گشایش نخستین مرکز تخصصی علوم کانون گیلان/ کهکشان توان‌مندی‌های آینده‌سازان ایران اسلامی رصد می‌شود

هم‌زمان با چله‌انقلاب اسلامی، نخستین مرکز تخصصی علوم کودک ونوجوان کانون گیلان با بزرگ‌ترین آسمان‌نمای دیجیتال استان در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری شهرستان رشت آغاز ‌به‌کارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این مجموعه‌ی علمی با هدف تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری و رصد توان‌مندی‌های علمی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، عصر امروز با حضور نائب رئیس کمیسیون  آموزش  و تحقیقات مجلس، معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت و جمعی دیگر از مسوولان استانی در رشت افتتاح شد.

این مرکز که با هزینه بیش از یک میلیار ریال از منابع  ملی و استانی گشایش یافت، افزون بر فعالیت در عرصه‌ی ستاره‌شناسی، به آموزش رباتیک، محاسبه ذهنی با چرتکه و هم‌چنین برپایی کارگاه‌های زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک خواهد پرداخت.

فعالیت سایت کودک، نوجوان و بازی‌های رایانه ای، از دیگر فرصت‌های پیش‌روی کودکان و نوجوانان در این مرکز است و در این میان خانه بازی‌، سرگرمی و خلاقیت آن به تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و ایجاد فضایی پُرنشاط برای کودکان و نوجوانان کمک‌می‌کند.

آیین گشایش مرکز تخصصی علوم کانون استان گیلان نیز با استقبال مسوولان، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها همراه‌بود و حاضران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز و حضور در غرفه‌ی دست‌آوردهای اعضا، درنشست تخصصی علمی با حضور محمد باقری، گیلان‌شناس و پیش‌کسوت علم‌نجوم شرکت‌کردند.

جبار کوچکی نژاد، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

برپایه این گزارش، قدردانی نائب رئیس اول  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مسوولان و مربیان کانون گیلان برای راه‌اندازی این مرکز، از بخش‌های این برنامه به شمارمی‌رفت و جبارکوچکی نژاد ضمن گفت‌وگو با اعضا و مربیان کانون، این مجموعه را زمینه‌ساز ارتقای توان‌مندی‌های علمی کودکان و نوجوانان خواند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رشت نیز افتتاح مرکز تخصصی نجوم را گامی در جهت تحقق اهداف انقلاب توصیف‌کرد و گفت: چنان‌چه بخواهیم برای آینده این کشورنسلی توان‌مند و توانا تربیت کنیم، به یقین بسترساز آن مجموعه‌های ارزش‌مندی چون کانون پرورش فکری خواهند بود.

علیرضا انصاری، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رشت

علیرضا انصاری افزود: آموزش همیشه امری مبارک است و چنان‌چه این مهم درحوزه‌ی کودک و نوجوان صورت‌گیرد، تاثیرگذاری بیشتری خواهدداشت.

او درپایان توصیه‌ای برای حاضران داشت و با مهم خواندن، استقلال، آزادی و صیانت جمهوری اسلامی، خواستار فراهم‌سازی ابزارهای نوآورانه برای کشف استعدادهای کودکان و تشویق آینده‌سازان ایران اسلامی برای حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون شد.

مدیرکل کانون استان گیلان هم ضمن قدردانی از همراهی حاضران، از اولویت‌های کانون در جهت تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری سخن‌گفت و راه‌اندازی مرکز تخصصی نجوم را حرکتی برای نیل به این هدف عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیار ضیائی در همین‌حال به معرفی بخش‌های مختلف مرکز تخصصی علوم کانون گیلان پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت‌ آشناسازی کودکان و نوجوانان با فن‌آوری‌های نوین گفت: راه‌اندازی ششمین سایت کودک، نوجوان و بازی‌های رایانه‌ای در این مجموعه، به همین منظور صورت‌گرفته‌است.

فعالیت خانه بازی و خلاقیت کودک در این مرکز، دیگر موضوع مورد توجه اسفندیارضیائی بود و وی ضمن مهم قلمدادکردن بازی برای کودکان، از تلاش دست‌اندرکاران کانون برای  تجهیز مراکز فرهنگی هنری سراسر استان گیلان به اتاق بازی خبرداد.

برپایه این گزارش، پخش نماهنگ فعالیت‌های علمی کانون، ارایه‌ی برنامه از سوی «سیده نساء جلالی چمنی» عضو مرکز صومعه‌سرا و دارنده مقام نخست مسابقه بین المللی محاسبه ذهنی با چرتکه در مالزی و ارایه‌ی برنامه توسط عضو کانون فومن با موضوع«فیلم آموزش وبلاگ‌نویسی با نرم‌افزار رایانه‌ای» ازدیگر برنامه‌ها بود که با برگزاری مسابقه رباتیک، تشریح کارکردهای دستگاه تولید برق خورشیدی توسط محمد محمدی، عضو مخترع مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا و تجلیل از اعضای برگزیده کانون در عرصه‌ی فعالیت‌های علمی همراه‌شد.‌

محمد محمدی، عضو برگزیده  صومعه سرا در عرصه فعالیت های رایانه ای
سیده نساء جلالی چمنی، برگزیده مسابقه های جهانی محاسبه ذهنی در کشور مالزی
نماهنگ دستاوردهای علمی کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =