سه نمایش کانونی میزبان کودکان در سمنان و سرخه

دو نمایش عروسکی و یک نمایش صحنه‌ای همزمان با دهه‌ی فجر در کانون پرورش فکری سمنان و سرخه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، همزمان با چهلمین‌سال پیروزی انقلاب اسلامی، دو نمایش عروسکی شاد و موزیکال «خرگوش باهوش» و «خپلی پیتزاخور» و یک نمایش صحنه‌ای «شاه و وزیر» در شهرستان‌های سمنان و سرخه اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، «خرگوش باهوش» نمایشی شاد و موزیکال با موضوع اتحاد و دوستی، برگرفته از داستان‌های کلیله و دمنه کاری از مرکز آفرینش‌های هنری اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان است.

راحله دانایی کارشناس هنری اداره‌کل کانون استان سمنان، کارشناس ناظر و برنامه‌ریز این نمایش و بازنویسی و کارگردانی آن برعهده سمیه حیدریان مربی هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان است.

در طراحی و دوخت عروسک‌ها علاوه بر دانایی، هانیه دولّو، نازنین مداح، سمیه حیدریان، فرزانه‌سادات طاهری و الهام عباسی نقش داشتند.

راوی نمایش، نادر کامجو مربی کتابخانه سیار شهری کانون سمنان است و سمیه حیدریان، فرزانه‌سادات طاهری و یاسمن صدقی، عروسک‌گردانی و صداپیشگی این نمایش را برعهده دارند.

نکته اخلاقی نمایش هم این است که وقتی کسی ظلم می‌کند ظلمش هرگز پایدار نیست و به سزای عملش می‌رسد و از طرفی با درایت و زیرکی و بکار گرفتن نیروی فکر و اندیشه می‌توان بر هر دشمنی مسلط شد و مشکلات را حل کرد.

گفتنی است؛ در نمایش صحنه‌ای «شاه و وزیر» که کاری از اعضای نوجوان کارگاه نمایش مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه است، دانایی کارشناس ناظر و برنامه‌ریز نمایش و اعظم فخرو مربی نمایش مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، بازنویس و کارگردان آن است.

در طراحی و دوخت عروسک‌ها و ساخت دکور علاوه بر دانایی، هانیه دولّو و مریم امیدیان نقش داشتند.

این نمایش شاد و موزیکال هم، قصه پادشاهی را روایت می‌کند که بسیار ساده‌لوح، نادان و زورگو است؛ اما قدرت تصمیم‌گیری درستی ندارد و موجب تمسخر دیگران می‌شود.

عوامل اجرایی این نمایش سعی دارند تا در قالب نمایشی جذاب و مفرح به مخاطبان کودک و نوجوان آموزش دهند تا برای رسیدن به مؤفقیت‌ها و اهداف خود، از ترس و زورگویی دوری کنند.

نمایش عروسکی «خرگوش باهوش» و نمایش صحنه‌ای «شاه و وزیر» صبح‌ها با هماهنگی قبلی ویژه مهدهای کودک و مدارس به‌ترتیب ۱۳ تا ۱۷ بهمن و بعد از ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، ۲۳ تا ۳۰ بهمن در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان و سالن اجتماعات مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =