کد خبر: 285952
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
بازدید 831
شور و شوق فجرانه در مراکز کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر، رونق و شور و شوق ویژه‌ای را تجربه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، این روزها، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین، در کنار بچه‌ها برای گرامی‌داشت دهه مبارک فجر در تلاش و تکاپو هستند.

مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد، به مناسبت گرامی‌داشت ایام فاطمیه و دهه فجر همایش « فجر فاطمی »را با محوریت "زنان سرزمین من" با همکاری «امور بانوان آموزش و پرورش منطقه» در محل حسینیه حضرت قاسم، با حضور۲۰۰ نفر از دانش آموزان و معلمان مدارس دخترانه و خانواده‌ها برگزار کرد.

مرکز فرهنگی و هنری آوج، نشست فرهنگی«انقلاب از دیدگاه من.» را با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان، برای ۳۶ دانش‌آموز نوجوان در مدرسه راهنمایی هدف برگزار کرد،در پایان این برنامه از دانش‌آموزان برگزیده قدردانی شد.

هم‌چنین این مرکزمراسم «جشن انقلاب» با همکاری مدرسه ابتدایی ۱۳ آبان و با حضور ۳۰۰ مهمان شامل دانش‌آموزان و خانواده ‌ها و مسوولان این شهرستان برگزار کرد.

اجرای نمایش، اجرای مجری-عروسک، سرود، دکلمه‌خوانی وبازدید از نمایشگاه آثار اعضای کانون از برنامه‌های این مراسم بود.

غبارروبی مزار شهدا، اجرای برنامه شعارنویسی در مدرسه، جشن انقلاب برای پیش دبستانی‌ها، مسابقه تصویرسازی از خاطرات انقلاب، اجرای سرود در مراسم نماز جمعه و معرفی وقایع و ایام از دیگر برنامه‌های این مرکز در روزهای دهه مبارک فجر بود.

مرکز شریفیه هم به منظور بزرگداشت دهه فجر و گرامی‌داشت ایام فاطمیه برنامه های متنوعی را اجرا کرد .

این مرکز، ویژه برنامه «چهلمین فجر» رابه مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری مدرسه حضرت معصومه (س) و با حضوربیش از ۱۸۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه برگزار کرد.

دراین مراسم برنامه‌های تلاوت قرآن جمعی، اجرای سرود جمهوری اسلامی، معرفی ایام و وقایع، شعرخوانی انقلابی، نمایش نماهنگ دستاوردهای انقلاب، نمایش نماهنگ معرفی کانون، اجرای مسابقه، معرفی اعضا کتاب‌خوان، اجرای سرود اعضا مرکز، خوانش بیانیه پیمان با انقلاب توسط عضو مرکز، سخنرانی کارشناس مذهبی « حجت الاسلام سید رئوف تقوی» با موضوع  معرفی انقلاب و دستاوردهای آن، بیان سیره و فضایل حضرت زهرا(س) توسط مدیر مدرسه حضرت معصومه (س) و بازدید از نمایشگاه کتاب ها و کاردستی‌های انقلابی اعضا، برای مهمانان کوچک کانون اجرا شد.

اجرای ویژه برنامه «شکوفه های بهمن »با حضور ۱۵۰نفر از دانش آموزان مدرسه امام رضا ع، مراسم دیگر مرکز شریفیه در دهه فجر امسال بود.

تلاوت قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران، معرفی وقایع ، قصه گویی، دل‌نوشته و شعرخوانی اعضا، مسابقه ، هم‌خوانی سرودهای انقلابی، نمایش فیلم و نماهنگ‌های انقلابی و همچنین کارگاه کاردستی گل لاله از برنامه های این مراسم بود .

در تاریخ ۲۰ بهمن نیز، ویژه برنامه «بانوی آب و آئینه» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با همکاری پایگاه بسیج حضرت معصومه (س) و باحضور بیش از ۳۰۰نفرازاعضا خانواده‌های آنان در این مرکز برگزار شد.در این مراسم رویداد حدیث کسا قصه گویی شد و سپس این حدیث شریف همراه با مادران و اعضا هم‌خوانی شد. اجرای سرود چهلمین بهار توسط اعضا، شعرخوانی ویژه شهادت حضرت زهرا، شعار گویی انقلابی توسط اعضا و مادران‌شان، نمایش نماهنگ به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) ونماهنگهای انقلابی و همچنین نماهنگ معرفی فعالیت های کانون دردهه فجراز دیگربرنامه‌های این مراسم بود. درادامه«سرهنگ طاهرخانی »فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز درباره انقلاب و دستاوردهای انقلاب با مهمانان مراسم گفت و گو کرد

و مسوول بسیج پایگاه خواهران حضرت معصومه (س) درشریفیه و بیدستان در فضایل حضرت زهرا(س) مواردی را مطرح کرد.

تقدیر از خانواده سه شهید گرانقدر دفاع مقدس  پایان بخش این برنامه بود. در کنار این برنامه در سالن کتابخانه شریفیه، کارگاه نقاشی گروهی برای کودکان برگزار گردید. معرفی کانون و فعالیت های آن، هم‌خوانی دعای فرج وبازدید از نمایشگاه کتاب و کاردستی‌های انقلابی از دیگربرنامه‌های این مراسم بود.

در سایر روزهای این هفته نیز اعضا مرکز از فعالیت های متنوع دهه فجر بهره مند شدند.

کارگاه کاردستی‌های انقلابی، قصه گویی، معرفی فضایل حضرت فاطمه س و شرح زندگی آن بانوی بزرگوار، معرفی ایام و وقایع دهه فجر، هم‌خوانی حدیث کسا، نمایش فیلم، معرفی و روخوانی کتاب و  شعرخوانی از جمله این فعالیت‌ها بود.

کتابخانه سیار روستایی آبیک با حضور در روستای نودوز برای ۵۰نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه ویژه برنامه  دهه فجر اجرا کرد.اجرای سرودهای انقلابی، برگزاری چند مسابقه با موضوع انقلاب، خاطره گویی معلمان از دوران انقلاب و هم‌خوانی پیمان نامه دانش آموزان با انقلاب از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در همین روز ۴۵ نفر از دانش آموزان ابتدایی روستای گلزور همراه اجرای جشن انقلاب توسط کتابخانه سیار روستایی آبیک بودند.

دعوت از یک روحانی کارشناس وسخنرانی پیرامون انقلاب ونسل چهارم، اجرای چند مسابقه شاد و پرهیجان، اجرای سرود، خاطره گویی معلمان از روزهای انقلاب و اهدای جایزه به اعضای برتر از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مرکز فرهنگی و هنری محمدیه هم در روزهای مبارک دهه فجر، فعالیت‌های متنوعی مانند قصه گویی، کاردستی، هماهنگی برای بازدید دانش‌آموزان مدارس از مرکز، نمایش فیلم، فضاسازی مرکز، برپایی نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، معرفی ایام وقایع، معرفی شخصیت و کارگاه نشریه نگاری را انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد، جشن انقلاب را با همکاری دو مدرسه ابتدایی رشد و شهید قربانی برگزار کرد.

در این مراسم چندین برنامه از جمله سرود همگانی،. پانتومیم، مسابقه، سرود، اجرای مسابقه مشاعره و قدردانی از اعضای برگزیده اجرا شد.

مرکز فرنگی و هنری شماره سه قزوین هم برنامه های متنوعی را در دهه مبارک برای بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای مرکز و دانش آموزان طرح کانون مدرسه اجرا کرد.

کارگاه کارت پستال سازی به روش اوریگامی و چاپ ، نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، روخوانی کتاب‌های انقلابی، کارگاه سفال، کارگاه نقاشی گروهی، نمایش فیلم، معرفی شخصیت شهدای کودک انقلاب، نمایشگاه روزنامه‌های  دیواری انقلاب، نمایشگاه آثار اعضا، نمایش خلاق و مسابقه، اجرای سرود بهار توسط ۴۰ نفر از اعضای مرکز، برپایی جشن چهلمین بهاراز جمله فعالیت‌های اجرا شده در این ایام بود که مورداستقبال اعضا و دانش آموزان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =