غیرمستقیم‌گویی ؛ ابزاری برای القایِ مفاهیم ارزشیِ دفاع مقدس به مخاطب است

بیان غیرمستقیم مفاهیم ارزشی به خصوص در قصه‌های دفاع مقدس مانع از کور شدن خلاقیت در مخاطب می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مهتاب شهیدی قصه‌گوی برتر کانون با بیان این مطلب در نشست تخصصی با قصه‌گویان حاضر در جشنواره قصه‌گویی " راز ستاره‌ها " در کرمان گفت: استفاده از زبان، لحن و لهجه برای شیرین شدن قصه و همچنین به کار بردن اشعار، احادیث و ضرب‌المثل‌ها به عنوان زینت قصه می‌تواند در جذب مخاطب بسیار کاربردی باشد.

شهیدی قصه‌گویی را به دو دسته بدون ابزار و با ابزارتقسیم‌بندی کرد و افزود: گاهی به‌کارگیری نابجا و نادرست ابزار برای قصه‌گویان مبتدی مضر و دشوار است.

روانی کلام در قصه‌ها، سفیدخوانی، طراحی شروع و پایان قصه و استفاده از زبان بدن در قصه از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح و درباره آن گفت‌وگو شد.

بر همین اساس، توجه قصه‌گو به مخاطب و تفاوت‌ها و ویژگی‌های قصه‌گویی در فضای باز و بسته از مواردی بود که توسط این قصه‌گو مطرح شد.

نشست تخصصی قصه‌گویی روز ۲۷ بهمن و در حاشیه برگزاری جشنواره قصه‌گویی راز ستاره‌ها از سری برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، مهتاب شهیدی قصه‌ی " بگو به جان امام " درباره زندگی شهیدعلی ایرانمنش کوچکترین شهید استان کرمان را در آیین اختتامیه این جشنواره روایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =