کد خبر: 286066
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
روز خوب پیروزی

مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد در طلیعه پنجمین دهه از انقلاب ویژه‌برنامه‌های متنوعی اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در کتابخانه شماره۴ کانون مشهد نمایشگاه کتاب انقلاب برپا و در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی و هنری با هدف آشنایی اعضا با اهداف و آرمان‌های انقلاب برگزار شد.

در این ایام بخشی از فضای کتابخانه به معرفی کتاب‌هایی انقلابی اختصاص یافت و اعضا در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «از انقلاب می‌گویند» به روخوانی کتاب‌ها پرداختند و با اتفاقات آن دوران آشنا و فضای رعب و وحشتی که در آن زمان در ایران حاکم بود را درک و برای روح شهدایی که امنیت و آسایش را برای ما هدیه کردند فاتحه خواندند.

«یادگاری‌های چهل سال» عنوان فعالیت دیگری بود که مربیان ادبی مرکز تصاویری را در اختیار اعضا قرار دادند و از آن‌ها خواستند برداشت خود را از تصاویر به صورت مکتوب بنویسند. در پایان نمایشگاهی از عکس‌نوشته‌ها با عنوان «بچه‌های ۹۷ از انقلاب ۵۸ می‌نویسند» برگزار شد و مربیان انقلاب را از نگاه بچه‌ها تحلیل کردند.  

لیلا قوامی مربی مسئول مرکز از برگزاری مسابقه «روز خوب پیروزی» خبر داد و گفت: این مسابقه جدولی بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت. در این مسابقه ابتدا بچه‌ها به سوالات جدول پاسخ می‌دادند و پس از آن رمز جدول که یکی از سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی بود را در برگه‌هایی یادداشت می‌کردند و به برگزیده‌ها به قید قرعه جوایزی تعلق گرفت.

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، اعضای دختر مرکز ضمن آشنایی با اصول نشریه‌نگاری، در شش گروه در جشنواره‌ی نشریه‌نگاری با موضوع «انقلاب۵۷» به رقابت پرداختند و تجربه یک کار گروهی را کسب کردند.

گفتنی است با توجه به مصادف شدن شهادت بی‌بی دو عالم و دهه مبارک فجر، نشریه‌ای با عنوان «پروانه از او گفت» با معرفی شخصیت حضرت‌فاطمه تهیه شد. در این نشریه تلاش شد از زبان پیامبر و ائمه اطهار، سیره و سبک زندگی بنت‌رسول‌الله به اعضا گفته شود و آن‌ها با شخصیت ولایت‌مدار آن بانو بیش از گذشته آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =