دو نمایش عروسکی همزمان با دهه مبارک فجر در مراکز بجنورد و اسفراین به روی پرده رفت

نمایش عروسکی کیک تولد و آدم کوچولوی گرسنه به ترتیب در مراکز بجنورد و اسفراین به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در محل سالن های نمایش این دو مرکز بر روی پرده رفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، نمایش " کیک تولد "  به نویسندگی و کارگردانی " فاطمه نودهی " برای اجرا در دهه مبارک فجر از سوی مرکز اسفراین برنامه‌ریزی شد و همزمان در مرکز 1 بجنورد نمایش عروسکی " آدم کوچولوی گرسنه " با برگرفته از کتابی با همان نام به کارگردانی " مریم احتشام " برای اجرا در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب برنامه ریزی و اجرا شد.

زهره عباس آبادی مربی مسئول مرکز اسفراین با بیان این خبر افزود: این نمایش داستان بچه هایی است به نام های سهراب و ساریگل که تصمیم دارند با شکستن قلک هایشان برای پدرشان جشن تولد بگیرند اما با نارضایتی پدر مواجه  می شوند، اما ناامید نشده و با همراهی و کمک گرفتن از ننه بلقیس (مادر بزرگشان)،  قرار می شود روز تولد پدر که همیشه این روز بر سر مزار برادر شهیدش حاضر می شود رفته و با یک  کیک تولد او را غافلگیر کنند.

همچنین مریم احتشام مربی مسئول مرکز 1 بجنورد هدف از اجرای نمایش عروسکی در محل نمایشگاه را آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با فعالیت های کانون برشمرد و افزود: بازی های فکری و اجرای نمایش عروسکی بر خلاقیت و استعداد و هوش دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد .

گفتنی است موضوع نمایشنامه کیک تولد، مربوط به دهه فجر است و نازنین زهرا پاکروان ، نیایش حیدری و نرجس حسین پور به عنوان عروسک گردان و صدا پیشه حضور دارند و عروسکهای نمایش توسط محبوبه مزینانی ساخته  شده است.

این نمایش‌ عروسکی  با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی‌هنری کانون جهت تماشای  دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه اول  اجرا می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =