در آیین چهل قلم استان خراسان شمالی، مظفر سالاری از کانون می گوید

همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب و در راستای اجرای طرح چهل قلم، آیین تجلیل از حجت الاسلام مظفر سالاری،نویسنده حوزه کودک و نوجوان در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای طرح ملی چهل قلم، آیین تجلیل از  مظفر سالاری،نویسنده حوزه کودک و نوجوان روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور منیر صادقی مدیر کل کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولان استان، در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی علامه دهخدا بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری در این مراسم با بیان اینکه از کودکی میان کتاب‌ها بزرگ شده است، اظهار داشت: دوم دبستان که بودم تازه در یزد کانون راه افتاده بود، عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدم و در مدتی کوتاه همه کتاب های کانون را خواندم.از دوران دبستان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمد و شد داشتم و هنوز هم گاهی به آنجا سر می‌زنم. گاهی به افرادی که هستند می‌گویم ما هم مثل شما بودیم، ولی نمی‌دانیم چطور شد که حالا ریش ما سفید شده است ولی همچنان دل ما مثل دل یک کودک است.

وی فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را عامل گرایش به ادبیات عنوان و اضافه کرد: فعالیت در کانون موجب شد که به حوزه مباحث نوشتاری علاقه‌مند شوم و بعد از آن که دیپلم گرفتم و وارد حوزه علمیه شدم، جدی‌تر به همکاری با برخی مطبوعات در حوزه کودک و نوجوان پرداختم.

نویسنده رمان «رویای نیمه شب» گفت: من در «رویای نیمه شب» به کودکان و نوجوانان فکر می‌کنم و کار بعدی هم که انجام می‌دهم برای ایشان است. شاید بتوان گفت که این رمان، رمان خانواده است.

سالاری، همچنین نویسنده کتابی با عنوان " زیر سایه درختان توت " است که توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

گفتنی است: حجت‌الاسلام مظفر سالاری، سال۱۳۴۱، در شهر  یزد متولد شد. وی بعد از گذراندن مقطع دبیرستان و با ورود به حوزه علمیه به همکاری با برخی مجلات از جمله «سلام ﺑﭽﻪھﺎ» و «پوپک» در حوزه کودک و نوجوان پرداخت. رمان ارزشمند «رویای نیمه‌شب»، «ﻧﯿﻤﻪ ﺷﺒﯽ در ﺣﻠﻪ»، «قایق راندن به اقیانوس: کتاب سفر مقام معظم رهبری به استان یزد»، «درون مایه ها و دست مایه های نمایشی در قرآن»، «دعبل و زلفا»، «شب صورتی»، «به سوی فانوس دریایی»  و «قصه‌های من و ننه آغا» از جمله آثار این نویسنده حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ دینی است.

لازم به ذکر است: طرح «چهل قلم» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف افزایش آشنایی مردم و مسئولان با نویسندگان متعهد و برجسته به عنوان گروه های مرجع تأثیرگذار، توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود. در این طرح ۴۰ نویسنده در کشور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =