اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان ۲۷ نهال به یاد ۲۷ شهید سرافراز مدافع وطن کاشتند

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: ضروری است کودکان از اتفاق‌های پیرامون خود آگاه باشند؛ مسایل را تحلیل کنند و قدردان کسانی باشند که برای امنیت این مرز و بوم جان خود را فدا می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضای کانون استان ۲۷ نهال به یاد ۲۷ شهید سرافراز مدافع وطن، که در حادثه‌ی تروریستی جاده‌ی زاهدان- خاش به شهادت رسیدند، کاشتند.

مدیرکل کانون استان در این خصوص گفت: به یاد عروج سرخ ۲۷ پاسدار شهید امنیت که در حادثه‌ی اخیر آسمانی شدند، طی یک برنامه‌ی فرهنگی توسط اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، ۲۷ نهال به یاد آن سرافرازان شهید کاشته شد.

معصومه هادی در خصوص هدف از انجام این کار ارزشمند و نمادین فرهنگی گفت: کودکان، به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور می‌توانند براساس آموزه‌ها و هویت ملی و اسلامی جامعه‌ی خود را بسازند و مدافعان حریم فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به حادثه‌ی تروریستی اخیر خواستیم کودکان از اتفاق‌های پیرامون خود آگاه باشند؛ مسایل را تحلیل کنند و قدردان کسانی باشند که برای امنیت این مرز و بوم تلاش و در این‌راه جان خود را فدا می‌کنند.

هادی «به یاد شهدا بودن» را تلاشی برای رسیدن به این هدف دانست و اظهار امیدواری کرد کاشت این درختان گامی باشد برای تحقق بخشیدن به آرزوی صلح و آرامش بشری.

قابل ذکر است ۲۷ کودک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، ۲۷ نهال را به یاد شهیدان مدافع امنیت وطن کاشتند و هر درخت را به یکی از این شهیدان والامقام تقدیم کردند و با ذکر نام هر شهید خطاب به ایشان گفتند: با یاد و نام آشنای شما درخت امید و زندگی را به خاک می‌نشانیم و سرود صلح و دوستی را زمزمه می‌کنیم.

گفتنی است در این ویژه برنامه مسئولانی از استانداری، آموزش و پرورش، شهرداری، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =