آوازخوانی کودکان و نوجوانان گلستانی در اولین مهرواره سرود کانون

اولین مهرواره سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور نماینده دفتر ولی فقیه در استان گلستان، معاونت پژوهش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون فرماندار گرگان و نماینده‌ی حوزه هنری استان گلستان در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان در اولین مهرواره‌ی سرود پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، پرداختن به مضامین مذهبی، حماسی و ملی را مفاهیم ارزشمندی دانست که با هدایت‌گری مربیان نقش اساسی در اشاعه‌ی فرهنگ و هنر ایفا می‌کند.

 وی با اشاره به این مطلب که سرودخوانی مهارتی اجتماعی است، اظهار کرد: این مهرواره با سرودهای نوستالژی پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف تقویت هویت ملی و نیز توجه به نیاز شادی، سلامت روانی و ایجاد انگیزه و تقویت امید به زندگی در میان اعضای کودک و نوجوان به اجرا درآمده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با اشاره به شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران «افتخار به گذشته و امید به آینده»، اظهار امیدواری کرد که در این مهرواره با شناسایی و پرورش استعدادهای هنری اعضا، به زودی به تولید ترانه و موسیقی‌های فاخر ایرانی در حوزه کودک و نوجوان دست‌ خواهیم یافت.

در این میان ابوذر اسماعیلی رئیس انجمن موسیقی استان گلستان، میدان هنر را بسیار وسیع و گسترده و بی‌انتها دانسته و بخشی از راه‌کارهای کاهش اضطرارب در زمان اجرای زنده را برای حاضران تشریح کرد.

وی گفت: وقتی بچه‌ها در این سن یادمی‌گیرند که چطور در یک کار تیمی خود را تابع مقررات بدانند و هماهنگ با دیگران عمل کنند به یقین در جامعه هماهنگ‌تر از سایر دوستان خود رفتار می‌کنند.

به گفته‌ی سیدرهبان مسلمی‌عقیلی این برنامه از سری برنامه‌های واحد کارشناسی هنری کانون استان است که با تعامل و هم‌فکری کارشناسان فرهنگی و ادبی در جلسه شورای فرهنگی مصوب و به مرحله اجرا رسیده است.

لازم به توضیح است: در این مهرواره که پس از برپایی کارگاه آموزشی سرود با حضور استاد مطیعا دبیر انجمن سرود کانون کشور ویژه‌ی مربیان فرهنگی و هنری کانون گلستان برگزار شد، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و فراگیر آق‌قلا، گرگان، دلند، مراوه‌تپه، گالیکش، بندرگز از میان ۲۲ گروه سرود به عنوان منتخبین در فضایی دوستانه به اجرا پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =