کانون استان اردبیل در سوگ شهادت بزرگ بانوی اسلام غرق در عزا شد

مراسم عزاداری ایام فاطمیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل چون سایر نقاط ایران اسلامی با اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ایام فاطمیه و در مصیبت شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام، کارکنان و مربیان کانون اردبیل با خواندن زیارت‌نامه حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و نوحه‌خوانی، غرق در اشک و آه و ماتم شدند.

اعضای مرکز شماره یک کانون پرورش فکری پارس‌آباد نیز در بازدید از نمایشگاه یاس کبود باشخصیت حضرت زهرا(س) و زندگینامه ایشان آشنا شدند.

بازدید از نمایشگاه یاس کبود به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) صورت گرفت و شخصیت معنوی دخت نبی اکرم(ص) برای اعضاء معرفی شد، اعضا همچنین از غرفه‌هایی که از زندگینامه حضرت زهرا(س) و اتفاقاتی که در طول زندگی آن حضرت افتاده بود، بازدید و با نحوه به شهادت رسیدن ایشان آشنا شدند.

شایان‌ذکر است، این نمایشگاه همه‌ساله در ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی دایر می‌شود.

هم‌زمان با ۱۷بهمن ۱۳۹۷ و ششمین روز از دهه مبارک فجر، فرماندار پارس‌آباد به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با حضور در مراسم سفره نذری به مناسبت ایام فاطمیه در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری پارس‌آباد، محوطه‌سازی کانون را بااعتبار یک میلیارد ریال افتتاح کرد.

در این مراسم مربیان مرکز ضمن معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، کودکان و نوجوانان را با سیره علمی و عملی آن حضرت آشنا کردند و در پایان شرکت‌کنندگان در این مراسم از نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضا بازدید کردند. 

در پنجمین روز از ایام دهه‌ی فجر، کانون نمین با موضوع انقلاب و شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان نمین مسابقه‌ی نقاشی اجرا کرد.

این ویژه‌برنامه با حضور مسئول آموزش ابتدایی اداره‌ی آموزش‌وپرورش، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، مشاور امور بانوان و خانواده‌ فرمانداری و همچنین بانوان شاغل در ادارات مختلف شهرستان، برگزار شد.

در برنامه‌ای دیگر مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال با حضور اعضای پسر، مراسم ساخت پلاکارد و صورتک را در امامزاده قاضیلر شهر خلخال اجرا کرد.

این مراسم با همکاری کانون و اداره اوقاف شهرستان خلخال در امامزاده قاضیلر اجرا شد و در ابتدای برنامه، کارشناس دینی اداره اوقاف بچه‌ها را باشخصیت والای حضرت زهرا(س) آشنا نموده و به بیان زندگی‌نامه‌ی این بانوی بزرگوار پرداخت. سپس بچه‌ها باراهنمایی مربیان مرکز پلاکاردهایی با استفاده از کارتن و مقوا درست کرده و رنگ‌آمیزی کردند و شعارهای انقلابی روی آن نوشتند. در ادامه بچه‌ها و مربیان به زیارت پرداخته و بعد از اقامه‌ی نماز جماعت و اهدای جوایز به کلیه‌ی شرکت‌کنندگان از سوی اداره اوقاف، برنامه به پایان رسید.

مراسم عزاداری ایام فاطمیه، همچنین در سایر مراکز کانون استان اردبیل با اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مرتبط با این ایام برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =