کد خبر: 286190
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
پردیس کانون در خوزستان عملیاتی می‌شود

استاندار خوزستان گفت: طرح اجرای پردیس فرهنگی و اجتماعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دزفول و شهر اهواز اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اجتماعی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان با بیان این مطلب افزود: با تلاش هایی که صورت گرفته زمین مورد نیاز برای اجرای این ایده که برای نخستین بار در کشور انجام می شود ، تامین شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به این‌که اجرای این طرح می تواند فضای جدیدی را در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و نمایشی در استان و کشور ایجاد کند، تاکید کرد: عملیاتی شدن این پروژه بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی استان آغاز می‌شود.
وی یادآور شد: دستگاه‌ها همکاری لازم را با کانون در انجام این طرح داشته باشند تا از این طریق کودکان و نوجوانان استان بتوانند به ارائه استعدادها و توانمندی‌های خود بپردازند.
*کانون در مناطق مرزی و عشایری حضور بیشتری پیدا می کند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در بخش دیگری از نشست شورای اجتماعی استان اظهارداشت: بر اساس بند 'ح' ماده 62 قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه دولت موظف است در طول سالهای برنامه اعتبار و منابع لازم را در جهت ترویج ارزش های ایرانی اسلامی و توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در مناطق محروم روستایی و مناطق عشایری و مرزی در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دهد.
وحید کیانی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق مرزی و عشایری نسبت به گذشته تقویت پیدا کرده، گفت: کانون حضور جدی در این مناطق خواهد داشت و با ابزار های مختلفی که در اختیار دارد می‌تواند به توسعه همه جانبه شاخص های فرهنگی و آموزشی در این مناطق کمک کند.
این عضو شورای اجتماعی استان با اشاره به این‌که در حال حاضر تعداد یک مرکز و سه پایگاه فرهنگی هنری در مناطق کمتر توسعه یافته ملاشیه، عین‌دو، زویه و علی‌آباد راه اندازی شده است، افزود: حمایت های شورای اجتماعی در این راستا می‌تواند به ادامه فعالیت‌ها در این مناطق و گسترش هرچه بیشتر آن ویژه کودکان و نوجوانان منطقه منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =