آیین گشایش نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری براتیسلاوا در مشهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نمایشگاه با حضور دومینیکا گالوا معاون سفیر اسلواکی، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان، معاون فرهنگی شهرداری مشهد و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تصویرگری در نگارخانه چارسوق مشهد گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۴۲ اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواکی در معرض دید علاقه‌مندان به هنر گذاشته شده که از این میان ۲۹ اثر تصویرگری از اسلواکی و ۱۳ اثر از ایران است که پیش از این موفق به دریافت جایزه مسابقه براتیسلاوا شده‌اند.

علاوه بر آن ۲۵ اثر تصویرگری جایزه بزرگ(گرند پرایز) نیز به چشم می‌خورد؛ تصاویری که در عین سادگی لبریز از احساس هستند.  

هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه، کارگاه «تصویرگری کتاب کودک و نوجوان» با حضور علی بوذری رییس انجمن تصویرگران ایران و هدی حدادی تصویرگر بنام کشوری در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان علاقمند روبرو شد.

همچنین هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه نیز علاقه‌مندان در نشستی تخصصی که با حضور این دو استاد تصویرگری در مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد واقع در بلوار فکوری۴۵ خیابان فراز برگزار شد، با این دوسالانه و اهداف آن بیش‌تر آشنا شدند. در مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد برای علاقمندان و هنرمندان این حوزه برگزار شد.

گفتنی است دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا مهم‌ترین رویداد در زمینه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از کشورهای مختلف در کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا از ۲۵ بهمن‌ماه۱۳۹۷ تا اول اسفندماه با همکاری موسسه آموزش عالی فردوس مشهد و خانه‌ هنرمندان شهرداری مشهد در محل نگارخانه چارسوق سالن استاد حسین ترمه‌چی واقع در ضلع غربی بوستان کوه سنگی مشهد پذیرای بازدیدکنندگان است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =