قول مساعدت شهردار شاهرود به کانون پرورش فکری عملی شد

شهردار شاهرود به قول خود درخصوص به‌سازی و ایجاد فضای سبز محوطه کانون پرورش فکری این شهرستان، عمل کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، با پیگیری‌ محسن نظارت مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری شاهرود، به‌سازی و زیباسازی فضای بیرونی مرکز از سوی شهرداری انجام شد.

بر اساس این گزارش، نظارت، از وفای به عهد و قول محسن احمدی شهردار شاهرود درخصوص به‌سازی و ایجاد فضای سبز محوطه خبر داد و گفت: دو روز پس از بازدید شهردار از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود که در روزهای پایانی آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ انجام شد، کار زیباسازی فضای بیرونی این مرکز، آغاز و در بهمن‌ماه سال جاری پایان یافت.

وی در ادامه افزود: این طرح با اعتباری به ارزش ۸۰ میلیون ریال اجرا شده و رضایت اعضای کودک و نوجوان و والدین را همراه داشته است.

نظارت یادآور شد: مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود در سال ۱۳۸۹ با اعتبار سفر مقام معظم رهبری به‌عنوان کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در شهرک بهارستان احداث و تجهیز شده و در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار و ۳۰ جلد کتاب و یک‌هزار و ۶۱۲ عضو کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال دارد که از این تعداد، حدود ۲۰۰ نفر عضو پایدار هستند؛ یعنی اعضایی که در هفته حداقل دو ساعت در کتابخانه هستند و دو کتاب نیز امانت می‌گیرند. 

وی با اشاره به این‌که در ۱۰ ماهه‌ی نخست سال تعداد سه‌هزار و ۷۵۸ جلد کتاب به اعضای کودک و نوجوان امانت داده شد، اظهار داشت: در کانون شاهرود علاوه بر این تعداد اعضا، برای کودکان ۴ تا ۶ سال نیز کارگاه نقاشی و سفال زیردبستان برگزار می‌شود و ۳۶۰ دانش‌آموز چهار مدرسه این شهرستان، تحت پوشش طرح «کانون، مهارت، زندگی» قرار گرفته و چهار روز در هفته خدمات فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مربیان در این مدارس به آنها ارائه می‌شود.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری شاهرود در پایان تصریح کرد: از سال آینده این مرکز در طرح کتابخانه‌های فراگیر قرار می‌گیرد و به‌عنوان نخستین کتابخانه از این مجموعه در شاهرود، مجهز به منابع و تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به کودکان و نوجوانان ویژه در کنار کودکان و نوجوانان عادی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =