کد خبر: 286279
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
مقدمه خوب نوشتن، خوب خواندن است

بابک نیک طلب با حضور در جمع کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، کتاب خواندن و خوب خواندن را مقدمه‌ی خوب نوشتن دانست و بر خوانش آثار شاعران بزرگ از گذشته تا امروز تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، بابک نیک طلب طی روزهای 29 بهمن الی یکم اسفند 1397 میهمان جمع با صفای اعضای مراکز فرهنگی هنری و دانش آموزان شهرستان‌های بیرجند، قاین و خوسف شد.

 نیک طلب در این سفر به تمامی کودکان ونوجوانان توصیه کرد، برای موفقیت در امر نویسندگی خوب کتاب بخوانند و آثار شاعران و نویسندگان بزرگ را مطالعه کنند.

این شاعرکودک و نوجوان، آموختن و فراگیری اصول شاعری و داستان نویسی، آشنایی با آرایه‌های ادبی، تمرین نوشتن، خوانش سفرنامه‌ها و خاطرات بزرگان، ارسال آثار ادبی برای جراید و مجلات کودک و نوجوان را در تولید کارهای ارزشمند مؤثر دانست.

نیک طلب با بیان این‌که قلم هر نویسنده متأثر از زندگی اجتماعی و شخصی او می‌باشد، گفت: ایجاد پنجره‌های روشن به اتفاق‌های روزمره  و نگاه دقیق و جستجوگر به تک تکِ عناصر زندگی شهری و روستایی در اثر شاعران و نویسندگان نقش آفرین است.

این شاعر در بخشی دیگر از سخنانش یادآور شد: انتخاب بهترین واژه‌ها و استفاده از کلمات شیوا، ساده و روان، رعایت اصول بلاغت به آفرینش یک اثر ادبی استحکام می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه حضور شخص مؤلف در اثرش بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نوشته‌ی مطلوب محسوب می‌شود، بر همین اساس نمادها و نشانه‌های محل زندگی و زبان شاعر در اثرش هویت و شخصیت خاص و منحصر به فردی را می‌آفریند که تکرار نشدنی است.

نیک طلب با اشاره به اینکه تنوع در نوشتن و دقت در مضمون‌های مختلف باعث متفاوت شدن نوشته‌ها و افزونی مخاطبان می‌شود، اضافه کرد: این گوناگونی سوژه و زبان، جهان‌های وسیع و پهناوری را به روی خواننده‌ی امروز باز می‌کند آن‌گونه که حلاوت و شیرینی خواندن اثر را دو چندان می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =