نخستین جشنواره بازی‌های بومی در کانون سمنان و گرمسار

نخستین جشنواره بازی‌های بومی‌محلی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان و گرمسار برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، همزمان با چهل‌سالگی انقلاب، نخستین جشنواره بازی‌های بومی‌محلی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استقبال اعضای کودک و نوجوان و با حضور محمد ناظری سرپرست کانون سمنان و جمعی از مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان و گرمسار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره بازی‌های بومی‌محلی در سمنان با مشارکت هیئت‌ بازی‌های بومی این شهرستان ویژه اعضای کودک و نوجوان و والدین آنها برگزار شد.

شرکت‌کنندگان سمنانی در این جشنواره پس از آشنایی با بازی‌های محلی مانند دال‌پلان، پرتاب توپ در سبد، پرتاب توپ در صفحه برایتونیک، لی‌لی برایتونیک و وسطی به تعیین گروه و انتخاب بازی و اجرای آن پرداختند.

گفتنی است؛ جشنواره بازی‌های بومی در گرمسار نیز با مشارکت اسماعیل قندالی مربی کتابخانه سیار روستایی کانون این شهرستان، مدیر، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه امام محمدباقر(ع) کهن‌آباد برگزار و با استقبال مسئولان و والدین روبرو شد.

پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نواهای انقلابی، خوش‌آمدگویی اعضا، سرودخوانی، اجرای بازی‌های بومی مانند طناب‌کشی، لی‌لی با توپ و... در قالب مسابقه و پذیرایی، برخی از برنامه‌های این جشنواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =