دومین انجمن ادبی «آینه‌های ناگهان» کانون خوزستان در بندرامام آغاز به‌کار کرد

دومین انجمن ادبی «آینه‌های ناگهان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ظهر امروز پنج‌شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۷ با حضور مهدی مرادی شاعر حوزه‌ی کودک و نوجوان کشور در بندرامام آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در آیین آغاز به‌کار انجمن ادبی«آینه‌های ناگهان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حوزه‌ی بندرامام و ماهشهر  که با حضور  معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان، مسئولین، مربیان کانون استان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی بندرامام برگزار شد؛ مهدی مرادی شاعر حوزه‌ی  کودک و نوجوان کشور گفت: تنوع فرهنگی در شهرهای صنعتی و اقلیم شهرهای جنوبی بستری است که نویسندگان و شاعران می‌توانند از آن بهره ببرند.
وی افزود: در شهرهای صنعتی هنر و ادبیات به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
مرادی با اشاره به این‌که، در شرایطی که بسیاری از نهادها و سازمان‌ها از پرداختن به بچه‌ها طفره می‌روند و کارخانه‌ها همه‌ی فضاهای شهرهایی مانند ماهشهر را بلعیده‌اند تاکید کرد: وجود مراکز کانون به معجزه می‌ماند و بچه‌ها قدر مراکز کانون را در این مناطق می‌دانند.
نویسنده کتاب کلاغ سه‌شنبه اضافه کرد: تنوع فرهنگ‌ها در جنوب خوزستان و شهرهایی مانند بندر امام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر می‌تواند دستمایه‌ی نوشتن شاعران و نویسندگان قرار بگیرد. 
وی همچنین گفت: اقلیم نیز بستر حاصلخیزی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن ببالند. 
مرادی با اشاره به این‌که، دریا می‌خواهد در کلمات ما بریزد و وارد دفترهای ماشود و ما را با امواج خود به دوردست ها ببرد اما ما مقاومت می‌کنیم افزود: خوشبختانه مقاومت بچه ها کم تر از بزرگترهاست زیرا هنوز ذهن شان عادت پذیر نشده است. 
این شاعر خوزستانی با اشاره به آثار پاره ای از نویسندگان مثال‌هایی از دیباچه‌ی خروس اثر ابراهیم گلستان آورد و قدرت واژگان بومی را مهم دانست و یادآور شد: گویش ها و لهجه‌ها می‌تواند به صورت خلاقانه خود را در آثار بچه‌ها نشان بدهد.
براساس این گزارش، در  فعالیت دومین انجمن‌ ادبی «آینه‌های ناگهان» بندرامام و ماهشهر، کارگاه آموزشی با روش بارش فکری با حضور مهدی مرادی شاعر خوزستانی حوزه‌ی کودک و نوجوان کشور و اعضا نوجوان کانون در محل مرکز فرهنگی هنری کانون بندرامام برپا شد.
گفتنی است: انجمن‌های ادبی «آینه‌های ناگهان» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مراکز فرهنگی هنری کانون در حال راه‌اندازی است و هفته گذشته نیز کار خود را با افتتاح این انجمن در شهرستان آبادان و حضور کمال شفیعی شاعر حوزه‌ی نوجوان کشور آغاز کرده است.
گفتنی است: با برنامه ریزی‌های اعلام شده از سوی کانون خوزستان سومین انجمن ادبی 《آینه‌های ناگهان》 کانون خوزستان هفته آینده در اندیمشک راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =