هنر،  خلاقیت را در کودک حفظ و گسترش می‌دهد

خلاقیت به طور ذاتی و فطری در وجود کودکان و نوجوانان به ودیعه گذاشته شده است و هنر نقش مؤثری در حفظ و گسترش خلاقیت در کودکان دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، علی خدایی نویسنده و تصویر کودک با حضور در جمع کودکان و نوجوانان استان در شهرستان‌های قاین، خوسف و بیرجند با بیان این مطلب گفت: دوران کودکی دوران ارزشمندی برای پرورش قوه خلاقیت است و این مهم وقتی عملی می‌شود که کودک در کنار یک بزرگ‌سال آگاه به کودکی و هنر قرار بگیرد.

این نویسنده و تصویرگر کتاب کودک خاطر نشان کرد: یکی از دلایل عدم بروز خلاقیت، عدم آگاهی مربی یا مدرس هنر است و خوش‌بختانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وجود مربیان آگاهی که  درک درستی از دنیای کودکی و هنر دارند، شاهد بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادها و قرارگرفتن کودکان و نوجوانان در مسیر صحیح هنر هستیم و این مهم به خوبی در بازدید از کارگاه‌های هنری مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی و برگزاری کارگاه‌های متنوع تصویرگری و خلاقیت ویژه کودکان و نوجوانان و اعضا مشهود بود.  

خدایی تصریح کرد: کارگاه‌های هنری، پرورش تخیل و خلاقیت با قرار دادن کودک در یک چالش ذهنی شکل می‌گیرد، آن‌گونه که کودک وقتی خود را درگیر آن چالش می‌بیند، با لذت در آن کارگاه به خلق آثاری متفاوت و تازه می‌پردازد.

وی در ادامه یادآور شد: شاید برخی از این کودکان که در فعالیت‌های خلاق و نو  شرکت می‌کنند، در آینده به سراغ کار هنری نروند، اما در مواجهه با انواع چالش‌های زندگی فردی و اجتماعی تصمیمات بهتری خواهند گرفت.

برگزاری کارگاه تصویری در گردهمایی مربیان هنری، برگزاری کارگاه‌های  نقاشی خلاق در مراکز فرهنگی هنری قاین و شماره یک و فراگیر بیرجند و مدرسه برکت در شهرستان خوسف از دیگر برنامه‌های سفر علی خدایی نویسنده و تصویرگر بیش از 80 کتاب کودک به استان خراسان جنوبی بود که با استقبال خوب کودکان و نوجوانان رو به رو شد.

این نویسنده و تصویرگر کتاب کودک طی روزهای 29 بهمن الی 2 اسفند 1397، همراه با گیتی خامنه نویسنده، کارگردان و مجری تلویزیونی، بابک نیک طلب شاعر کودک و نوجوان و حدیثه قربان تصویر گر کتاب کودک میهمان کانون استان خراسان جنوبی شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =