جشن انقلاب با برگزاری مهرواره‌ها رنگین‌تر شد

در روزهای برگزاری جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی، تمرکز مراکز فرهنگی ‌هنری کانون بر فعالیت‌های ادبی مشهود بود. ایجاد انجمن‌های ادبی، تقدیر از نویسندگان، افتتاح مراکزی با هدف ترویج ادبیات و... تنها بخشی از فعالیت‌های استان‌های کشور در این روزها بود. در این میان می‌توان به گستردگی این فعالیت‌ها در جای جای کشور اشاره داشت. امری که کانون در دستورالعمل خود قرار داده است؛ بهره‌مندی برابر کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی.

تهمینه حدادی

فعالیت جدی‌تر انجمن‌های ادبی خوزستان در چهل سالگی انقلاب

برگزاری جشنواره خوزستان‌شناسی در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری شماره یک امیدیه بخشی از برنامه‌های پاسداشت دهه‌ی فجر در استان خوزستان بود.

در این جشنواره موقعیت جغرافیایی، معرفی اقوام، محیط زیست، آداب و رسوم، صنعت، گردشگری، صنایع‌دستی، بازی‌های بومی و محلی، ترانه‌ها و لالایی‌های محلی و دفاع مقدس در قالب ماکت، هنرهای تجسمی، خوش‌نویسی، نمایش و نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

در همین ایام کتابخانه‌های سیار کانون سفر خود را به روستاهای استان خوزستان آغاز و جشن‌های دهه مبارک فجر را در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار برگزار کردند.

برگزاری نخستین رویداد فصلی ادبی «خلوت اُنس» با محوریت مسابقه حفظ و خوانش غزلیات حضرت حافظ، نشان از علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان این استان به فعالیت‌های ادبی داشت. در این رویداد، ۵۷ عضو و ۱۳ مربی مراکز فرهنگی هنری کانون شهرستان اهواز با محوریت مسابقه حفظ و خوانش غزلیات حضرت حافظ با یکدیگر به رقابت پرداختند. استقبال از این رویداد سبب شد تا بر اساس خبرها برگزاری انجمن ادبی قیصر امین‌پور در اردیبهشت ۹۸ در مرکز فرهنگی هنری کانون گتوند گام بعدی این استان در پیوند مخاطبان با ادبیات باشد.

اما کودکان عشایر نیز در این روزها از فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون بهره‌مند شدند. بر این اساس کتابخانه‌های سیار کانون با سفر به منطقه عشایری نفت سفید ویژه‌برنامه‌های جشن چهل سالگی انقلاب را برای کودکان و نوجوانان عشایر اجرا کردند.

مربیان کانون در این برنامه ایستگاه‌های قصه‌گویی، نقاشی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، سرودخوانی و کاغذوتا را دایر کردند که با استقبال مخاطبان رونق گرفت.

اما جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در استان خوزستان با برگزاری نمایشگاه کتاب استانی نیز همراه بود.

در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، کانون در برگزاری نشست‌های تخصصی ادبیات کودک و نوجوان با دعوت از نویسندگان مطرح کشور همچون مصطفی رحماندوست، طیبه شامانی و کمال شفیعی مشارکت فعال داشت.

مرغک کانون بر فراز آسمان هیدج به پرواز در آمد

افتتاح کتابخانه سیار شهر هیدج و اجرای جنگ‌های  انقلاب در قالب‌های فرهنگی هنری برخی از برنامه‌های استان زنجان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

بر این اساس هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیست‌ونهمین کتابخانه کودک و نوجوان در شهر هیدج به صورت کتابخانه سیار آغاز به‌ کار کرد.

این مراسم با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، رییس کتابخانه عمومی هیدج و سایر مسئولان شهر برگزار شد.

در این ایام مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ کانون استان زنجان با همکاری فرهنگ‌سرای زندگی پارک بانوان با اجرای برنامه‌های مختلف این دهه را گرامی داشتند.

این برنامه‌ها با اجرای جنگ انقلاب در سالن فرهنگ‌سرا و اجرای برنامه‌هایی متناسب با این ایام، از جمله معرفی شخصیت‌های اثرگذار در انقلاب، معرفی وقایع دهه فجر، اجرای مسابقه و موسیقی زنده و... لحظاتی به یاد ماندنی برای آینده‌سازان این مرز و بوم خلق شد.

حضور در نمایشگاه دست‌آوردهای انقلاب اسلامی با عنوان شکوه چهل سالگی از دیگر فعالیت‌های این استان در این ایام بود.

این نمایشگاه با شعار «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» و با هدف ارائه دست‌آوردهای دستگاه‌های مختلف همراه بود.

براین اساس فتح‌اله حقیقی استاندار زنجان با هیات همراه از غرفه کانون بازدید کرد و در جریان دست‌آوردهای ۴۰ ساله‌ی این اداره قرار گرفت.

اجرای نمایش «گلنار» و نمایش «مروت‌نامه پهلوانی» هم‌زمان با این روزها نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

نمایشگاه چهل رویش در چهل سالگی انقلاب

شهرهای مختلف استان سمنان با اجرای برنامه‌های مجزا علاوه بر ایجاد فضایی شاد و جذاب برای مخاطبان به یادآوری وقایع انقلاب برای مخاطبان کودک و نوجوان پرداختند.

در ایام دهه‌ی فجر آیین گشایش نمایشگاه چهل رویش برگزار شد. «چهل رویش» عنوان نمایشگاه بزرگ دست‌آوردهای انقلاب در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان بود که با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در راستای شیوه‌نامه‌ی استانی تنظیم ‌شده در واحد هنری کانون استان برگزار شد. بر این اساس ۱۴ ماکت حجمی و تصویرهایی از دست‌آوردهای چهل‌ ساله‌ی انقلاب در بخش‌های پزشکی، دفاع مقدس و نقش شهدا در هشت‌ سال جنگ تحمیلی، خودباوری علمی، کشاورزی، سیاسی، ورزشی، زیرساخت‌های فنی و مهندسی، تحقق عدالت اجتماعی و توجه به مناطق روستایی و... در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. افتتاح این نمایشگاه همراه با برگزاری جشن بزرگ انقلاب بود.

در همین ایام شاهرود، شاهد حضور امام جمعه این شهر در مراسم گشایش نمایشگاه چهلمین میثاق انقلابی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی اظهار کرد: همان‌گونه که دین از ابتدا نقش نونهالان، کودکان و نوجوانان را با تکلیف برجسته می‌کند، انقلاب اسلامی نیز در برجسته‌سازی نقش آن‌ها در ایام پیروزی انقلاب سهیم است و چه بسیار کودکان و نوجوانانی که در آغوش مادران و هم‌پای پدران خود در تظاهرات‌ها و مبارزات برابر رژیم شاه، حضور پر شوری داشتند و در زمان جنگ تحمیلی هم در سنگر علم و دانش از رزمندگان اسلام پشتیبانی کردند و امروز با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایت از دست‌آوردهای انقلاب، نقش‌آفرینی می‌کنند.

از دیگر برنامه‌های این روزها می‌توان به اجرای سه نمایش کانونی در سمنان و سرخه اشاره کرد.

دو نمایش عروسکی شاد و موزیکال «خرگوش باهوش» و «خپلی پیتزاخور» و یک نمایش صحنه‌ای «شاه و وزیر» در این روزها به آموزش اتحاد و دوستی پرداختند.

نیک‌اندیشی هم‌زمان با دهه‌ی فجر ترویج شد

‌هم‌زمان با دهه‌ی فجر نخستین مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

مرکز آفرینش‌های ادبی این استان هدف از راه‌اندازی این مرکز را بالابردن سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات فاخر ایران، به ویژه فردوسی، افزایش توانایی شعرخوانی کودکان و نوجوانان، تشویق کودکان و نوجوانان به نیک‌اندیشی و نکوکاری، پایدارسازی اعضا و بالابردن سطح معلومات مربیان ادبی عنوان کرده است.

براین اساس در این مراسم مهمانان در «سالن نمایش داستان‌های شاهنامه» که مناسب با فضای شاهنامه طراحی شده، حضور یافتند و مربیان ادبی کانون استان در کنار کارشناس آفرینش‌های ادبی بخش‌هایی از هفت‌خوان رستم را برای آنان اجرا کردند.

در مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی فضایی برای نقالی و پرده‌خوانی، برگزاری کارگاه‌های ادبی، کاردستی و نمایش خلاق، عروسک‌سازی و نقاشی در نظر گرفته شده است.

این مرکز با حضور مدیران کل صدا و سیمای و سازمان اسناد و کتاب‌خانه‌ی ملی استان، مسئولان آموزش و پرورش و چهره‌های فرهنگی و ادبی استان افتتاح شد.

در همین روزها مربیان کتاب‌خانه‌ی سیار زاهدان با حضور در جمع دانش‌آموزان حاشیه‌ی شهر همراه با اجرای ویژه‌برنامه‌های گوناگون دهه‌ی فجر را جشن گرفتند.

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری و معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و دیگر مبارزان انقلاب به کودکان و نوجوانان بخشی از برنامه‌های به اجرا درآمده از سوی این کتابخانه‌ها بود.

همچنین مربی مرکز پستی زابل، که تنها مرکز پستی استان هم به شمار می‌رود، در این روزها با حضور در روستاهای زابل و اجرای برنامه‌های گوناگون، اعضا را با حال و هوای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی آشنا کرد.

برپایی جشن و اجرای برنامه‌هایی چون تمرین و خواندن سرودهای انقلابی با بچه‌ها و نمایش فیلم برای آنان بخشی از برنامه‌های این مرکز برای مشتاقان بود.

مربی مرکز سیار روستایی زابل، نیز با حضور در کنار اعضای باصفای سیار روستایی و اجرای برنامه‌های گوناگون شادی پیروزی انقلاب را با آنان تقسیم کرد.

کانون فارس افتتاح شش مرکز تخصصی را جشن گرفت

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، مراکز تخصصی سفال‌گری، پویانمایی، نجوم، مخزن کتابخانه سیار، استودیو و مرکز نجوم سیار با حضور مسئولین استانی در کانون فارس افتتاح شد.

این مراکز تخصصی با حضور نایب رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز، مدیران کل حوزه هنری و نهاد کتابخانه‌های عمومی، کارشناسان دفتر امور اجتماعی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس و جمعی از مربیان و کارشناسان کانون فارس، ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ در مراکز فرهنگی هنری شماره ۳، ۴ و ۵ شیراز به بهره‌برداری رسید.

لیلا دودمان، نایب رییس کمیسیون حقوق شهروندی که در مراسم گشایش مراکز تخصصی کانون فارس حضور داشت، با اشاره به پویایی فعالیت‌های کانون گفت: کانون در جهت آینده‌سازی و تربیت نسل کودک و نوجوان گام برمی‌دارد.

نایب رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سابقه فعالیت کانون گفت: از گذشته تا حال تفاوت‌های ماهوی و شکلی در نسل کودک و نوجوان به وجود آمده و امروز با تغییرات جمعیتی ایجاد شده، ساختارهای اجتماعی پیچیده‌ای که شکل گرفته کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه‌ای یافته است و اهمیت وجودی آنان را نه تنها با نام فرزند خانه، بلکه به عنوان شهروندی که می‌تواند به طور جدی در امور جامعه نقش‌آفرین باشد شاهد هستیم. امروزه به این باور رسیده‌ایم که کودکان و نوجوانان می‌توانند نقش مهمی را در زندگی اجتماعی و آموزشی داشته باشند و کانون نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا و کودکان و نوجوانان را برای پذیرش نقش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی خانوادگی آماده می‌کند. وی گفت: بر اساس شعار کانون که «تمرین خوب زندگی کردن است»، لازم است مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان بیش از گذشته آموزش داده شود.  

در همین ایام کانون حضور فعالی در نمایشگاه دست‌آوردهای ۴۰ ساله انقلاب داشت.

کانون فارس ضمن ارائه گزارش عملکرد، با اجرای فعالیت‌هایی همچون نجوم، پویانمایی، کاردستی و عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در این نمایشگاه، دست‌آوردهای فرهنگی هنری را به نمایش گذاشت.

دست‌آفرینه، نمایشگاه صنایع‌دستی مربیان و اعضای کانون قم افتتاح شد

نمایشگاه‌ دست‌آفرینه، فرصت خوبی برای نمایش و عرضه‌ی صنایع دستی تولیدی مربیان و اعضای مراکز کانون استان قم است، از همین رو معرفی هنر دست این هنرمندان همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب آغاز شد.

بر این اساس در این نمایشگاه که ۱۵ مربی به همراه اعضای نوجوان و ارشد مراکز ۱۰گانه‌ی کانون استان قم نمونه‌ی کار هنری ارائه کردند، انواع صنایع دستی نمدی، کاغذی، بدلیجات، چوبی، سفالی، آینه‌کاری، شیشه‌ای، بافتنی، پارچه‌ای به چشم می‌خورد.

این نمایشگاه در جهت تثبیت و نگهداری اعضا، به‌خصوص اعضای نوجوان و پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان و تقویت روحیه نوآوری و اعتماد بنفس و خلاقیت، حمایت و ارزش‌گذاری به تفکر و ایده‌پردازی کودک و نوجوان تشکیل شده است.

نمایشگاه دست‌آفرینه در دو بخش اعضا و مربیان و با توجه به شعار «حمایت از کالای ایرانی» شکل گرفت که شیوه‌ اجرای آن ساخت کاردستی‌های خلاق و ساخت صنایع دستی بومی و محلی بود.

مهرواره‌ی شعر با استقبال مواجه شد

هم‌زمان با دهه مبارک فجر، مراکز فرهنگی هنری کانون استان قزوین، با اجرای برنامه‌های متنوع به استقبال این ایام خاطره‌انگیز رفتند.

به مناسبت این ایام مدیرکل کانون استان و شماری از اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری اقبالیه، به دیدار خانواده یک شهید نوجوان انقلاب رفتند.

در این دیدارکه در خانه شهید نوجوان انقلاب «مهدی نانکلی» در روستای جنت‌آباد انجام شد، اعضای کانون با شعرخوانی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در این دیدار جمعی از مسئولان شهر اقبالیه از جمله جانشین فرمانده بسیج و اعضای شورای شهر، همراه اعضای کانون بودند و در پایان یک لوح یادبود از سوی کانون به پدر این شهید اهدا شد.

از دیگر فعالیت‌های این روزها می‌توان به برگزاری «پنجمین جشن بزرگ بچه‌های ‌آفتاب» اشاره داشت.

این جشن با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز دختر دوره ابتدایی در سالن حضرت امام علی(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برگزار شد.

در این مراسم که رضا طاهری فرماندار تاکستان و کریم رحمانی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان تاکستان و جمعی دیگر از مسئولان در کنار مژده اروجی مدیرکل کانون استان در آن حضور داشتند، چندین برنامه فرهنگی و هنری با محوریت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شد.

کتابخانه سیار روستایی نیز شادی را برای مخاطبان به ارمغان برد. مدرسه شهید اشرفی اصفهانی روستای مورآباد با حضور این کتابخانه شاهد برگزاری مراسم جشن انقلاب بود. در این مراسم ۷۰ نفر دانش‌آموز و۴۰ نفراز خانواده آن‌ها در کنار دهیار و عضو شورای روستا و راهبر آموزشی آموزش و پرورش آبیک حضور داشتند. گفت‌وگو درباره خدمات انقلاب به روستاها، برگزاری چند مسابقه شاد به همراه پخش آهنگ‌های انقلابی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان هم به دانش‌آموزان برگزیده در مسابقه جایزه اهدا شد.

مرکز فرهنگی هنری آبیک شماره دو، در همین ایام مهرواره شعرخوانی برگزار کرد. در این مهرواره که با عنوان «مثل غنچه بود آن روز...» برگزار شد، ۹۰ عضو کودک و نوجوان شرکت کردند و ۳۵ عضو در دو بخش آزاد و شعر انقلابی به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی استان به عنوان داور و کارشناس در این مهرواره حضورداشت.

هم‌چنین این مرکز یک نشست «آموزه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی» برای ۵۰ نفر از والدین اعضای مرکز برگزار کرد. در این نشست یکی از کارشناسان موسسه سلامت روان «بوستان» چند موضوع آموزشی را با نگاهی به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، مطرح کرد.

کردستان با پرواز ۴۰ بادکنک به استقبال افتتاح مرکز جدید کانون رفت

در ایام دهه‌ی فجر خبر افتتاح ساختمان جدید مرکز شماره ۴ کانون و کانون زبان ایران در سنندج راه را برای فعالیت‌های فرهنگی هنری هموارتر کرد.

همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب، همچون سال‌های گذشته شهرهای مختلف استان کردستان شاهد اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متنوع بودند. اما در این میان خبر آغاز به کار مرکزی جدید گامی موثر در پیشبرد فعالیت هنرمندان و مدیران این استان بود. بر این اساس مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون و ساختمان جدید کانون زبان ایران شعبه سنندج به‌زودی شاهد حضور مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف خواهند بود.

بنا بر این گزارش، زیربنای این پروژه ۳ هزار و ۴۴۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده که یک طبقه آن به مرکز شماره ۴ کانون سنندج و سه طبقه دیگر به کانون زبان ایران اختصاص پیدا کرده است .

اما جشن‌های انقلاب در این استان با پرواز ۴۰ بادکنک آغاز شد. اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک سقز ۴۰ بادکنک رنگی به رنگ‌های پرچم ایران اسلامی را به آسمان آبی سپردند.

ویژه‌برنامه‌های قصه‌گویی داستان مهربان مثل مسیح، کارگاه کاردستی دسته گل لاله و کارگاه نقاشی لاله‌های سرخ از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

در همین ایام یادواره شهدا در سقز برگزار شد، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز، معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس امور شاهد و ایثارگران اداره آموزش و پرورش شهرتان سقز همراه بود که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی دانش‌آموزان و اعضای نوجوان پسر مرکز شماره ۲ سقز، تجلیل از آزادگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به اجرا درآمد.

در این ویژه برنامه حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به دست‌آوردهای انقلاب اسلامی، مهمترین وظیفه‌ی دانش‌آموزان را تلاش در سنگر علم و دانش بیان کرد و تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را منوط به گام گذاشتن در راه عشق و ایثار و فداکاری در راه اعتلای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در کنار برگزاری این مراسم حجت‌الاسلام رازیانی از فعالیت‌های مرکز شماره ۲ سقز، کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بازدید کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی بیشتر با کانون و نحوه‌ی اجرای فعالیت‌ها از هر گونه حرکت فرهنگی که موجب ارتقای فرهنگی از طریق مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان شود حمایت خود را اعلام داشتند.

از دیگر خبرهای این استان می‌توان به رونمایی کتاب «آبی نفتی» اشاره داشت.

این کتاب اثری از طاهره اصفهانی با محوریت پیشگیری از آلودگی منابع آب و ویژه کودکان است که با حمایت شورای فرهنگی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف، احیا و تعادل بخشی آب همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رونمایی شد.

در این مراسم مخاطبان کودک از اهمیت حفظ محیط زیست ومنابع آبی مطالبی در قالب قصه‌گویی مطلع شدند.

تجلیل از سه نویسنده‌ی شهیر کودک و نوجوان در استان کرمان

طی آیینی با عنوان چهل قلم از سه نویسنده برتر کرمانی در کانون این استان تجلیل شدند.

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت کانون و نهاد کتابخانه‌های عمومی کرمان از هوشنگ مرادی‌کرمانی، افسانه شعبان‌نژاد و داوود امیریان تجلیل شد.

افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در این آیین، با بیان این‌که حضور مسئولان در این برنامه نشان می‌دهد که کانون یک مجموعه شناخته شده در استان است، گفت: کانون با ادبیات و هنر کودک و نوجوان معنا پیدا می‌کند و ادبیات کودک و نوجوان نیز با خالقان این آثار معنا می‌یابد.

امینی افزود: مدت‌ها بود که نویسندگان و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان کمتر دیده می‌شدند و خوشحالیم بارِ دیگر درِ کانون به روی هنرمندان و متعلقان اصلی این مجموعه باز شده است و این تعامل بایستی مستمر و پررنگ‌تر باشد.

در همین حال، هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده نام‌آشنا در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان در این آیین گفت: موضوع‌های جهان را می‌توان در ظرف‌های مختلف ریخت و در قالب‌های مختلف ارائه کرد.

مرادی‌کرمانی افزود: هر کس از محتوای داستان برداشت متفاوتی دارد و روایت‌های مختلفی از داستان‌ها وجود دارد.

این نویسنده پرآوازه کرمانی در ادامه خاطره‌ای از کتاب مربای شیرین بیان کرد و دقت نسل کودک و نوجوان را ستود.

در این آیین از افسانه شعبان‌نژاد شاعر حوزه کودک و نوجوان و داود امیریان نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

در همین روزها نشست نقد و برسی کتاب «اردوگاه اطفال» با حضور بیش از ۸۰ عضو از مراکز فرهنگی هنری کانون و احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب در مجتمع کانون کرمان برگزار شد.

یوسف‌زاده با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب یک پدیده‌ی خجسته بود که دست‌آوردهایش کم نیست؛ امنیت امروز جامعه به واسطه‌ی انقلاب و ارزش‌های انقلاب است.

وی افزود: برای نسلی که روزهای انقلاب را تجربه نکرده‌اند وظیفه ماست که آرمان‌های انقلاب را به آن‌ها منتقل کنیم.

نویسنده کتاب «اردوگاه اطفال» خاطرنشان کرد: در کشورهایی که با یک انقلاب و یا جنگ روبرو می‌شوند، ادبیات پایداری شکل می‌گیرد، چرا که گاهی هویت از مظلومیت به وجود می‌آید.

یوسف‌زاده نسل جدید را مایه‌ی افتخار کشور دانست و یادآور شد: شاید دیدگاه برخی بر این باشد اگر خدای ناکرده بار دیگر در این کشور جنگی رخ دهد نسل جدید در دفاع از میهن حاضر نمی‌شوند، اما وقتی با این نسل ارتباط گرفته شود و حرف آن‌ها را بشنویم به یقین می‌رسیم که نظام‌های ارزشی هیچ‌گاه و برای هیچ‌نسلی فرو نمی‌ریزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =