رابطه به صورت مصداقی به کسب مقام دوم قصه گویان هرمزگان در بیست و یکمین جشنواره قصه گویی، دریافت رتبه اول بخش نقاشی توسط عضو مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس در چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیرپیشرفت» و درخشش اعضای کانون هرمزگان درهنری های تجسمی کشور درسال جاری اشاره کرد.

**بررسی وضعیت یکهزار و۱۶۰ عنوان اسباب بازی
اسدی از دیگر دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در بخش اعضا و مربیان به کسب مقام و رتبه های برتر در مسابقه و جشنواره های و فراخوان های ملی و بین المللی از جمله سومین مسابقه بین المللی نقاشی تهران (کانون)، فراخوان بین المللی لدیسه چک، جشنواره های بین المللی رضوی در چند سال برگزاری، بیستمین مسابقه بین المللی نقاشی'مجله دنیای هنری' کشور اسلوونی و شانزدهمین نمایشگاه سه سالانه کودکان'های وینکا' کشور فنلاند ۲۰۱۷ اشاره کرد.
این مسوول در حوزه کودک و نوجوان ابراز داشت: در بخش های حائز اهمیت و مفید در زمینه اسباب بازی ها و سرگرمی های کودک و نوجوان، در سال ۹۷ افزون بر یکهزار و۱۶۰ عنوان اسباب بازی به وزن بیش از ۵۸۰ هزار کیلوگرم مورد بررسی قرار گرفت.
اسدی در خصوص کانون و جایگاه حمایت از نخبگان در حوزه تخصصی کودک و نوجوان نیز گفت: در این زمینه کانون توانسته علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی با نخبگان حوزه های مختلف، افرادی را به عنوان صاحبنظر و صاحب فکر به جامعه معرفی کند.

**بارگذاری ۲۰۰ اثر قصه گویی در فضای مجازی در جشنواره قصه‌گویی
وی ادامه داد: در این راستا در سالهای اخیر کانون استان میزبان شاعران و نویسندگان برجسته کشوری وبین المللی همچون رحماندوست، خانیان، حسن زاده، اکبرپور و افسانه شعبان نژاد و کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی مقیم ایران باشد.
اسدی در ادامه به محوری ترین برنامه های دهه فجر امسال کانون اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال ویژه برنامه هایی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، اجرای نمایش عروسکی، برپایی کاروان انقلاب فجر، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می شود.
وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون، دعوت از مبارزان انقلابی، معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) و تجلیل از مقام شهید، برگزاری جشنواره منطقه ای طنزادبی و شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن را بخش دیگری از این برنامه ها عنوان کرد.
مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری هرمزگان، بارگذاری ۲۰۰ اثر قصه گویی در فضای مجازی جشنواره قصه گویی کانون را بخش دیگری از فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری درجشنواره قصه‌گویی امسال عنوان کرد.


**راه اندازی مرکز علوم راهی برای غنی ‌تر شدن پژوهش درکودکان
کارشناس فرهنگی و رابط پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز گفت: باتوجه به کتاب محور بودن تمامی فعالیت ها کانون محلی برای تولید فکر و ایده های نو و جدید در حوزه کودک و نوجوان بوده است.
طاهره مسافری افزود: کانون همواره تلاش کرده تا در حوزه محتوا و انتقال پیام به شیوه غیرمستقیم و مناسب مخاطبان خود بردارد.
وی عنوان کرد: چاپ چندین هزار جلد کتاب با عنوان های مختلف و راه اندازی مرکز تخصصی علوم در راستای غنی ‌تر کردن جنبه تحقیقی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان از فعالیت های حوزه پژوهشی کانون به شمار می رود.
مسافری گفت: مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان شامل بخش‌ های زیست بوم‌ های جانوری، با گونه‌ های جانوری تاکسی درمی و گیاهان هرمنطقه، اکوسیستم ‌های دریایی، آکواریوم ماهیان، بخش فیزیک، شیمی، زمین شناسی، بخش رصد، هواشناسی و نجوم است.

**درخشش مرکز فراگیر در جشنواره قصه گویی در ۳ دوره متوالی
مربی مسوول کانون فراگیر بندرعباس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این مرکز در سال ۹۳ و در هفته معلولان افتتاح شد که خوشبختانه طی این مدت توانسته ‌ایم اعضای زیادی را زیر پوشش قرار دهیم.
فاطمه غفاری افزود: امسال برای سومین سال متوالی طرح کانون و مدرسه با مدرسه ناشنوایان پیوند اجرا شد و درحوزه کار آفرینی کاربردی با کودکان و نوجوانان ناشنوا فعالیت های خوبی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: این طرح در سال جاری از آذرماه امسال همزمان با روز جهانی معلولان شروع شده و تا آذرماه سال آینده ادامه دارد.
به گفته مربی مسوول کانون فراگیر بندرعباس، در این طرح ۱۵ نفر از این کودکان و نوجوانان در کارگاه کاردستی های کاربردی شامل کیف پول، عروسک و محصولات قابل عرضه و تولید شرکت دارند.
غفاری گفت: بیش از ۷۰ عضو با نیازهای ویژه دارای اختلالات بینایی، کم بینایی و نابینا، ناشنوا و کم شنوا و جسمی و حرکتی و اوتیسم در این مرکز فعالیت دارند که برحسب توانمندی های این دسته از اعضای کانون، فعالیت ‌هایی که دوست دارند را با راهنمایی مربیان خود انتخاب و انجام می ‌دهند.
وی عنوان کرد: اعضای کم‌ شنوا بیش تر به سمت پانتومیم، نقاشی و فعالیت‌ های کاردستی می ‌روند چون حس بینایی را بیش‌ تر حس می ‌کنند، یا اعضای نابینا کتاب ‌خوانی را که برایشان مفیدتر است.
غفاری افزود: با وجود امکانات فعلی نابنیایان و ناشنوایان در این مرکز اما به دلیل افزایش فعالیت ها و حضور کودکان و نوجوانان بیشتر در این مرکز، تهیه دستگاه به دید جهت استفاده اعضای کم بینا، تهیه کتاب ‌هایی به خط بریل ویژه نابینایان و تامین امکانات ویژه صوتی و تصویری و اتاق ویژه نابینایان بیشتری نیاز داریم.
مربی مسوول کانون فراگیر بندرعباس اضافه کرد: در بخش قصه گویی مرکز فراگیر به صورت ۳ دوره متوالی به جشنواره قصه گویی استانی، ملی و بین المللی راه یافته و مربیان و اعضای مرکز حائز رتبه های برتر این دوره ها بوده اند.

**خانواده ها طالب مطالب دینی و علمی برای کودکانشان هستند


کانون بستک در راستای احیای بازی های محلی و اسباب بازی های بومی- محلی برنامه های زیادی را برگزار کرده و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از سوی اعضا و خانواده ها برنامه ها شده است.
مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بستک نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کانون پرورش فکری کودکان مرکز بستک تیرماه سال ۸۶ با دو مربی فرهنگی و یک نیروی خدمات راه اندازی شد.
زهرا رحمانی بیان داشت: تعداد کتاب های این مرکز را ۱۰ هزار و ۲۴۴ جلد کتاب اعلام کرد و افزود: در بخش کودک و نوجوان با توجه به این که هر سال کتاب های انتشار یافته جدید برای مرکز ارسال می شود کمبود خاصی نداریم.
وی درعین حال گفت: در راستای استفاده بیشتر مربیان از کتاب، جای کتاب های شاعران و نویسندگان مطرح کشور مثل گلستان و بوستان، مثنوی فردوسی خالی است.
رحمانی با بیان این که کتاب های دینی هم جواب گوی نیازهاشون نیست، ادامه داد: خانواده ها بیشتر طالب مطالب دینی و علمی هستند البته در بخش هنری نقاشی و سفال نیز علاقه مند هستند که متاسفانه در مرکز بستک به صورت تخصصی کار نمی شود.
مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بستک یادآور شد: خانواده هایی که کانون را می شناسند تمامی فعالیت کانون را برای بچه های خود مناسب می بینند و حتی مسوولان شهرستان نیز خواهان توسعه کانون در بخش ها و روستاهای این شهرستان هستند.

**سهم کانون پرورش فکری بوموسی در تربیت نسل های خلاق


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بوموسی نیز در سال ۷۸ راه اندازی شده و از ابتدای تا کنون دارای ۷۱۶ عضو است. تعداد اعضای سال ۹۷ طبق بازه زمانی ۲۱۵ نفر است که در فعالیت های مختلف این مرکز شرکت می کنند.
مربی مسوول کانون بوموسی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در طول سال برنامه های مختلفی در این مرکز انجام می شود که می توان به برگزاری کارگاه‌ های تخصصی نمایشنامه ‌نویسی خلاق توسط شهرزاد زارعی کارشناس روابط عمومی، کارگاه قصه گویی توسط ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی کانون هرمزگان و هستی احمد زاده مربی هنری کانون در هفته نخست بهمن اشاره کرد.
نجوا آزاد از دیگر فعالیت های انجام شده به برگزاری کارگاه «فرزند پروری و سبک زندگی سالم» به مناسبت هفته ملی کودک با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، برگزاری گارگاه دوست ‌یابی و هنر نه گفتن، فواید و آسیب ‌های فضای مجازی با همکاری پلیس فتا در بوموسی بخشی از برنامه های اجرا شده در این مرکز اشاره کرد.
وی در خصوص کسب رتبه های برتر نیز گفت: فریناز چمنی در سال ۹۶ در بخش نقاشی بین المللی، یاسمن جعفری در نقاشی بین المللی سال ۹۵، مرضیه رییسی در سال ۹۳ در بخش نقاشی بین المللی، کسب رتبه قصه گویی استانی و عکاسی دو سالانه سال ۹۷، دریافت رتبه های مختلف در جشنواره رضوی، مسابقه سرود استانی و برگزیده ویژه برنامه معرفی کتاب از دیگر امتیازهای اعضای کانون در بوموسی است.

**جایگاه روابط عمومی کانون در انعکاس فعالیت ها
کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از روابط عمومی به عنوان ورودی هر سازمانی یاد کرد که افزایش ارتباط این حوزه و رسانه ها نقش مهمی در آشنایی این نهادها با مشکلات یکدیگر و افزایش جایگاه اطلاع رسانی در جامعه را به دنبال دارد.
شهرزاد زارعی افزود: کیفیت فعالیت ‌های کانون پرورش فکری با نحوه انعکاس و بازتاب خدمات ممتاز و تولیدات متمایز آن نیز ارتباط مستقیم دارد و تحقق این امر نیز مستلزم ارتباط موثر کارشناسان و مدیران روابط عمومی کانون با رسانه‌ ها و نهادهای خبری از نحوه اجرای فعالیت های محوری کانون برشمرد.
کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری هرمزگان برگزاری برنامه های بزرگ و ارائه خدمات فکری، فرهنگی و هنری در کانون را نتیجه همراهی و همفکری تمامی کارکنان و مربیان این مجموعه دانست و افزود: در انعکاس این خدمات و تلاش ها، روابط عمومی کانون نیز باید همپای سایر همکاران خود فعال باشد.
زارعی یاد آور شد: در حوزه روابط عمومی کانون پرورش فکری نیز تلاش براین است که توسعه و ترویج ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که هرساله در قالب همایش ها و جشنواره‌ های مختلف قصه گویی، نمایش عروسکی و پویانمایی، نمایشگاه کتاب و سایر فعالیت ها برگزار می شود، به خوبی اطلاع رسانی شده تا جایگاه کانون و فعالیت هایش برای خانواده ها شناخته تر شود.

**کانون پرورش فکری کودکان در افق آینده
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند متولی تامین نیاز فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش و یک دستگاه تربیتی برتر در گروه دستگاه های تربیتی و جریان ساز کشور باشد و در تحقق این مهم باید افق روشنی را در تدوین و اجرای سیاست های برنامه ریزان فرهنگی و هنری پیش روی خود قرار دهد.
کارکنان و مسوولان کانون اگر بر این میثاق پافشاری کنند می توانند در راستای تربیت اعضای متدین و مبادی آداب اسلامی، برخوردار از سلامت نفس، منظم و وظیفه شناس، خلاق و کنجکاو، مسوولیت پذیر، پرسشگر، دارای تفکر انتقادی، اهل مطالعه و تحقیق، آشنا با فرهنگ ایرانی واسلامی و همچنین کادرسازی در حوزه مربیان با نشاط، خوش ذوق، با انگیزه، توانا، متعهد و متخصص قدم های سازنده ای برای کشور بردارند.
گزارش از فرنگیس حمزه یی ماشاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =