تمرین قصه‌گویی با دانشجویان ادبیات دانشگاه فرهنگیان بجنورد

کارگاه قصه‌گویی به منظور آشنایی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بجنورد با تعریف قصه و قصه‌گویی و رویکردهای آن، با حضور مریم احتشام به عنوان مدرس در محل سالن آمفی‌تاتر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، مریم احتشام، مربی مسئول مرکز یک بجنورد، در جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بجنورد، به منظور آشنایی دانشجویان با تعریف قصه و قصه‌گویی و رویکردهای قصه‌گویی و معیارهای انتخاب قصه و مولفه ها و تاثیر تربیتی قصه بر کودکان و نوجوانان، به عنوان مدرس کارگاه حضور یافت.

مریم احتشام در این دوره آموزشی، با گفتن قصه های کوتاه از جمله: نام بلند، دولنگه، کلوچه های خدا، امین ترین دوست و گوساله لج باز،  درباره نام قصه ها و مولفه های اصلی انتخاب یک قصه، ورود، گره‌افکنی، نقطه اوج و پایان قصه صحبت کرد.

وی در پایان ضمن معرفی کتابهای قصه کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از آنان خواست تا کتاب قصه ای که تاثیرگذاری بیشتری بر آنها داشته است را جهت بررسی و تحلیل انتخاب کنند.

گفتنی است در طرحی که به تازگی وزارت آموزش و پرورش ارائه داده است، قصد دارد قصه گویی و قصه نویسی را جایگزین پیک های نوروزی کند.

پیش تر از این نیز دو نفر از مربیان مراکز استان،در همین زمینه دوره هایی را به درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، برای معلمان مقطع ابتدایی 6 منطقه استان برگزار کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =