نمایشگاه «خطی از رنگ و نور» در کانون رشت افتتاح‌شد

دست‌آوردهای هنری اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با عنوان«خطی از رنگ و نور» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت به نمایش‌گذاشته‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نمایشگاه هم‌زمان با چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و با هدف به نمایش‌گذاشتن ظرفیت‌های هنری اعضای کانون پرورش فکری در رشت گشایش‌یافت.

بر پایه این گزارش، نمایشگاه «خطی از رنگ و نور»، مجموعه‌ای از دست‌آوردهای هنری اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون در زمینه‌ی «نقاشی» و «خوش‌نویسی» با محوریت چهلمین سال‌گشت پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی است و نگاه ویژه‌ به نقطه‌های روشن این انقلاب و بهره‌گیری از سخنان شخصیت‌های این نظام، از شاخصه‌ی آثار اعضای کانون در این نمایشگاه محسوب‌می‌شود.

مراسم گشایش این نمایشگاه نیز با حضور معاون فرهنگی کانون استان گیلان صورت‌گرفت و وی ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف، به تبیین دلایل قیام ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای حاضران پرداخت.

معرفی دستاوردهای انقلاب از سوی معاون فرهنگی کانون گیلان

ضیاء غیوری در همین حال به پرسش‌های کودکان و نوجوانان در ارتباط با جایگاه امروز کشور پاسخ‌گفت و ضمن اشاره به دست‌آوردهای گسترده آن در تمامی زمینه‌ها افزود: نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف و جلوه‌گری دست‌آوردهای ارزش‌مند هنری اعضای کانون در این نمایشگاه، بخش کوچکی از موفقیت‌های این نظام در تربیت نسلی خلاق و پویا به‌شمارمی‌رود.

قدردانی از تلاش‌های مربیان کانون برای کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان، بخش‌پایانی سخنان غیوری بود و وی درهمین حال از کودکان و نوجوانان دعوت کرد تا در سایه راهنمایی‌های سازنده مربیان و معلمان، به ارتقای همه‌جانبه‌ی توان‌مندی‌های خود بیندیشند.

گفتنی است، این نمایشگاه تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهدبود و آیین پایانی آن با انتخاب آثار برتر و تجلیل از خالقان این اثرها همراه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =