کد خبر: 286267
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
آغاز نخستین «مهرواره شعر آفرینش» در تهران

با حضور 70 شاعر نوجوان و جوان از سراسر کشور، نخستین «مهرواره شعر آفرینش» در تهران آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، نخستین مهرواره‌ی شعر آفرینش با هدف تقویت انجمن‌های شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور با برگزاری سه کارگاه تخصصی آغاز شد.

بر همین اساس، این شاعران نوجوان و جوان ضمن آشنایی با سبک‌های متنوع شعر طی این کارگاه‌ها، در روز اول اسفند در نشستی با حضور عبدالجبار کاکایی حضور می‌یابند.

این نشست صمیمانه که کاکایی در آن به نقد و بررسی اشعار مربیان و کارشناسان ادبی سراسر کشور می‌پردازد، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پ‍رورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

در روز دوم این مهرواره فرصتی فراهم آمده است تا این هنرمندان به خوانش آثار خود بپردازند و در همین شب در نشست «دیدار ماه» حاضر شوند.

«دیدار ماه» که با حضور شاعران نام‌آشنای فارسی زبان برگزار می‌شود فرصت مناسبی برای شرکت کنندگان در مهرواره است تا برای نخستین بار در فضای حرفه‌ای ادبیات ایران قرار گرفته و با شاعران محبوب خود به گفت‌وگو بپردازند.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی این مهرواره، آیین پایانی در صبح روز جمعه ۳ اسفند برگزار می‌شود. در این مراسم دبیر جشنواره ضمن خوانش گزارشی از انجمن‌های شعر و اهداف مهرواره، کتاب جشنواره را به علاقه‌مندان معرفی خواهد کرد.

این مراسم با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون برگزار می‌شود.

گفتنی است در ادامه‌ی این مهرواره قرار است تیر 1398 مهرواره‌ی داستان با حضور نویسندگان نوجوان و جوان سراسر کشور برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =