اولین جشنواره پویانمایی کودک ونوجوان درمازندران

هم‎زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران؛ جشنواره پویانمایی کودک ونوجوان (شار) درمازندران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، از ۱۲ تا ۱۶ اسفند امسال یازدهمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی در تهران برگزار می‌شود و منتخب فیلم‌های پویانمایی بخش ایران نیز به صورت هم‌زمان در سینما کانون ساری اکران خواهد شد.

این رویداد در حالی صورت می‌پذیرد که کانون مازندران، اولین جشنواره پویانمایی کودک ونوجوان را با عنوان«شار» به معنای آبشار به صورت استانی برگزار می نماید.

در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران  با برنامه ریزی و برگزاری کارگاه‌های متعدد پویانمایی، به آموزش مربیان پرداخته و زمینه انجام فعالیت پویانمایی را در مراکز هموار ساخت تا از این طریق علاوه بر جذب علاقه‌مندان به این هنر در مراکز کانون، نقش مهمی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی برای آینده سازان ایران عزیز داشته باشد.

بر همین اساس  نخستین جشنواره پویانمایی « شار» در سطح اعضا (کودک و نوجوان )  و مربیان از ابتدای امسال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کار خود را آغاز نموده‌است و اکنون پس از دریافت آثار تولید شده در سطح کودکان ونوجوانان مربیان مراکز فرهنگی و هنری، مهیای برگزاری اولین جشنواره پویانمایی کودک ونوجوان در مازندران است.

جشنواره پویانمایی کودک ونوجوانان مازندران با هدف آشنایی نسل آینده ساز جامعه با موضوعات زیست محیطی، انرژی و اجتماعی شکل گرفته است  و آثار تولیدی این جشنواره  در دوبخش: اعضا (کودک و نوجوان ) و مربیان با موضوع‌های؛ اصلاح الگوی مصرف انرژی (آب، برق و...)- تفکیک زباله- حقوق شهروندی- پسماند و محیط زیست انجام گرفت.

اختتامیه این جشنواره  20 اسفند ماه در سینما کانون برگزار می شود و با رای هیات داوران، آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =