اعضای شورای معاونان کانون در دوره آموزش مدیریت اقامه نماز شرکت‌کردند

مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان استان گیلان در دوره «آموزش مدیریت نماز، ویژه مدیران» شرکت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره‌ی آموزشی با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز و ارایه‌ی برنامه‌های خلاقانه و هدف‌مند جهت نهادینه‌سازی فرهنگ نماز درجامعه، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری برگزارشد.

هدایت این دوره آموزشی را کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم برعهده داشت و وی افزون بر تبیین اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ نماز، از شیوه‌های متنوع برای علاقه‌مندسازی کودکان ونوجوانان به نماز سخن‌گفت.

حجّت الاسلام حمداله حقیقی پیام در همین‌حال به اهداف شیطان در فراهم‌سازی زمینه‌های جدایی انسان‌ها از یکدیگر و پروردگار اشاره و با بیان این‌که شیوه‌های فریب بندگان خدا در دوران مختلف و با توجه شرایط موجود، متفاوت است، تصریح‌کرد: نماز بسترساز پیوند انسان با خدا بوده و حیله‌های شیطانی در سایه ادای این فریضه‌ی دینی مدیریت می‌شود.

او در ادامه به لزوم تلاش برای نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه پرداخت و نخستین گام در این مسیر را پیش‌گامی مسوولان و تصمیم‌گیرندگان عنوان‌کرد.

مدرس این دوره آموزشی در این میان نقش مدیران و مسوولان کانون پرورش فکری و کانون زبان استان را مهم توصیف‌کرد و با تاکید براین موضوع که نیازسنجی و مخاطب‌شناسی بایستی مد نظر تصمیم‌گیرندگان این مجموعه‌قرارداشته‌باشد، از ضرورت‌های ایجاد پیوند میان مسجد، خانه، مدارس و مراکز فرهنگی هنری کانون سخن گفت.

این کارشناس علوم دینی برهمین اساس شناخت‌افزایی، الگوسازی، ایجاد ارتباط، جذاب‌سازی و محیط‌سازی را لازمه‌ی جلب نظر و جذب مخاطب کودک و نوجوان دانست و راه‌کارهایی برای تحقق آن ارایه‌داد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در آغاز این دوره به روی‌کرد دینی برنامه‌های این مجموعه فرهنگی پرداخت و با بیان این که آموزه‌های اسلامی در متن فعالیت‌های کانون پرورش فکری جاری و ساری است گفت: استفاده از روش‌های خلاقانه و بهره‌گیری از ابزارهای تربیتی مناسب، از دلایل رشد و شکوفایی اعضای کودک و نوجوان آن به‌شمارمی‌رود.

اسفندیار ضیائی در عین‌حال، ارایه‌ی فعالیت‌های کانون در سایه‌ی ایجاد رغبت و هدایت مخاطبان در مسیر توان‌مندی‌ها را از دیگر موارد توفیق کانون عنوان‌کرد و حرکت‌های سازنده مربیان آن را گامی در جهت تحقق اهداف نظام آموزشی کشور دانست.

تشریح برنامه‌های دینی کانون در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی از سوی حاضران، دیگر بخش‌های این دوره آموزشی۸ ساعته بود که با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر کانون زبان استان گیلان در اداره کل این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت صورت‌گرفت.   

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =