چه خوب است مهرواره قصه‌گویی «کودک و خانواده» را برگزار کنید

برگزاری مهرواره قصه‌گویی «کودک و خانواده» فرصتی ناب برای ترویج فرهنگ قصه گویی و دوستی پدران، مادران، کودکان و نوجوانان با کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، گیتی خامنه مجری، نویسنده و کارگردان کشوری در سفر به استان خراسان جنوبی با حضور در جمع خانواده‌های شهرستان خوسف و سالن اجتماعات استاد راشد محصل با اشاره به بیان این مطلب گفت: اگر بچه‌ها را به خواندن کتاب تشویق کنیم و آنان طعم شیرین دوستی با کتاب و آگاهی را بچشند، هرگز از آینده نخواهند هراسید و دنیای گسترده‌تر ودیدگاه عمیق‌تری خواهند داشت، به یقین این مهم باوجود موانع ودشواری‌ها و ‌کمبودهایی که بعضی مناطق با آن دست به گریبان هستند، کار ساده‌ای نیست، اما با حمایت وکمک آنان که به ساختن دنیایی زیباتر می‌اندیشند و برای دست‌یابی به آن همت می‌کنند، امکان پذیر خواهد بود.

خامنه با بیان این‌که قصه هم‌زمان با آغاز آفرینش  شروع شد وهم‌چنان با ادامه‌ی زندگی بشر جریان دارد، گفت: هر روز از دل همین زندگی قصه‌هایی تازه خلق می‌شود. زندگی تک‌تک آدم‌ها هر روز با حادثه‌های تلخ و شیرین همراه است که اوج و فرودِ زندگی آنان را می‌سازد.

این مجری تلویزیون گفت: زبان زیبای قصه به خلق ‌ارتباطی عاطفی، عمیق و پایدار  بین والدین  و فرزند یاری می‌رساند.

وی تصریح کرد: قصه بهانه‌ای است تا اعضای خانواده در کنار هم با احساس نزدیکی  با یکدیگر از مهربانی، راست‌گویی،صداقت، همدلی، ... و غم و شادی در زندگی بگویند.

خامنه در ادامه گفت: با قصه می‌توان زیباترین مفاهیم زندگی را برای کودکان بیان کرد، بدون آن‌که با تکرار نصیحت‌های تکراری خسته ودلزده شان کرد؛ آن‌چه که کودکان و نوجوانان امروز به هیچ عنوان بر نمی‌تابند. 

مجری، نویسنده و کارگردان کشوری خاطر نشان کرد: حاصل درک بچه‌ها و گفت‌وگو به زبان متفاوت و تأثیرپذیر قصه به داشتن زندگی همراه با مفاهمه با جهان به جهت  کسب مهارت‌های زندگی منجر خواهد شد.

این مجری محبوب خانواده‌ها و کودکان دیروز و امروز درادامه سخنانش آرزو کرد، هر روز اشتیاق قصه گفتن در جمع خانواده بیشتر شود تا آن‌جا که با همت و همراهی همه‌ی کسانی که دوست‌دار ارتقای فرهنگ اجتماعی شهرشان هستند، اولین مهرواره شهرستانی «قصه‌گویی کودک و خانواده» در شهرستان خوسف برگزار شود.

خامنه در پایان با قدردانی از استقبال خوب مردم شهرستان خوسف گفت: بی تردید هیچ عامل و نیرویی با حسِ ناب شهروندان خوسف به زادگاهشان برابری نمی‌کند، حسی که عامل محرکه‌ی همه فعالیت‌های ارزشمند ماندگار و سازنده است.

گیتی خامنه مجری نویسنده و کارگردان کشوری، بابک نیک طلب شاعر، علی خدایی نویسنده و تصویرگر و حدیثه قربان نیز تصویرگر کتاب‌های کودک طی روزهای 29 بهمن تا یکم اسفند 1397 میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی شدند و طی نشست‌های تخصصی صمیمانه با خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان استان به گفت‌وگو نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =