مربیان کانون کودکان را برای پاسخگویی به تغییرات اجتماعی روز توانمند کنند

مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: کودک ونوجوان نسل امروزبه سرعت با تغیرات محیطی ، اجتماعی وفرهنگی روبروست، لذا برای پاسخگویی به این تغیرات مربیان نیز باید درجهت رشد همه جانبه‌ی خود بیشتر تلاش کنند تا همگام با تغیرات جامعه نسل امروز را به رشد وتعالی برسانند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان در گردهمایی مسوولین مراکز استان هرمزگان گفت: از مهمترین رموز موفقیت در زندگی بینش مثبت است و همه‌ی افراد باید براساس بینش مثبت توانایی‌های خود را رشد دهند.

سلیمانی ازهمکاران خواست جهت توانمند سازی خود در زمینه‌های مختلف روانشناسی، علمی ، اخلاقی و دینی تلاش کنند و افزود: با توجه به سرعت تغیرات محیطی ، اجتماعی وفرهنگی که با آن روبرو هستیم، درجهت رشد همه‌ جانبه‌ی خود بیشتر تلاش کنیم تا همگام با تغیرات نسل امروز به رشد و تعالی برسیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان گفت: برای پیروزی در هرامری باید مشارکت و همکاری داشته باشیم،همه‌ی ما سختی‌ها، کمبودها و مشکلات کار را می‌دانیم اما هنر این است که با ظرفیت موجود به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهیم.

وی خواستار توجه ویژه مربیان به رویاهای کودکان ونوجوانان شد و اظهار امیدواری کرد که با توجه وهمدلی مربیان دراین زمینه درآینده شاهد جامعه‌ای شاد، پویا و موفق باشیم.

ناهید سلیمانی احمدی حضور کودکان ونوجوانان در فعالیت‌های کانون را امر مهمی در بالا بردن اعتماد به نفس آن‌ها دانست  و گفت: حضور کودکان در کانون افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند و همانطور که دیده‌ایم بچه‌های عضو کانون در زمینه‌ نوآوری و خلق آثار هنری و ادبی جسارت و جرات بالاتری نسبت به هم‌سالان خود دارند.


سلیمانی هم‌چنین تقویت حس زیبایی‌شناختی را از دیگر تاثیرهای حضور بچه‌ها در مراکز کانون عنوان کرد و یادآور شد: بچه‌ها چون دوست دارند آثارشان مورد پسند واقع شود تلاش می‌کنند اثری زیبا خلق کنند و این مهم موجب تقویت حس زیبایی‌شناختی آن‌ها می‌شود.

ناهید سلیمانی شرط و بقای کانون را حضور اعضا در مراکزکانون دانست و گفت: پایداری کانون با حضوراعضا تداوم می‌یابد پس یکی از وظایف مهم ما شناساندن بیش از پیش کانون به خانواده‌ها و جامعه می‌باشد.

وی همچنین خواستاراهتمام و برنامه‌ریزی کارشناسان و مسولان مراکز و مشارکت گرفتن از والدین در این خصوص شد.

مدیر کل کانون استان هرمزگان همچنین پرهیز از هر گونه روزمرگی ، حرکتی فعال و خلاقانه را یکی دیگر از مواردی دانست که توجه به آن،  می‌تواند در جذب وپایداری اعضای کانون مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن بیان انتظارات خود از مسولان مراکز، خواستار اجرای برنامه‌ها با شیوه‌های خلاق و نو شد و خاطر نشان کرد: دربرنامه‌ریزی‌های آتی تمامی محدودیت‌ها را در ذهن بشکنیم وبا بینشی مثبت وتفکری خلاقانه فعالیت‌ها را پیش‌بینی و اجرا کنیم.

توجه به حفظ و کرامت حقوق کودک ونوجوان، شناخت نیازها و علایق مخاطب مبتنی بر اخلاق و ارزش‌های اسلامی، از جمله مواردی بود که مدیر کل کانون استان خواستار توجه ویژه کارشناسان ومسولان مراکز به آن شد.

در این گردهمایی دو روزه که با حضور مدیر کل کانون استان،معاون فرهنگی کارشناسان ، مسول حراست کانون ، کارکنان و مسولین مراکز استان برگزارشد سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی کانون استان دردو بخش ، تحلیل عملکرد مراکز و بیان سیاست وخط مشی فرهنگی کانون مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =