کد خبر: 286092
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
بازدید 479
فکر تازه، قصه نو می آفریند

زهرا افتخاری، در نخستین جشنواره منطقه‌ای ‌قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ویژه استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان و استان فارس، فرهنگ اقوام را متأثر از ادبیات فارسی دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور در این آیین گفت: داستان از زمانی بوجود می‌آید که تعادل زندگی به هم می‌خورد و زمانی به پایان می‌رسد که این تعادل به سر جای خود بر می‌گیرد.

زهرا افتخاری افزود: وقتی فکر تازه در انسان بوجود می‌آید قصه و داستان جدیدی شکل می‌گیرد و در قصه؛ ایثار، فداکاری، شجاعت، دلاوری، عشق و مرگ و زندگی را فرا می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه داستان در دل روابط انسانی و اجتماعی شکل می گیرد و داستان در دسترس ماست تا انسان را بشناسیم افزود: قصه‌ها آمیختگی دو اصل خیال‌پردازی و واقع‌گرایی هستند؛ اگر این دو اصل درست آمیخته شوند، قصه‌های خوبی ساخته و پرداخته خواهد شد. مدیر کل کانون فارس، ایران را اولین مرکز قصه‌گویی در جهان برشمرد و گفت: ایرانیان از پنج هزار سال پیش با داستان مأنوس بودند، تأثیر ادبیات فارسی در فرهنگ و اقوام گوناگون پابرجاست، زیرا قصه‌های ما از داستان‌های مولوی، کلیله و دمنه، عطار، قابوس‌نامه و هزار و یک شب نشأت می‌گیرد.

در این مراسم از 8 برگزیده بخش ویژه و عمومی و دو قصه‌گوی شایسته تقدیر، تجلیل شد. داوری این جشنواره را غلامعلی کیومرثی، ملک چیذری و نرگس جعفری بر عهده داشتند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =