تجلیل از ۴۰ سال تلاش‌ ابراهیم حسن‌بیگی

با مشارکت ادارات‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه‎های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سپاه نینوا در آیین تجلیل از نویسنده‌ی برتر کشوری به مناسبت چله انقلاب اسلامی ایران از ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده شهیر کشوری بواسطه‌ی ۴۰ سال تلاش بی‌وقفه در راستای ترویج فرهنگی مطالعه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این همایش که در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان به منظور تجلیل از ۴۰ سال تلاش«ابراهیم حسن بیگی»برگزار شد، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان اظهار کرد: جامعه برای رسیدن به توسعه‌یافتگی باید به خرد و آگاهی توجه کند و در این مسیر به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام داشته باشد.

وی تصریح کرد: قوه‌ی تفکر در همه ما وجود دارد و برای بالندگی قوه تفکر نیاز به توسعه و گسترش آگاهی داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: برای ترویج این مقوله باید برنامهریزی و راه‌کارهای خوبی را در نظر بگیریم و تجلیل از نویسندگان و فعالان بخش کتاب و کتاب‌خوانی، کارگاههای معرفی و نقد کتاب و ... یکی از این راه‌کارها است.

این مقام مسئول فرهنگی ضمن قدردانی از ۴۰ سال همکاری اثربخش نویسنده نام‌آشنای کشور با کانون پرورش فکری گفت: بخشی از کتابهای استاد حسنبیگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز منتشر شده است که این نشان از تلاش ستودنی ایشان در حوزه‌ی کودک و نوجوان است.

در این مراسم آخوند عبدالحی میرزاعلی سرپرست اداره‌کل کتابخانههای عمومی استان گلستان با بیان این‌ مطلب که حسن‌بیگی یکی از نویسندگان انقلابی است و در چهل سال گذشته زحمات زیادی در حوزه نشر انقلاب و دفاع مقدس کشیده است، اظهار کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی و کتاب و کتاب‌خوانی بایستی ترویج پیدا کند تا اسلام بیش از گذشته سربلند باشد.

وی تاکید کرد: بهترین وسیله برای انتقال میراث به ویژه میراثهای گذشته و فرهنگی کتاب است همان‌گونه که دین ما با کتاب انس گرفته و بزرگ‌ترین معجزه پیامبر مکرم اسلام کتاب است.

سرپرست اداره کل کتابخانههای عمومی استان گلستان در پایان سخنان خود بیان کرد: ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) به موضوع مطالعه، کتاب‌خوانی و علم‌آموزی تاکید فراوانی داشتند.

اجرای گروه رزم‌نوازان لشکر ۳۰ پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران و اجرای گروه موسیقی سنتی اهورایان از ویژه‌برنامه‌های آیین تجلیل از زحمات ۴۰ ساله‌ی نویسنده‌ی شهیر کشوری به مناسبت گرامی‌داشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران بود.

حسن بیگی متولد  سال ۱۳۳۶در روستای خواجه نفس از شهرستان بندر ترکمن متولد شد که با بیش از ۱۴۰اثر از وی درحوزه‌ی داستان‌های کوتاه، ادبیات کودک و نوجوان، فرهنگ، دین اسلام و دفاع مقدس می‌توان به بخشی از این آثار با نام‌های «محمد(ص)»، «گلستان در آتش»، «جشن گندم»، «اسب سفید خالدار»، «تا به آفتاب»، «غنچه بر قالی»، «سال‌های سختی بود»، «اشکانه» و «رشته‌های ماندگار» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =