جشنواره قصه‌گویی" راز ستارها" در کرمان برگزار می‌شود

جشنواره قصه‌گویی " راز ستاره‌ها" از سری برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کنگره ۶۵۰۰ شهید استان در روزهای پایانی بهمن در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، انتقال و تثبیت اندیشه فرهنگی ایثار و شهادت و انس با مفاهیم ارزشی، پرورش روحیه و تفکر خلاق و ارزش گذاری به ساخته‌های بومی و محلی، احیای سنت قصه‌گویی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

بنا بر این گزارش، پس از اعلام فراخوان جشنواره در مجموع ۱۴۹ اثر قصه‌گویی شامل ۷۶ اثر در بخش زنان و مردان(بالای ۱۷ سال) و ۷۳ اثر در بخش نوجوانان ( ۱۲ تا ۱۷ سال) در پورتال جشنواره ثبت و بارگذاری شد.

پس از داوری ارسال ثبت‌شده، توسط زهره ده‌یادگاری، طیبه اعتمادی و محمدحسین طاهری‌زاده داوران مرحله نخست جشنواره، ۲۶ قصه‌گو در بخش (زنان و مردان) و ۲۰ قصه‌گو در بخش نوجوانان به مرحله نهایی راه یافتند.

۴۶ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره قصه‌گویی " راز ستاره‌ها" طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و عصر قصه‌هایشان را روایت می‌کنند.

ایثار و گذشت، پیوند عاشورا با دفاع مقدس، یک شهید شاخص، شجاعت و نوجوان شهید شهر از محورهای برگزاری این جشنواره است.

همچنین نشست تخصصی قصه‌گویی با حضور مهتاب شهیدی از قصه‌گویان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و نشست نقد و بررسی قصه‌ها با حضور داوران مرحله نهایی جشنواره از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =