جشنواره قصه‌گویی دفاع مقدس؛ پنجره‌ای جدید به روی مخاطبان گشود

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید، با ابزار هنر دریچه‌ای تازه به روی آن‌ها باز می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی راز ستاره‌ها گفت: برپایی دومین کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان از سال گذشته کلید خورد و جلسات هم‌اندیشی متعددی برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره برگزار شد وبرای اولین بار در کشور است که کارگروه کودک و نوجوان نیز در کنگره گنجانده شده است.

وی با اشاره به این‌که همه‌ی ما مدیون شهدا هستیم و وظیفه داریم فداکاری و رشادت آن‌ها را به نسل جدید نیز منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به مخاطب کودک و نوجوان است.

مسوول کارگروه کودک و نوجوان کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان گفت: این کارگروه تلاش دارد با برپایی جشنواره قصه‌گویی، مهرواره دست‌سازه‌ها و چاپ کتاب با محوریت دفاع مقدس پنجره‌ای جدید را به روی مخاطبان متفاوت باز کند.

روحی یادآور شد: مشارکت در این برنامه‌ها نه‌تنها مربیان را تحت تاثیر قرار داد بلکه تاثیر عمیقی بر کودکان و نوجوانان داشت و لطف و عنایت شهدا در این جشنواره محسوس بود.

وی همچنین ازهمراهیِ ستاد برگزاری کنگره قدردانی و اظهار امیدواری کرد تجربه موفق این‌ دوره باعث استمرار چنین برنامه‌هایی شود.

بنا بر این گزارش، قصه‌گویی آسیه رحمتی قصه‌گوی موفق استان خوزستان، آرام امینی و فاطمه محمدی‌زاده، اجرای گروه سرود مرکز فرهنگی هنری چترود، و پخش نماهنگ گزارشی از اقدامات کارگروه کودک و نوجوان کنگره ۶۵۰۰ شهید استان از جمله برنامه‌های آیین پایانی این جشنواره بود.

در این مراسم همچنین از مهین دستوری مربی مسوول سابق مرکز پاریز به دلیل شرکت ۴۳ قصه‌گوی نوجوان از این مرکز در جشنواره قصه‌گویی و فاطمه جعفرزاده به دلیل ترویج فرهنگ قصه‌گویی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =