کد خبر: 286105
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
بازدید 726
گزارشی از «عصر شعر پیروزی»

کودکان دختر گروه سنی «ج» مراکز کانون البرز در ویژه برنامه «عصر شعر پیروزی»، آثار خود برای انقلاب را خواندند.

نویسنده گزارش: زهرا باقری زمان، مربی مسئول مرکز شماره ۳ کانون کرج

به نام خداوند باران وسیب

می خواستم شعری بگویم

شعری برای انقلابم

دیدم که اودریاست ومن

یک قطره ی ناچیز آبم

می خواستم درعصرپیروزی، تو با زبان شعر، که نقطه ی عطف زبان ماست؛ هم عصر خوب شعرها باشی.

عصرشعرپیروزی، عصرشعری که  مخاطبان آن،  دختران گروه سنی« ج»،  بودند ، دخترانی که از اهالی سرزمین نوشتن بوده و ازمراکزمختلف کانون پرورش فکری استان البرز، میهمان آن بودند ؛ کودکانی که به واسطه ی سرودن شعر  ونوشتن به  خودباوری رسیده اند؛  چراکه همان طور که می دانیم خودباوری کودکان زمانی قوام پیدا می کند که آنها مورد اعتماد و احترام باشند، به حرف هایشان گوش داده شود، و دیگران به استعدادها و قابلیت های  آن ها ایمان آورده باشند  و در این راستا چه کسانی موثر تر و بهتراز مربیان ؛ همسالان و خانواده هایی که تنها به خاطر شنیده شدن آنها به این نوع برنامه ها روی آورده ودر آن حضور پیداکرده اند. به این بهانه با حضور مربی ادبی الهام مظفری  و همکاری تمامی  همکاران محترم  فرهنگی هنری مرکز، این اتفاق فرخنده درروزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  درتاریخ : ۱۷ /۹۷/۱۱ (( ساعت ۱۷- ۱۵)) درمرکز شماره ۳رخ داد؛ اتفاقی که با انرژی مثبت همکاران وخلوص نیت آنها برای همیشه درتاریخ فعالیتهای  کانون پرورش فکری شماره ۳ کرج ثبت شد . مرکزی که میهمانانش درنگاه اول  بافضاسازی  شاد و شاعرانه اش  روبرو می شدند؛ به ویژه  ساخت دکورخلاق و زیبایی که مرتبط با پیروزی  ویاد آور روزهای انقلاب اسلامی بود.

عصرشعر درآغازبرگزاری  با قرائت آیه هایی  از کلام الله مجید سرشاراز نگاه گیرای خداوند و احساس پاک کودکان شد و بعداز پخش سرود ملی وسرود کانون ؛ برنامه  با اجرای بی نظیر عضونوجوان دخترکه خود ازشاعران خوب  مرکز ۳ است،  به استقبال شعرخوانی اعضای صاحب اثر مراکز رفته  ؛شعرهایی که با دوموضوع محوری وطن و روزهای پیروزی، بازیبایی هرچه تمام تر خوانده شد. درادامه با تک نوازی های عضو محترم مرکز که در تمام قسمت های  برنامه ،  جاری بود، میهمانان سرشار از عطر خوش موسیقی شدند .

 قابل توجه  است که مسابقه ادبی  عصر شعر با عنوان شعر را به خاطر بسپار ، با پخش موسیقی های معروفی که این روزها در جاهای مختلف شنیده می شود ،  ادامه پیدا کرد ، مسابقه ادبی که با حدس زدن ادامه شعری که  درقسمت هایی از آن صدایش  قطع می شد ، اعضارا به این نتیجه می رساند که شعر هایی که ما می شنویم بسیار با اهمیت بوده .

عصرشعر سرخ پیروزی  با سرخی   لبوهای زمستانی و پذیرایی میهمانان به اتمام رسانده و با اهدای لوح تقدیر  و گلدان های کوچکی از گل های طبیعی  که  برای اعضا  در نظر گرفته بودیم آنها را  راهی خانه هایشان کردیم و باخودمان عهد بستیم که  به امید خدا درآینده نیز،  در اجرای برنامه های  این چنینی برای کودکان ونوجوانان  استان ،کوشا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =