جشن چهل سالگی انقلاب در هزار کتابخانه کانون

هم‌زمان با برگزاری جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی‌، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور ضمن برگزاری جشن‌های متنوع در قالب مهرواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های علمی، ادبی و فرهنگی، روز 22 بهمن ضمن حضور در راه‍پیمایی قرار است در کارگاه‌های متنوع فرهنگی هنری به معرفی دست‌آورهای چهل ساله‌ی کانون بپردازند.

تهیمنه حدادیاین در حالی است که برنامه‌های به اجرا آمده در این مراکز با تکیه بر دوام و بقای دیدگاه‌های انقلابی و دست‌آوردهای بلندمدت فرهنگی تعریف شده و به اجرا در آمده‌اند. تا آنجا که اجرای نمایش‌ها، جشنواره‌ها، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و معرفی دست‌آوردهای چهل ساله‌ی کانون در نمایشگاه «دست‌آوردهای چهل‌ ساله‌ی انقلاب» به مسوولان نشان از تلاش مدیران و مربیان دلسوز کانون برای دسترسی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان سراسر کشور به خدمات فرهنگی هنری دارد.

شعارهای دوران انقلاب اسلامی ‌ایران نمایشگاه شد

شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی با اجرای جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌داشتند. بر این اساس جمعی از مربیان، اعضا و همچنین مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی، همزمان با دهه‌ی مبارک فجر با خانواده‌ی معظم شهدا در شهرهای تبریز، بستان‌آباد، کلیبر و ‌هادی‌شهر دیدار کردند.

به همین مناسبت مدیرکل کانون استان به همراه مربیان و اعضای مرکز شماره 4 تبریز با حضور در منزل شهید محمدیوسفی‌منیر از جانفشانی و ایثارگری شهدای دوران انقلاب اسلامی‌و دفاع مقدس قدردانی کرد.

علی بینش در دیدار با خانواده‌ی شهید صابر رهنما در شهرستان‌ هادیشهر با تجلیل از مقام شامخ این شهید والامقام بر اهمیت و ضرورت آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و این موضوع را از وظایف مهم کانون عنوان کرد. در این دیدار از برادرزاده‌ی این شهید عزیز که از اعضای فعال کانون ‌هادیشهر است نیز قدردانی شد.

همچنین حضور امام جمعه چاراویماق و فرمانداران شهرهای بستان‌آباد، آذرشهر، سراب و چاراویماق در جمع کودکان و نوجوانان در ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌در مراکز کانون استان از دیگر خبرهای این روزها بود.

در این روزها نمایشگاه استانی شعارهای دوران انقلاب اسلامی‌ایران، مشتمل بر آثار هنری اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گالری مجتمع کانون تبریز افتتاح شد.

فراخوان این برنامه‌ی هنری دی‌ ماه منتشر و طی آن از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خواسته‌ شده بود تا در خصوص شعارها و وقایع دوران انقلاب اسلامی، آثار خود را در قالب نقاشی و کارت پستال، ارسال کنند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه جمعی از دانش‌آموزان مدارس نیز حضور داشتند.

گفتنی است از آثار منتخب این فراخوان هم‌زمان با ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز در سال ۵۶، قدردانی خواهد شد.

عضویت رایگان در مراکز استان آذربایجان غربی

اعلام برگزیدگان چهارمین همایش «کبوتر کوچه ما» در آذربایجان غربی، عضویت رایگان در مراکز فرهنگی هنری این استان  به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از جمله فعالیت‌های این استان در دهه‌ی فجر بود.

بر این اساس آئین پایانی همایش استانی کبوتر کوچه ما با حضور مسئولان استانی برگزار شد و با تقدیر از برگزیدگان همایش به کار خود پایان داد.

این مراسم که در سالن سینما تئاتر کانون استان برگزار شد با بخش‌های متنوعی همراه بود، سخنرانی مدیران کل کانون و بنیاد شهید استان، پخش سرود زنده جمهوری اسلامی ‌ایران از سوی اعضا، تجلیل از پدر شهید گلستانی و تقدیر از برگزیدگان همایش از جمله برنامه‌های این همایش بود.

همچنین جواد زاهدی مدیرکل کانون استان از اجرای طرح عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در ایام‌الله دهه مبارک فجر در مراکز کانون سراسر استان خبر داد.

براین اساس در ایام دهه مبارک فجر کودکان و نوجوانان با مراجعه به مراکز کانون در سراسر استان از طرح عضویت رایگان برخوردار شدند. همچنین امکان عضویت رایگان کودکان و نوجوانان با مراجعه به غرفه کانون در نمایشگاه انقلاب اسلامی‌نیز فراهم آمده بود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کانون و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل

کانون پرورش فکری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و زیست‌محیطی با استفاده از پتانسیل‌های کانون و حفاظت محیط‌زیست منعقد می‌شود.

احدزاده زمینه فعالیت کانون را در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و علمی ‌یادآور شد و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در زمینه‌های فوق آماده همکاری با اداره کل حفاظت محیط‌زیست است.

وی بابیان اینکه فرزندان کارکنان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان می‌توانند از خدمات کانون به نحو احسن استفاده کنند، اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه تعامل این دو دستگاه اجرایی استان بیش‌ازپیش توسعه ‌یابد.

محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل نیز با بیان اینکه با عقد این تفاهم‌نامه به دنبال توسعه خدمات مطالعاتی، فعالیت‌های زیست‌محیطی و استفاده حداکثر از پتانسیل‌های کانون هستیم، گفت: ایجاد ارتباط مؤثر بین اداره کل حفاظت محیط‌زیست و کانون در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و آموزشی از اهداف و زمینه‌های امضای این تفاهم‌نامه همکاری است.

همچنین برگزاری مسابقه محاسبات ذهنی با حضور والدین، مربیان و اعضا در مرکز شماره ۲ کانون اردبیل از دیگر برنامه‌های این روزها بود.

جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ با حضور مدیرکل کانون استان اردبیل، امام‌جمعه، فرماندار، مسئولان شهرستان و اعضای مراکز کانون کوثر در مرکز شماره‌ یک شهرستان کوثر برگزار شد.

در این برنامه، فیلم «مهمان‌های ناخوانده» که در مورد صیانت از کودکان آنلاین و آسیب‌های اجتماعی ناشی از شبکه‌های مجازی تهیه‌شده بود، پخش شد.

سرهنگ جواد آقامحمدی، فرمانده نیروی انتظامی ‌شهرستان کوثر به‌عنوان مدرس دوره در مورد صیانت از کودکان آنلاین و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی برای شرکت‌ کنندگان سخنرانی کرد.

در همین روزها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی‌ و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، سومین جشنواره بازی‌های بومی ‌محلی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی ‌و سرودهای انقلابی در کانون انگوت برگزار شد.

سومین جشنواره بازی‌های بومی ‌محلی با شرکت۲۰۰ نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه حضرت فاطمه(س)، با هدف معرفی فعالیت‌های کانون، ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان و اعضای کانون، پاسداشت آداب‌ و رسوم، احیاء و انتقال فرهنگ بومی‌محلی به نسل کودک و نوجوان اجرا شد.

شرکت‌کنندگان با پوشش زیبای محلی در رشته‌های ورزشی بومی ‌محلی طناب‌کشی، لی‌لی، هفت‌سنگ، دارت، داژبال، طناب‌کشی، طناب زنی و... در فضای پر از شور و نشاط و با استقبال گسترده به رقابت پرداختند.

شاعر کانون راز شاعر شدنش را به کودکان گفت

غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان کانون در انجمن ادبی اردستان از تجربه‌های شخصی به حاضران در کانون اردستان استان اصفهان گفت و به سوال‌های کودکان و نوجوانان پاسخ داد.

بکتاش در انجمن ادبی اردستان اظهار کرد: مهم‌ترین اصل برای نوشتن فکر کردن است و چشم‌ها و گوش‌ها و دیگر احساس ما دریچه‌های ورودی ذهن ماست که هر کس بتواند از آن‌ها استفاده کند، موفق‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: در ایران همه می‌بینند و کمتر می‌شونند؛ در شعرهای کودکان همیشه در مورد رنگ دریا صحبت کرده‌اند و هیچ‌گاه در مورد طمع و بوی دریا صحبت نمی‌کنند.

شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: قصه و شعر زمانی شروع می‌شود که هرچه خودمان داریم را به اشیا بدهیم؛ جملات کوتاه و زیبا حاصل زیبا دیدن و زیبا شنیدن است و اگر سه روز راجب چیزی فکر کنیم، قطعا می‌توانیم در مورد آن بنویسم.

بکتاش عنوان کرد: از 14 سالگی شعر گفتن را با کتاب‌ خواندن شروع کردم؛ زمانی که دانش‌آموز بودم، جنگ آغاز شد و با اتمام آن جنگ هم به پایان رسید و چیزی از کودکی ما باقی نماند.

جشن انقلاب، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تمامی مراکز فرهنگی هنری با موضوع دست‌آوردها، برگزاری شب شعر و انجمن ادبی، رونمایی از کتاب‌های لمسی و همایش به تصویر کشیدن اشعار انقلاب از جمله اهم برنامه‌های برگزار شده در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان اصفهان بود.

جشن انقلاب «چلچراغ» ویژه مدارس، جشن انقلاب با مشارکت اعضای کمیته کودک و نوجوان، اجرای ویژه‌برنامه چلچراغ در مناطق محروم، برگزاری انجمن ادبی شاهین‌شهر، شب شعر «با مهر آب در انقلاب»، جشن انقلاب ویژه فراگیر و نمایشگاه کتاب‌های لمسی حسی، افتتاح انجمن ادبی زرین‌شهر، همایش تصویرسازی اشعار انقلابی، نمایشگاه آثار نقاشی اعضا با موضوع انقلاب و دست‌آوردهای انقلاب را دیگر برنامه‌های این روزها در استان اصفهان ‌می‌توان برشمرد.

میهمانی‌ گل‌ها بار دیگر‍ پذیرای کودکان و نوجوانان شد

مدیران کل حوزه استاندار و امور بانوان و خانواده استانداری در بازدید از پروژه در حال ساخت کانون استان البرز، بر لزوم بهره‌برداری سریع‌تر از این پروژه تاکید کردند.

مهندس نیازی، مدیرکل حوزه استاندار و مریم اسمعیلی‌فرد، مدیرکل امور بانوان استانداری البرز، ضمن بازدید از این پروژه با فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این مرکز، آشنا شدند، آنان بر لزوم همکاری هر چه بیشتر شهرداری در جهت تکمیل پروژه به منظور فراهم شدن زمینه خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان شهر کرج تاکید کردند.

همچنین کانون استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان و نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه دست‌آوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ ایران اجرا کرد.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه‌ علاوه بر آشنایی با فعالیت‌ها، در کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و نمایش فیلم، حضوریافتند.

کتابخانه سیار کانون استان نیز در محل این نمایشگاه مستقر بود و به کودکان و نوجوانان بازدید کننده، خدمت‌رسانی ‌می‌کند.

مربیان مرکز هشتگرد کانون البرز، ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت ایام دهه‌فجر تدارک دیده و برای دانش‌آموزان مدارس که به شکل مستمر در قالب فعالیت میهمانی‌ گل‌ها به مرکز می‌آیند، معرفی و اجرا کردند.

معرفی کانون، معرفی وقایع تاریخ انقلاب اسلامی‌ایران، قصه‌گویی از قصه پیله و بحث و گفت‌وگو در مورد مفهوم مبارزه و پیروزی، نمایش فیلم بهادر، کارت پستال‌سازی، برنامه مسابقه پازل ایران ما با معرفی مشاهیر و استان‌های ایران، معرفی سرزمین تنگستان و معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و رییسعلی دلواری بخشی از این برنامه‌ها بود.

مجتمع کانون کرج در این ایام شاهد اجرای نمایش عروسکی «گل اومد، بهار اومد» نیز بود.

عروسک‌های غول پیکر کانون ایلام با شادی بچه‌ها در روز 22 بهمن همراه ‌می‌شوند

کانون استان ایلام با برگزاری برنامه‌های متنوع و معرفی خدمات کانون به مدیران استانی بزرگ‌ترین جشن انقلاب را در ۲۲ بهمن اجرا ‌می‌کند.

براین اساس نمایشگاه سازه‌های خلاق، معرفی کتابخانه سیار کانون، حضور در مزار شهدا، نشست مشترک اعضا و مربیان انجمن شعر و داستان استان بخشی از برنامه‌های اجرا شده در ایام‌الله دهه‌ی فجر بود.

این جشن‌ها روز 22 بهمن با حضور دو عروسک غول‌پیکر دارا و سارا در جشن ۲۲ بهمن رنگی دیگر به خود ‌می‌گیرد.

قرار است در کنار دیگر برنامه‌های کانون در جشن بیست‌ودوم بهمن مانند نقاشی گروهی و ایستگاه ادبی، عروسک‌های غول‌پیکر کانون ایلام نیز فرصت شادمانی بیشتری را برای بچه‌ها با اجرای نمایش‌های صامت ایجاد ‌می‌کنند و لحظه‌هایی از خاطره و نشاط رابرای بچه‌های حاضر در این جشن ملی فراهم ‌می‌کنند. این دو عروسک که از روی عروسک‌های ملی دارا و سارا ساخته شده‌اند تولید کانون استان بوده و امسال نیز با حضور در جشن 22 بهمن خود را به بچه‌ها نشان ‌می‌دهند و به شکلی دیگر شخصیت عروسک‌های ملی دارا و سارا را برای بچه‌ها معرفی ‌می‌کنند. عروسک‌های غول‌پیکر از سوی دو هنرمند عروسک‌گردان ایلامی‌ به چرخش در ‌می‌آیند و قرار است در برنامه‌های عمومی‌دیگری نیز از آن‌ها استفاده شود.

همچنین در روزهای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران، بچه‌های عضو مرکز شماره دو کانون ایلام به همراه مدیرکل و کارکنان و کارشناسان اداری و مربیان کانون در مزار شهدای گمنام حاضر شدند و به تکریم جایگاه شهدای انقلاب اسلامی ‌ایران پرداختند.

همچنین در نشست مشترک اعضا و مربیان انجمن شعر و داستان کانون ایلام، ضمن نقد آثار بچه‌ها، شعر پس از انقلاب نیز به اعضا معرفی شد. در این نشست جلیل صفربیگی که به عنوان مهمان در این محفل حضور داشت، برای بچه‌ها صحبت کرد و شعر خواند.

معرفی کتابخانه پستی کانون ایلام به مسئولان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر دیگر برنامه‌ی اجرا شده در این روزها بود.

رییس ستاد گرامی‌داشت دهه مبارک فجر استان و همکارانش به همراه مدیرکل کانون استان به بازدید کتابخانه پستی رفتند و دقایقی را در کتابخانه پستی کانون گذراندند تا با شنیدن صحبت‌های مربی این کتابخانه از چگونگی و روند ارسال کتاب به بچه‌های روستا در دهه مبارک فجر باخبر شوند. در این بازدید کتاب‌های تولید کانون که با موضوع انقلاب اسلامی ‌به روستاهای دور و نزدیک پست ‌می‌شوند به بازدید کنندگان معرفی شد. حجت‌الاسلام چراغی‌پور رییس شورای هنگی تبلیغات اسلامی ‌و ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌در این بازدید با ابراز خرسندی از این که کانون چنین فعالیت‌هایی را برای روستاها برگزار ‌می‌کند توجه کانون را به چاپ کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی‌ مهم دانست و گفت وجود چنین کتاب‌هایی در کتابخانه‌های کانون به پرباری آن‌ها ‌می‌افزاید و ما نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و با کانون همچنان به همکاری پررنگ خود ادامه ‌می‌دهیم و به مدیرکل کانون نیز قول داد جوایزی را برای اعضای کتابخانه پستی به این کتابخانه تحویل دهد.

گفتنی است از نمایشگاه سازه‌های خلاق در همین روزها استقبال شد.

در این نمایشگاهها تازه‌ترین سازه‌های خلاق کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون که حاصل فکر و خلاقیت بچه‌ها با کمک مربیان را دربردارد به نمایش گذاشت. هنر استفاده از دورریختنی‌ها، سفال، کاردستی و کارت پستال‌های خلاقانه از مهم‌ترین این دست سازه‌ها به شمار ‌می‌رود.

سالن نمایش و نگارخانه مرکز دیلم گشایش یافت

سالن نمایش و نگارخانه مرکز دیلم با حضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان این شهرستان در روز 21 بهمن گشایش یافت.

بر همین اساس، هشتمین جشنواره قصه‌گویی در مرکز برازجان با حضور اعضا، مربیان و مدیرکل استان روزی فرهنگی را برای این دوستداران هنر رقم زد و در این مراسم اعضا کودک و نوجوان مرکز برازجان به قصه‌گویی، سرودخوانی و اجرای نمایش پرداختند.

در پایان این مراسم نیز از همه اعضا و به ویژه نرگس حاجی‌زاده عضو نوجوان مرکز برازجان و اولین برگزیده بخش 90 ثانیه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اهدا لوح و جوایز تقدیر به عمل آمد.

در همین روزها کاروان نشاط و امید انقلاب در روستای پوزه گاه آغاز به کار کرد.

کاروان نشاط و امید انقلاب صبح امروز ۳ بهمن ۱۳۹۷ در روستای «پوزگاه» از توابع شهرستان گناوه از سوی مربیان و هنرمندان کانون گشایش ‌یافت.

این کاروان در ۲۰ روستای استان بوشهر با خدمات‌رسانی‌های فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار به گسترش خدمت‌رسانی فرهنگی کمک خواهد کرد.

این طرح با همکاری اداره‌کل امور اجتماعی استانداری بوشهر به منظور ایجاد روحیه سالم و نشاط اجتماعی در بین کودکان، نوجوانان و همچنین خانواده‌ها با شیوه‌هایی هنرمندانه شامل اجرای نمایش عروسکی، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، جنگ شادی، نقاشی روی پارچه و معرفی کتاب همراه خواهد بود.

گفتنی است حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در «همایش فجر فاطمی» مرکز شماره 2 کانون بوشهر از دیگر خبرهای این روزها بود. این مقام مسئول از فضا و فرصت‌های مناسبی، که از سوی مربیان این نهاد فرهنگی برای کودکان و نوجوانان به وجود آمده قدردانی کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: مربیان و هنرمندانی که در نهادهای فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان فعال هستند؛ باید در جهت گسترش فرهنگ احترام به والدین در بین کودکان و نوجوانان با استفاده از ابزارهای متنوع؛ جذاب و همچنین بهره‌مندی از آیات صریح قرآنی در این خصوص تلاش نمایند.

امام جمعه بوشهر خطاب به کودکان و نوجوانان، با اشاره به آیات قرآنی در زمینه نظام هستی و قوانین حاکم بر آن؛ توجه و اهتمام به نظم و انظباط در امور مختلف را برای رشد و پیشرفت در تحصیل و همچنین حضور در فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری را بسیار ضروری دانست.

چهل برگ چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت

مراکز کانون استان تهران همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر، چهل سالگی انقلاب را با معرفی دست‌آوردهای فرهنگی، هنری و ادبی کانون جشن گرفتند.

به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۶۰ مرکز فرهنگی هنری کانون استان از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ ۱۳۹۷ ضمن برگزاری جشن‌هایی به این مناسبت، فعالیت‌ها و دست‌آوردهای کانون را به مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها معرفی کردند.

معرفی دست‌آوردهای کانون همچون تولیدات فیلم، انیمیشن و کتاب، موفقیت‌های کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون تهران در سطح ملی و بین‌المللی و معرفی دست‌آوردهای ارزنده انقلاب اسلامی‌ با اجرای فعالیت‌هایی همچون نمایش فیلم، قصه‌گویی، بازدیدهای گروهی، معرفی وقایع و... بخشی از این برنامه‌ها بود.

همچنین ویژه‌برنامه «چهل برگ انقلاب» در سه مرکز ۱۵، ۲۱ و ۴۰ کانون تهران، با برنامه‌هایی شاد و متنوع ویژه مخاطبان کودک و نوجوان برگزار شد.

دیدار ۱۵ نفر از اعضای نوجوان مرکز شماره ۳۲ همراه با مربیان خود به زیارت مزار شهدای گمنام حسینیه افسریه رفتند.

بر‍پایی ویژه‌برنامه «آسمان شگفت‌انگیز شب» همراه با رصد شبانه از و دیگر اقمار آسمانی در ۲۵ بهمن‌ ۱۳۹۷ در

مرکز تخصصی علوم و زیست‌شناسی کانون استان از دیگر برنامه‌های مناسبتی این استان اعلام شده است.

کانون در تماشاخانه سیار «پیک امید» از جمله برنامه‌های قابل توجه این استان در پاسداشت چهلمین سال ‍پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مربیان کانون استان تهران با حضور در پایگاه کانون «تماشاخانه سیار» در باغ موزه‌ دفاع مقدس، به اجرای قصه‌گویی، مسابقه و دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند.

بنا بر این گزارش، «پیک امید» به مدت هشت روز در ایام دهه فجر در باغ موزه‌ دفاع مقدس مستقر بود و در نوبت صبح، اجرای قصه‌گویی، مسابقه، نقالی، نمایشنامه‌خوانی و... از سوی مربیان و کارشناسان فرهنگی و هنری کانون تهران برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان اجرا شد.

چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

با افتتاح چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی در منطقه لردگان کودکان و نوجوانان روستاهای کمتر برخوردار این بخش نیز از خدمات کانون بهره‌مند شدند.

همزمان با آیین افتتاح 64 پروژه عمرانی لردگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در منطقه لردگان افتتاح شد.

این آیین با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کانون، فرمانداران مناطق لردگان، روحانیون و مسئولان استانی برگزار شد.

بر اساس این خبر این کتاب‌خانه از این پس 30 روستا در منطقه لردگان را تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون قرار خواهد داد.

بر همین اساس تاکنون ‌یک مرکز کتابخانه سیار روستایی در شهرستان شهرکرد و ‌یک مرکز در شهرستان کوهرنگ، ‌یک مرکز سیار روستایی در منطقه گندمان فعالیت داشت که با اضافه شدن روستاهای بخش لردگان در مجموع 100 روستا در این استان از خدمات فرهنگی کتابخانه‌ای سیار روستایی بهره‌مند شده‌اند.

کتابخانه‌های سیار روستایی در چهارمحال و بختیاری دارای 2هزار و 500 عضو و 20هزار جلد کتاب هستند که به صورت متناوب به کودکان و نوجوانان روستاهای این استان کتاب امانت می‌دهد و فعالیت‌های فرهنگی دیگر از جمله آموزش کاردستی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، اجرای نمایش، قصه‌گویی و غیره را نیز به صورت رایگان برای بچه‌های روستا اجرا می‌کند

همچنین برگزاری بیست و ‌یک نمایشگاه فرهنگی از دیگر برنامه‌های استان در این ایام بود.

در روزهای مبارک دهه‌ی فجر در بیست ویک نمایشگاه فرهنگی بیش از 9هزار اثر از کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاهها که در دو بخش اعضای ثابت و اعضای کارگاه‌های تابستانه برگزار شد 42 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی از کودکان و نوجوانان استان در معرض دید عموم قرار گرفت.

تولد ‌یک کتابخانه‌ی سیار جدید در خراسان رضوی

خراسان رضوی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفت.

براین اساس اجرای نمایش، افتتاح کتابخانه‌ی سیار، نواختن زنگ انقلاب و... بخشی از برنامه‌های به اجرا در آمده در این استان بود.

در گام نخست کتابخانه سیار روستایی کانون شهرستان گناباد افتتاح شد.

این مراسم با حضور رییس شورای شهر، فرماندار، بخشدار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همراه بود.

در این مراسم سیدحسین پورهاش‌می ‌رییس شورای اسلامی‌ شهرستان گناباد عضویت در کانون و ۲۰ سال خدمت در کسوت مربی کانون را از افتخارات خود برشمرد و گفت: شهرستان گناباد شهر تاریخی و مهد قنات‌های کهن جهان است که در سال ۱۳۹۴ به عنوان دارنده عمیق‌ترین و مهندسی‌سازترین قنات جهان شناخته شده است و آثار تاریخی چون قلعه فرود، قبر پیران پیسه، مدرسه نجوم گناباد را دارد و افراد به نام در حوزه شعر، نویسندگی، اخترشناسی و... در آن زندگی می‌کردند و امیدوارم کانون در شناخت هویت بومی ‌و تاریخی شهرستان قدم موثری بردارد.

رییس شورای شهر گناباد از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ یکی از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان که تاکنون توفیق ساخت چندین مدرسه را در مناطق محروم داشته قول مساعدت برای احداث مرکز نجوم داده و امیدوارم با پیگیری مدیرکل کانون، در آینده‌ای نه چندان دور این مرکز مطابق با استانداردهای روز برای کودکان و نوجوانان عزیزمان تاسیس شود.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی این استان ‌می‌توان به فعالیت‌های گروهی اعضا در پاسداشت دهه‌ی فجر اشاره داشت. براین اساس ۳۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری خواف، با ساخت ریسه‌هایی که با عکس حضرت امام(ره) و گل‌های کاغذی دست‌ساز مزین شده بود؛ ‌یاد و خاطره ورود حضرت امام را به میهن عزیزمان، ایران گرامی‌داشتند.

«مهرواره‌ی انقلاب» شادی را به بچه‌ها هدیه کرد

بیش از 3500 نفر از دانش‌آموزان مدارس بیرجند، با حضور در مهرواره هنرهای نمایشی کانون شماره ‌یک و فراگیر بیرجند، پنج نمایش عروسکی این مهرواره را به تماشا نشستند.

مهرواره هنرهای نمایشی کانون شماره‌ یک و فراگیر بیرجند که از سوم بهمن جاری و به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ‌برگزار شد، با استقبال بی‌نظیر اولیای تربیتی و دانش‌آموزان روبه رو شد.

بر همین اساس بیش از 3500 نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان بیرجند به تماشای پنج نمایش عروسکی این جشنواره نشسته‌اند .

در این مهرواره که تا پایان بهمن 97 ادامه دارد، پنج نمایش عروسکی با عناوین «قول می‌دم بزرگ نشم»، «یک جنگل و چند حیوان» هر دو کاری اعضای کودک دختر، «عصا عصای کارگشا» با هنرمندی اعضای کودک پسر، «جاری مثل جویبار» با اجرای هنرمندانه اعضای نوجوان دختر و «لنگه‌ی بی لنگه» به همت مربیان مراکز فرهنگی هنری بیرجند اجرا می‌شود.

در این روزها برنامه‌های متنوعی در سراسر این استان به اجرا در آمد که خوانش وصیت‌نامه شهدا از سوی اعضای کتابخانه سیار بشرویه، حضور کانون خراسان جنوبی در نمایشگاه دست‌آوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، غبارروبی گلزار شهدا از سوی اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه، برگزاری کارگاه آموزشی «خودشناسی و مهارت‌های رفتاری» در کانون نهبندان، افتتاح نمایشگاه «گل‌واژه‌های پاکان» در کانون فردوس و ایستگاه نقاشی و پرچم در کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه برخی از این برنامه‌ها بودند.

همچنین در این ایام مسئولان استانی خراسان جنوبی از نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب کانون دیدن کردند.

نفیسه نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ازجمله مسئولانی بودند که با فعالیت‌ها و دست‌آوردهای کانون آشنا شدند.

نخعی در این بازدید نقش کانون را در تقویت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: کودکان و نوجوانان با حضور در مراکز فرهنگی هنری علاوه بر شناخت توان‌مندی‌های خود، بسیاری از مهارت‌های زندگی را به طور غیرمستقیم می‌آموزند و از آن‌چه آموخته‌اند در بزرگ‌سالی برای بهتر زندگی کردن، بهره می‌برند.

هم‌چنین علی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، با حضور در غرفه کانون ضمن قدردانی از تلاش کانون گفت: کانون و آموزش و پرورش مخاطبان و اهداف مشترکی دارند و همراهی این دو مجموعه با یک‌دیگر، زمینه موفقیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری رقم می‌زند.

طرح عید تا عید، طرح دوستی و شادی است

در طرح عید تا عید و با همت کانون چهار مدرسه محروم خراسان شمالی مجهز به کتابخانه شدند.

براساس این گزارش طرح اهدای کتاب با عنوان عید تا عید، با تجهیز کتابخانه چهار مدرسه محروم استان خراسان شمالی، با حضور مدیرکل کانون و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌های بجنورد و شیروان کار خود را آغاز کرد.

هدف از اجرای طرح عید تا عید توسعه عدالت فرهنگی و توسعه فرهنگ مطالعه در راستای تجهیز کتابخانه‌های مدارس استان به‌ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته است. قرار است ۴۵ مدرسه روستایی محروم و عشایری از شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم با معرفی اداره کل آموزش و پرورش استان، از این طرح بهره‌مند شوند. با توجه به برنامه‌ی مطرح شده هر مدرسه حداقل ۱۰۰ عنوان کتاب، دریافت خواهد کرد که همه کتاب‌ها از انتشارات کانون و مربوط به طرح عیدانه است.

کتاب‌های اهدایی با حضور نمایندگان کانون و آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، به دست صاحبان اصلی شان خواهد رسید.

همچنین در این ایام جشن ‌یک‌ سالگی انجمن ادبی سپیدار برگزار شد.

این برنامه در در محل سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ‌یک اسفراین با حضور مربیان ادبی استان و 50 نفر از شاعران و نویسندگان نوجوان عضو انجمن برگزار شد.

زهرا عابدی مربی ادبی مرکز اسفراین و دبیر انجمن ادبی سپیدار با اشاره به برگزاری منظم نشست‌های این انجمن گفت: جشن‌ یک‌ سالگی انجمن با حضور حدود 50 نفراز شاعران و نویسندگان نوجوان عضو انجمن و علاقه‌مندان به شعر و داستان، هم‌زمان با دهمین نشست انجمن در محل سالن آمفی‌تئاتر مرکز شماره ‌یک اسفراین برگزار شد.

وی با ابراز رضایت از استقبال اعضا افزود در حال حاضر انجمن حدود ۵ عضو دارد که به صورت میانگین بین ۱۵ تا۲۰ نفر در نشست‌های انجمن شرکت میکنند

زهرا عابدی روند تجهیز کتابخانه انجمن را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت در حال حاضر انجمن بالغ بر ۱۰۰ عنوان کتاب دارد که به مرور تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

برگزاری ایستگاه نقاشی واحد کتابخانه‌ای سیار، در حاشیه مراسم 12 بهمن، برگزاری جشن انقلاب با حضور دوقلوها در کانون اسفراین، بازآفرینی شخصیت‌های شاهنامه از سوی اعضا کانون شماره‌ یک بجنورد، استقبال از دهه فجر با آذین‌بندی فرمانداری بجنورد از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در ایام‌الله دهه‌ی فجر در شهرهای مختلف این استان اعلام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =