کد خبر: 286274
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
بازدید 412
کودک، مهم ترین شهروند است

معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس در نخستین «گذر کودکانه» گفت: کودکان باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شهرها مشارکت داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس در ویژه برنامه نخستین گذر کودکانه، شهر دوستدار کودک گفت: با توجه به افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش تراکم در شهرها و اسکان در آپارتمان‌های با متراژ کم، اهمیت حقوق شهروندی همه اقشار جامعه به ویژه کودکان را بیشتر مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان شهری و اجتماعی قرار داد.

کامرانی در برگزاری نخستین گذر کودکانه در پیاده راه وکیل شیراز که با همکاری شهرداری منطقه 8 شیراز برپا شده بود خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های ویژه کودکان می‌توانداهمیت کودکان به عنوان آینده‌سازان را به خانواده‌ها و مسئولان گوشزد کند تا در ساخت شهرها ایجاد بسترهای لازم و مناسب کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 وی اظهار داشت: اجرای برنامه‌هایی مانند گذر کودکانه بستری را فراهم می‌کند تا کودکان با حضور در برنامه‌های شاد، همراه با آموزه‌های دینی و تمدنی ایران اسلامی، با آداب اجتماعی و حقوق شهروندی بیشتر آشنا شوند و این مسائل در وجودشان نهادینه شود. کودکان حق دارند که با سهولت به امکانات شهری، دسترسی داشته باشند و به راحتی مورد استفاده قرار دهند.

کامرانی افزود: کودکان به عنوان مهم‌ترین نعمت الهی نباید در حاشیه قرار گیرند بلکه آنان به عنوان آینده‌سازان کشور و بهترین سرمایه هر خانواده باید در متن اجتماع باشند و همین موضوع، می‌طلبد که کودکان را در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شهرها مشارکت دهیم و از نقش بی بدیل آنان بیشتر استفاده و در بسیاری از امور کودکان، نظرشان را لحاظ کنیم تا از این دوران کوتاه و بی‌بازگشت کودکی لذت ببرند و رشد کنند.

اولین گذر کودکانه، چهارشنبه اول اسفند ماه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ۷ شب در شیراز برپا شد و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با اجرای فعالیت‌های مختلفی از قبیل: نقاشی روی پارچه، قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی، شادپیمایی عروسک‌ها، اجرای مسابقه و عرضه محصولات فرهنگی در این برنامه حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =