آغاز فصل جدید فعالیت‌های باشگاه انیمیشن با فیلم «گرینچ»

فصل جدید فعالیت‌های باشگاه انیمیشن تهران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۹۷ برپا می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، باشگاه انیمیشن تهران که از شهریور سال ١٣٩٤ با حضور جمعی از مدرسان و بزرگان فعال در عرصه انیمیشن ایران و جهان تاسیس و آغاز به فعالیت کرده بود از این پس دوشنبه هر هفته در کانون پرورش فکری انیمیشن‌های کوتاه و بلند مطرح ایرانی و جهانی را نمایش می‌دهد.

قرار است در این نشست‌ها در مورد تکنیک‌ها، سبک‌ها، بزرگان انیمیشن، فیلمنامه، طراحی کاراکتر و ... تحلیل و گفت‌وگو انجام ‌شود.

بر همین اساس، در نخستین برنامه این باشگاه در کانون، نمایش و تحلیل انیمیشن گرینچ (The Grinch) ۲۰۱۸ با حضور «امیر سحرخیز» و «محمدرضا مقدسیان» روز دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران، برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این فیلم از سایت تیوال بلیت تهیه کنند.

داستان این انیمیشن نوشته‌ی تئودور سوس گایزل مشهور به دکتر سوس در مورد شخصیتی بدعنق و سبز رنگ به اسم گرینچ است که رابطه‌ی خوبی با اجتماع و البته شادی کریسمس ندارد و تنهایی در بالای کوهستانی نزدیک دهکده‌ی Who-ville (هوویل) زندگی می‌کند، درحالی‌که تنها همدمش سگی به اسم مکس است. گرینچ فقط برای خرید مایحتاج زندگی به دهکده می‌رود و یک روز بعد از این‌که متوجه می‌شود قرار است مراسم کریسمس با شکوه بیشتری برگزار شود تصمیم به دزدیدن آن می‌گیرد و...

دکتر سوس نویسنده‌ی مشهور داستان‌های کلاسیک کودکان بود و آثارش بارها مورد اقتباس‌های سینمایی قرار گرفته است، این دومین بار بود که استودیو ایلومینیشن برای تولید انیمیشن به سراغ داستان‌های او رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =