جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در مراکز کانون تهران برگزار شد

مراکز شماره ۱۲, ۱۴, ۲۷ ,۳۲ و ۳۷ کانون استان تهران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی جشن‌هایی به این مناسبت، چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز فرهنگی هنری کانون استان با برپایی جشن‌هایی به این مناسبت، این مناسبت را گرامی داشتند.

همچنین اعضای نوجوان و باسابقۀ مراکز در کنار مربیانشان پیش از آغاز این ایام، با خلاقیت و نوآوری‌های چشمگیر در کنار فعالیت‌های محتوایی، مراکز را آذین بستند.

مرکز شماره ۳۲

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۵ نفر از اعضای نوجوان مرکز شماره ۳۲ همراه با مربیان خود به زیارت مزار شهدای گمنام حسینیه افسریه رفتند.

در این اردوی زیارتی که به منظور گرامیداشت مقام والای شهدای انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، اعضا ضمن غبارروبی مزار پاک شهدای گمنام با آرمان‌های امام راحل و شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند .

در این برنامه مربیان پس از اجرای مراسم نثار گل و فاتحه به قبور مطهر شهدا، به اجرای فعالیت‌هایی همچون معرفی شخصیت و قصه‌گویی، سجایای اخلاقی و راه و سیره شهدا را به اعضا معرفی کردند.

«از تبعید تا پیروزی» عنوان برنامه‌ای دیگر این مرکز در دهه فجر بود که با معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و باهدف آشنا کردن کودکان با صبر و بردباری ایشان در دوران تبعید، هدایت و روشنگری بنیانگذار انقلاب در رویدادهای سال ۵۷ و چگونگی مبارزات مردمی تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، برای دانش آموزانی از مدرسه پسرانه جویای علم به اجرا در آمد.

آموزش ساخت گل لاله با تکنیک اوریگامی، اجرای قصه‌گویی با موضوع اتحاد و دوستی، برگزاری مسابقه طناب‌کشی و مارپله از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مناسبت بود.

مرکز شماره ۱۲

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۲ هم‌زمان با آغاز جشن ۴۰ سالگی انقلاب و ایام‌الله دهه فجر، آثار فرهنگی و هنری اعضای کودک و نوجوان را در جشنواره دستاوردهای کودکان و نوجوانان منطقه ۱۷ که به همت شهرداری منطقه دایر شده بود، شرکت داد.

در این جشنواره که باهدف آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون و همچنین شناخت استعدادها و توانایی‌های اعضا برگزار شد، حدود ۵۰ اثر دست‌ساز در رشته‌های مختلف همچون کاردستی، نقاشی روی سنگ و ویترای، عروسک‌های حجمی، روباتیک و...که توسط اعضای این مرکز در طول سال جاری ساخته‌شده بود، به معرض نمایش گذاشته شد.

گفتنی است در بازدیدی که «امیر محسنیان» شهردار منطقه و دیگر مسئولان شهرداری از غرفه کانون به عمل آوردند، «مصطفی نصیری» عضو ۱۰ساله کلاس‌های روباتیک این مرکز فرهنگی هنری، روبات ماشینی را که در نوع خود خلاقانه و مبتکرانه بود به شهردار نشان داد که بسیار مورد استقبال شهردار منطقه و معاونت فرهنگی قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از این غرفه، از تلاش مربیان این مرکز تقدیر کرده و فعالیت‌های مشترک و روابط مستمر کانون و شهرداری را لازمه ارتقای رشد کودکان و نوجوانان منطقه دانست.

مرکز شماره ۱۴

این مرکز نیز همچون دیگر مراکز کانون استان با آغاز ایام‌الله دهه فجر با دعوت از مدارس، برنامه‌های متنوعی را برگزار کرد. دریکی از این برنامه‌ها که روز یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور دانش آموزان دبستان دخترانه امام سجاد(ع) برگزار شد، رویا خاکپور مربی مسئول این مرکز فرهنگی هنری، با اجرای فعالیت معرفی وقایع، لحظه ورود امام راحل را برای میهمانان بازخوانی کرد و در ادامه با خوانش شعر «قفل قفس شکسته» از دانش آموزان میهمان خواست تا به همسرایی این شعر بپردازند.

همچنین فاطمه قهرمانی مربی فرهنگی کانون ۱۴، ضمن معرفی شخصیت والای امام خمینی (ره)، با همراهی چند تن از اعضا به اجرای نمایشی کوتاه و خلاق از کتاب « تبر» پرداخت.

قصه‌گویی با موضوع وحدت و اتحاد، برگزاری کارگاه کاردستی با آموزش گل لاله و برگزاری مسابقه شعارهای انقلابی به شیوه خلاق از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

همچنین روز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام( ره) ۷۰  نفر از اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه گرد هم آمدند و خاطرات دوران انقلاب را با نقل خاطرات مربیان و والدینشان مرور کردند. 

در این دورهمی و جشن دوستانه «محمدجواد طباطبایی» آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد و «محمدرضا ذوقی و کیانوش سلیمانی» اشعاری با مضامین پیروزی انقلاب خواندند و پس‌ازآن سرود «بهمن خونین» توسط اعضای نوجوان پسر اجرا شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

اجرای نمایش مهمان ناخوانده از کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب توسط ۶عضو نوجوان پسر و برگزاری مسابقه کارت کلمات انقلابی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.               

مرکز شماره ۲۷ 

مرکز شماره ۲۷ کانون استان تهران در دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نوبت صبح میزبان دانش آموزان مدرسه راضیه  بود که در این برنامۀ بازدیدی، میهمانان در ویژه‌برنامه‌ای به عنوان «فجر در بیست‌وهفت» شرکت کرده و وقایع دوران انقلاب را با اجرای قصه‌گویی توسط مربیان مرور کردند.

پاییزه طاهری مربی مسئول و سارا مستغنی و مهری روحی رحیم مربیان فرهنگی این کتابخانه کانون ضمن یادآوری شجاعت و رشادت مردم در دوران انقلاب، دستاوردهای چهل‌ساله را در زمینه‌های فرهنگی و علمی در قالب  معرفی شخصیت و معرفی وقایع به دانش آموزان معرفی کردند.

معرفی شخصیت «حمیدرضا شاه‌آبادی»، معرفی کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها و آبی به اضافه قرمز» و نقد و بررسی کتاب‌ها، نمایش فیل  اجرای مسابقه‌ای با عنوان« از دوازده‌ تا بیست‌ودو» از دیگر فعالیت‌های صورت پذیرفته در این ویژه‌برنامه بود.

گفتنی است این ویژه‌برنامه در نوبت عصر با حضور اعضای کودک و نوجوان مرکز در ایام مبارک دهه فجر از ساعت ۱۴ الی ۱۶ برگزار می‌شود.

مرکز شماره ۳۷

این مرکز فرهنگی هنری، با همراهی مربیان و اعضای ارشد خود، پیش از آغاز ایام‌الله فجر فضاسازی و زیباسازی مرکز را برای برگزاری جشنی با عنوان «ایرانی شاد، ایرانی متحد» به انجام رساند.

این مرکز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در نوبت صبح میزبان دانش‌آموزانی از مدارس پسرانه و دخترانه منطقه ۲ شهر تهران بود و مربیان با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری، میهمانان خود را با وقایع دوران انقلاب اسلامی آشنا کردند.

معرفی وقایع و ایام، برگزاری کارگاه‌های مختلف کارت سازی، پرچم سازی و ادبی و نوشته‌های کوتاه، اجرای نمایش خلاق و قصه‌گویی از برنامه‌های جشن «ایرانی شاد، ایرانی متحد» بود که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب برگزار شد.

همچنین اعضای این کتابخانه کانون در چند نوبت جشن‌های کوچک و صمیمانه‌ای برپا کردند و کودکان و نوجوانان فعال کلاس‌های موسیقی با نواختن گیتار و پیانو، لحظاتی خوش را برای دوستانشان رقم زدند.

در ادامه همگی در کارگاه‌های مختلف نوشتن خلاق، نشریه دیواری، سفالگری و نقاشی و کاردستی شرکت کردند و آثار خود را در نمایشگاهی در معرض نمایش قراردادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =