کارگاه نویسندگی و اقتباس در نمایشنامه با حضور امیر مشهدی‌عباس در اهواز

کارگاه‌ آموزشی نویسندگی و اقتباس در نمایشنامه به همت انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور امیر مشهدی‌عباس و میزبانی استان خوزستان (شهرستان اهواز) در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این کارگاه‌ چهار روزه از 15 بهمن‌ماه با هدف ارتقا سطح کیفی تولیدات نمایشی ویژه‌ی مربیان و اعضای ارشد کانون آغاز شده است و هم‌اکنون در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز در حال برگزاری است.

در این دوره‌ی آموزشی به مباحث بداعت و صناعت و خلاقیت در هنر و تکنیک و محتوا در نمایشنامه پرداخته شده است.

براساس این گزارش شرکت‌کنندگان در این دوره‌ی آموزشی که از بین نیروهای رزومه دار استان انتخاب شده‌اند در گروه‌بندی‌های مختلف به انتخاب کتاب و معرفی آن‌ها پرداختند.

در ادامه این کارگاه آموزشی بحث پیرامون نحوه کار و ارائه طرح و ایده به گروه‌ها آموزش داده شد و هر گروه موظف به ارائه طرح و ایده داستان‌های خود و سپس نگارش و اشتراک‌گذاری آن با جمع شد.

شرکت‌کنندگان در بخش دیگر کارگاه نویسندگی و اقتباس در نمایشنامه با جدول 45 دقیقه‌ای طلایی آشنا شدند و هر گروه طرح و ایده‌های خود را پس وارد کردن در این جدول ارائه کرد.

مقدمه، گره‌افکنی، ماجرا، نقطه اوج، گره‌گشایی و نتیجه داستان مباحثی دیگر این کارگاه آموزشی بود که توسط امیر مشهدی‌عباس مدرس این دوره به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

در طول برگزاری این کارگاه که روز چهارم خود را سپری می‌کند مبحث فانتزی در نمایش مطرح شد و گروه‌های شکل گرفته با یکدیگر به بحث پیرامون این موضوع پرداخته و با نظارت مدرس این دوره یک داستان، انتخاب نهایی و وارد جدول نهایی شد.

انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری یکی از انجمن‌های 10 گانه‌ تخصصی است که بر اساس سیاست‌های فرهنگی سال ۱۳۹۷ کانون و برای تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان و همچنین تمرین کار گروهی و حضور پررنگ‌تر در اجتماع تأسیس شد و قرار است تا علاوه بر کشف استعدادهای این حوزه، بسترساز برگزاری جشنواره‌ نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد.

گفتنی است: امیر مشهدی‌عباس، مدرس این کارگاه از کارگردان‌های فعال حوزه‌ هنرهای نمایشی است آذر امسال طی حکمی از سوی محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای یک‌سال به‌عنوان دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =