لاک‌پشتی که آرزویش را به غول چراغ جادو گفت/ ترکیب سه داستان معروف

کارگردان انیمیشن کوتاه «وینگ» درباره قصه فیلمش که در جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، صحبت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بهزاد هاتف کارگردان انیمیشن کوتاه «وینگ» که فیلمش برای حضور در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران پذیرفته شده درباره داستان فیلم خود گفت: فیلم انیمیشن کوتاه «وینگ» تلفیقی از 3 داستان قدیمی است؛ داستان لاک‌پشت و خرگوش، لاک‌پشت و لک‌لک‌ها و غول چراغ جادو، البته شخصیت اصلی داستان لاک‌پشتی است که آرزوی پرواز دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این فیلم که حدود 150 ثانیه است نزدیک به 2 ماه پیش به پایان رسیده است، افزود: لاک‌پشت دراین فیلم برای رقابت و مسابقه با خرگوش از غول چراغ جادو می‌خواهد که به او بال بدهد و اسم فیلم نیز به همین دلیل «وینگ» انتخاب شده است.

این کارگردان درباره فعالیت‌های خود در حوزه انیمیشن گفت: من فعالیت در انیمیشن را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردم. دوره نهم جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بهترین دوره‌ای بود که به یاد دارم زیرا فیلم‌های بسیار خوبی در این جشنواره شرکت کرده بودند و از داوران و هنرمندان سرشناسی هم برای شرکت در این جشنواره دعوت شده بود.

هاتف در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره روند تولید انیمیشن در ایران توضیح داد: مهم‌ترین مشکل در ایران تامین بودجه است. من برای ساخت فیلم «وینگ» هیچ سرمایه‌گذاری پیدا نکردم و در آخر با هزینه شخصی خودم این فیلم را ساختم.

وی در پایان اظهار کرد: برای پیدا کردن تهیه‌کننده به منظور ساخت انیمیشن به دفاتر تهیه‌کنندگان زیادی رفتم اما هیچکدام از آنها رغبتی برای ساخت این انیمیشن نشان ندادند و نبود سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین مشکل فعالان حوزه انیمیشن در ایران است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =