برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید کانون کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه، ۱۵ بهمن ماه در آئینی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استانکهگیلویه و بویراحمد، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: درهای کانون بر روی همه علاقه‌مندان و دلسوزان در حوزه کودک و نوجوان باز است.

وی با اشاره به این‌که نگاه سیاسی در انتصاب‌های کانون نداریم اظهارکرد: بدون نگاه به نگرش سیاسی افراد از ظرفیت افراد توانمند و کارشناس استفاده خواهد شد و معتقدیم سیاست سم مهلک فرهنگ است. مهم این است افرادی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند متعهد و معتقد به انقلاب و نظام اسلامی باشند و تخصص لازم را در حوزه فعالیتی خود داشته باشند.

معاون فرهنگی کانون، کار کارشناسی شده در مراکز فرهنگی هنری را دارای اهمیت بالایی برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به توانایی تجربی و ظرفیت کارشناسی نیروها موردی است که باید مدیر جدید کانون این استان نیز به آن توجه کند، زیرا کانون فضا و شرایط خاص خود را دارد و شاید با بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر متفاوت باشد. در این مجموعه دانش انباشته خوبی در زمینه کار با کودک و نوجوان وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

زمردیان با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه شهرها، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و رشد ابعاد مختلف آموزشی با نگاه کارشناسی شده از جمله هدف‌گذاری‌های کانون است.

وی از فعال‌سازی ۱۰ انجمن تخصصی در ۱۰ حوزه کانون‌ خبر داد و گفت: هشت انجمن تخصصی در این راستا فعال شده و در این انجمن‌ها شکل فعالیت به صورت NGO و سازمان‌های مردم‌نهاد داوطلبانه است و کانون تلاش می‌کند فضای فعالیت، پرورش و رشد را برای نوجوانان هنرمند آماده کند.

همچنین محمود مومن‌نسب، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: نقش کانون ‌در توسعه آموزشی و بروز ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جامعه هدف محسوس است.

وی افزود: نقش توسعه نیروی انسانی کانون‌ اگر همتراز با حوزه آموزش و پرورش نباشد، کمتر نیست و باید به این بخش مهم توجه شود.

مومن‌نسب ‌بیان کرد: در همه مجموعه‌ها این جابه‌جایی وجود دارد و امید است مدیریت جدید با به‌کارگیری بهتر ظرفیت بانوان و تعامل دستگاهی مسئولیت‌ها را به خوبی اجرایی کند.

مدیرکل بازرسی استانداری نقش هماهنگی و تعامل درون مجموعه‌ای در تحقق اهداف دستگاهی را محسوس دانست و تصریح کرد: حوزه فرهنگی ما محل تولید اندیشه، علم، رشد و بروز ظرفیت‌هاست و باید به این مهم توجه مناسبی شود.

همچنین کبری اخلاقی‌نیا، مدیرکل جدید کانون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اثرگذاری حوزه فرهنگ در دیگر عرصه‌ها از جمله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مشهود بوده و بر هیچ فردی پوشیده نیست.

وی افزود: این موضوع بیانگر ارزش، اهمیت و جایگاه والای حوزه فرهنگ است و کانون یک مجموعه فرهنگی و زیربنایی محسوب می‌شود و لازمه فعالیت در آن نیز اخلاق‌مداری و اخلاق‌باوری است.

اخلاقی‌نیا بیان کرد: باید آموزش‌های ارائه شده به دو قشر کودک و نوجوان در این نهاد فرهنگی برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی مناسب و بروزرسانی شود.

مدیرکل جدید کانون استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این صورت بستر، زمینه و شرایط لازم برای تربیت هر چه بهتر نسل اثربخش و کارآمد در جامعه فراهم خواهد شد.

اخلاقی‌نیا اضافه کرد: هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با در نظر گرفتن تغییرهای روز جامعه صورت گیرد.

محمود پیروزه، سرپرست سابق کانون استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، گفت: جذب ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تفاهم‌نامه با حوزه فرمانداری و مدیریت بحران استانداری هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که طی نشستی تجهیز سالن سینمای کانون نیز محور تعامل‌های قرار گرفته است، افزود: توسعه برنامه‌ها در بخش‌های مختلف اجرایی شده و پوشش مناسبی داشته ایم.

پیروزه با اشاره به این‌که طی رایزنی‌های انجام گرفته موفق به کسب زمین برای ایجاد ظرفیت‌های کانون در مناطق لنده، لوداب و سوق شده‌ایم، بیان کرد: ایجاد کتاب‌خانه سیار در مناطق پاتاوه و مارگون نیز در دستور کاری قرار گرفته است.

سرپرست سابق کانون استان از برگزاری موفق برنامه دوپنجره در شهرستان گچساران خبر داد و تصریح کرد: اجرای دوره های آموزشی و تعاملات دستگاهی نیز محقق شد.

پیروزه افزود: سعی کردیم در حد توان توسعه زیرساختی را در بخش‌های مختلف ارتقا دهیم.

در پایان این آیین، از زحمت‌های شش ماهه محمود پیروزه، سرپرست کانون تقدیر و کبری اخلاقی‌نیا به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =