جشن چهل‌سالگی انقلاب در روستاهای شاهرود

جشن چهل‌سالگی انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی با مشارکت مربی کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام، مدیران مدارس و دهیاران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، حسن کریمی مربی کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام از برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی با مشارکت مدیر و معلمان مدرسه و دهیاری روستای قلعه‌آقاعبدا... بسطام شاهرود در مسجد جامع این روستا خبر داد و گفت: در این جشن علاوه بر ۱۵۰ دانش‌آموز و جمعی از والدین، علی باقری بخشدار بسطام و طیبه حسینی‌قره‌خانی دهیار روستا حضور داشتند.

مربی کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام، هدف از این برنامه را ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توجه به کودکان مناطق محروم روستایی و تحقق عدالت اجتماعی عنوان و اظهار کرد: بخشدار بسطام ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا از دهیار و مربی کتابخانه سیار روستایی برای برگزاری جشن انقلاب و تشویق دانش‌آموزان به خلق اثر با موضوع مرتبط با دهه فجر، قدردانی کرد.

کریمی در پایان تصریح کرد: گشایش نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضای کتابخانه سیار روستایی در قالب کاردستی و صنایع دستی بومی‌محلی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، بازی‌های بومی مانند طناب‌کشی و لی‌لی با چوب در قالب مسابقه، اجرای نمایش طنز با موضوع دهه فجر توسط اعضای پسر نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام، خوانش دل‌نوشته‌ی ادبی از سوی اعضا، پذیرایی با آش محلی و اهدای جوایز برخی از برنامه‌های این جشن بود.

گفتنی است؛ آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای روستای ده‌ملا و صالح‌آباد، آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه رضوان روستای ده‌ملا، برپایی ایستگاه نقاشی و کاردستی با موضوع انقلاب، اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور با موضوع انقلاب نیز در این دهه از سوی مربی کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =