نمایشگاه دستاوردهای کانون در مدرسه‌ی امت اسفراین برگزار شد

در آستانه چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای کانون در محل مدرسه‌ی امت شهرستان اسفراین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، به همت مرکز اسفراین و همکاری مدرسه امت این شهرستان، نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

زهره عباس آبادی مربی مسئول مرکز اسفراین با بیان این که نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله کانون در اسفراین در قالب نمایشگاهی به دانش آموزان مدرسه امت معرفی شد گفت : در این برنامه دانش آموزان از نزدیک با آثاری که توسط هم سن و سالان آن‌ها در کلاس های هنری تولید می شود آشنا شدند.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را یکی دیگر از برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت : دراین نمایشگاه که در حاشیه جشن انقلاب در مدرسه امت برگزار شد، کتاب هایی با محوریت انقلاب اسلامی ، شخصیت های کلیدی انقلاب و دستاوردهای انقلاب در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

عباس آبادی با اشاره به این که در ابتدای انقلاب فقط یک مرکز در شهرستان فعال بوده است گفت: در حال حاضر علاوه بر مرکز ثابت شماره یک ، مرکز سیار ، مرکز شماره 2 اسفراین با زیر بنای 1223 متر در شرف بهره برداری است .

وی با اشاره به این که اعضای مراکز هر چند سال یکبار تجدید عضویت می شوند گفت : در حال حاضر مرکز بیش از 4000 نفر عضو دارد که با محاسبه دوره هایی که تجدید عضویت شده است، بیش از 15000 نفر بعد از انقلاب به عضویت کانون درآمده اند و از فعالیت های آن استفاده کرده اند.

عباس آبادی تعداد کتاب های مرکز را نیز چشمگیر دانست و گفت : در حال حاضر 33890 جلد کتاب و 7190 عنوان کتاب در کتاب خانه های ثابت و سیار کانون آماده استفاده اعضاست.

وی با اعلام این که هر ساله تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان عضو مرکز در جشنواره های  مختلف ملی و بین‌المللی صاحب عنوان و نشان شده‌اند افزود: آخرین دوره از این موفقیت ها کودکان و نوجوانان شرکت کننده در دوسالانه هنرهای تجسمی در رشته خوشنویسی و عروسک سازی رتبه های برگزیده و شایسته تقدیر را کسب کردند و عضو ارشد کلاس ادبی مرکز برای همایش اعضای انجمن های ادبی سراسر کشور به تهران دعوت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =