استان‌های سراسر کشور به سالن تئاتر مجهز می‌شود

دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به لزوم بسترسازی برای تئاتر گفت: در هر استان یک سالن نمایش به تئاتر اختصاص می‌یابد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: امیر مشهدی‌عباس با اشاره به ضرورت بسترسازی برای اجرای تئاتر اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده در هر استان یک سالن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای تئاتر اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در راستای بسترسازی مناسب برای نهادینه شدن اجرای تئاتر کودک از سوی استانها کمک‌ هزینه‌ای به هنرمندان کانونی اختصاص می دهند تا بتوانند لوازم مورد نیاز تئاتر را فراهم کنند.

دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: سال آینده در هر استان با زمینه‌سازی‌های لازم 4 تا 6 نمایش اجرا می‌شود.
مشهدی‌عباس خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی متشکل از 5 کارگاه آموزشی نویسندگی، کارگردانی،عروسک‌سازی، بازی‌گردانی و بازیگری و مشاوره اجرای نمایش در استان‌ها به منظور توانمندسازی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها 3 الی 4 روز است، گفت: نمایش‌ها به صورت گروهی و با اقتباس از داستان‌های کتاب‌های منتشر شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مشهدی‌عباس تصریح کرد: تمرین و ممارست برای یادگیری مربیان در جهت آموزش اعضا و تقویت و تمرکز نیروها برای بهبود تولیدات نمایشی از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

 وی گفت: برگزاری این دوره‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و آذربایجان شرقی به اتمام رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =