کد خبر: 286033
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
شکوه چهل‌سالگی انقلاب در مرکز فرهنگی هنری سرخس

هم‌زمان با آغاز دهه فجر فاطمی فعالیت‌های متنوعی در کانون شهرستان سرخس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز فرهنگی هنری شهرستان سرخس برنامه‌های متنوعی اجرا شد که از مهم‌ترین آن می‌توان به آماده‌سازی و اجرای نمایش سایه‌ای "شاه مقوایی" به کارگردانی مرضیه آگاهی مربی هنری مرکز اشاره کرد.

صدیقه ترشیزی مربی مسئول مرکز در این‌باره گفت: شاه مقوایی عنوان یکی از کتاب‌های کانون با موضوع داستان انقلاب، به نویسندگی شهرام شفیعی است. داستان دختر هشت ساله‌ای که تصمیم می‌گیرد برای آقای مهربانی که در خارج است نامه بنویسد. در یکی از نامه‌ها از یک شاه مقوایی می‌نویسد که برادرش ساخته است و خیال دارد آن را با حضور مردم در کوچه اعدام کند. این داستان به دلیل برقراری ارتباط خوب اعضا با شخصیت‌های آن مورد استقبال قرار گرفت و آنان لذت تمرین و اجرای نمایش را تجربه کردند.

ترشیزی از برگزاری نمایشگاه تصویری جلوه‌های انقلاب از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ یاد کرد و افزود: این نمایشگاه شامل ۲۲ پوستر یادآور سال‌های به بار نشستن نهال انقلاب است که ضمن بازدید اعضا از این نمایشگاه، داستان هر کدام از آن‌ها برای اعضا روایت می‌شد.

مربی مسئول مرکز همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس «روزها و یادها» که شامل تعدادی عکس از نقاشی های کودکان و نوجوانان است و ساخت پرچم ایران در قطع بزرگ و معرفی تعداد ۱۲ شهید انقلاب خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع انقلاب و زندگینامه حضرت فاطمه(س) و آماده‌سازی نشریه‌دیواری با عنوان «در سوگ بانوی بهشتی» به مناسبت شهادت دخت گرامی پیامبر(ص) از دیگر برنامه‌ها بود.

ترشیزی به ساخت نشریه علمی، فضاسازی اتاق نجوم و افتتاح آسمان‌نما توسط اعضای کتابخوان و فعال مرکز اشاره کرد و افزود: ۱۴ بهمن‌ماه روز فناوری فضایی بود بنابراین اعضا پس از افتتاح کارگاه نجوم (افتتاح آسمان‌نما و تلسکوپ) به تماشای اجرام آسمانی نشستند و از صحبت‌های مربی هنری مرکز با موضوع «آسمان و سیارات» لذت بردند و از اطلاعات یکی از اعضای نوجوان مرکز که مطالعات زیادی در این خصوص داشت بهره‌مند شدند.

معرفی کتاب خاطرات بچه‌های انقلاب از دیگر برنامه‌ها بود. اعضا تلفیقی از داستان‌های این کتاب را که یادآور اتفاق‌های دوران انقلاب است به صورت نقاشی متری و در ابعاد بزرگ تصویرسازی کردند. سپس بعد از شنیدن داستان شاه و وزیر که درباره ملاقات یک فرد عادی با شاه بود، در کارگاه ماسک‌سازی به ساخت ماسک چهار شخصیت داستان پرداختند و با اجرای نمایش خلاق لحظات خوشی را خلق کردند.

معرفی وقایع زمان انقلاب، نمایش انیمیشن «تبر» از احمد عریانی، برگزاری مسابقه جمله‌نویسی، طراحی و ساخت نقشه ایران همراه با پروانه‌های برجسته و نماد پرچم ایران، معرفی روزشمار انقلاب با طرحی متفاوت و خلاق و طرح دیواری با عنوان شعارهای زمان انقلاب جهت آشنایی اعضا با شعارهای آن زمان از دیگر فعالیت‌ها بود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =