همایش ادبی «آهنگ بهاران» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: رشد شعر انقلاب از یک‌سو نتیجه‌ی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شاعران و فرهنگ‌دوستان است و از سوی دیگر حاصل پای‌مردی کسانی است که از جان خود گذشتند تا نهال فرهنگ انقلاب جان بگیرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همایش ادبی «آهنگ بهاران» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در  در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این همایش مدیرکل کانون استان در سخنانی کوتاه ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروز انقلاب گفت: اگر در این صبحدم پیروزی شاهد رشد و پختگی شعر انقلاب هستیم از یک‌سو نتیجه‌ی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شاعران و فرهنگ‌دوستان است و از سوی دیگر حاصل پای‌مردی کسانی است که از جان خود گذشتند تا نهال فرهنگ انقلاب جان بگیرد.

معصومه هادی در ادامه با ارایه‌ی گزارشی از تاثیر پیروزی انقلاب بر کانون پرورش فکری استان در زمینه‌های گوناگون، موفقیت مربیان و اعضا را در عرصه‌های بین‌المللی و ملی یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: به عنوان مثال کسب مدال طلا و دیپلم افتخار در جشنواره‌های بین‌المللی، توسط یکی از اعضای کانون پرورش فکری در شهر بَزمان، که فاصله‌ی زیادی تا مرکز استان دارد، نشان از گسترش عدالت فرهنگی دارد، که از پیامدهای مهم فرهنگی پیروزی انقلاب است، به طوری‌که هر ایرانی در هر کجای این کشور احساس می‌کند می‌تواند سهمی در فرهنگ و پیشرفت کشورش داشته باشد.

وی سپس از همه‌ی شرکت‌کنندگان در همایش ادبی آهنگ بهاران قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد در ادامه‌ی این راه موفق باشند و در عرصه‌ی ادبیات ایران بدرخشند.

پس از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تعدادی از اعضا و اعضای ارشد کانون اثرخوانی کردند.

قابل ذکر است در این همایش تعدادی از مسدولان، شاعران و پدر و مادرهای اعضا هم حضور داشتند که برخی از آنان هم در جمع کودکان و نوجوانان شعرخوانی کردند.

پایان بخش این ویژه برنامه تقدیر از صاحبان آثار برگزیده بود.

گفتنی است پس از ارسال فراخوان به مراکز فرهنگی‌هنری استان تعداد ۷۰ اثر به واحد آفرینش‌های ادبی استان رسید که پس از بررسی آثار، در حوزه‌ی زاهدان ۶ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

هم‌چنین در مراکز فرهنگی‌هنری دو حوزه‌ی سیستان و بلوچستان نیز این ویژه برنامه برای برگزیدگان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =