نقش کاردستی را در پرورش  خلاقیت و تخیل کودکان جدی بگیریم

حدیثه قربان تصویرگر کتاب کودک، طی سفر سه روزه به کانون خراسان جنوبی و برگزاری «کارگاه خلاقیت»، نقش فعالیت کاردستی را در پرورش تخیل و بروز استعدادهای هنری کودکان بسیار مؤثر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، حدیثه قربان طی سفر به استان خراسان جنوبی با همراهی گیتی خامنه نویسنده، کارگردان و مجری تلویزیونی، بابک نیک طلب شاعر کودکان و نوجوانان و علی خدایی نویسنده و تصویرگر کتاب کودک، طی روزهای 29 بهمن الی یکم اسفند 1397 میهمان جمع کودکان و نوجوانان استان شد و کارگاه‌های خلاقیت را با محوریت ماسک سازی برگزار کرد.

این تصویرگر کتاب کودک با تأکید بر این‌که کاردستی یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های هنری مورد علاقه‌ی کودکان است، گفت: در کارگاه‌های ماسک سازی که در مراکز فرهنگی هنری قاین، شماره یک و فراگیر بیرجند و دبستان برکت شهرستان خوسف برگزار شد، کودکان بیش از 90 ماسک  را با استفاده از دورریختنی‌ها ساختند.

قربان اضافه کرد:  در ادامه برگزاری کارگاه ماسک سازی، کودکان در قالب گروه‌های چند نفره برای ماسک‌های ساخته شده  یک اسم را انتخاب کردند و با طراحی یک داستان کوتاه به اجرای نمایش پرداختند.

 وی تصریح کرد: کودکان می‌توانند با شناخت بهتر فضای پیرامون زندگی، خیال‌پردازی و پرورش ایده‌های تازه‌ای که در ذهن دارند، خالق بهترین کاردستی‌ها و کاربردی‌ترین وسایل باشند.

  به گفته‌ی این تصویر گر کتاب کودک، کاردستی زمینه پرورش خلاقیت، رشد و بالندگی کودکان را  فراهم می‌کند و تنها با در اختیار قراردادن وسایل دورریختنی مانند، تکه‌های مقوا، پارچه، روزنامه، روبان و... هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های نقاشی خلاق با همین ابزار ساده می‌توان یک فعالیت لذت‌بخش و متنوع هنری را ایجاد کرد.  

قربان خاطر نشان کرد: اجرای فعالیت کاردستی در قالب یک فرایند هدف‌مند به ویژه وقتی با نمایش و بازی همراه می‌شود، علاوه بر پرورش خلاقیت، به تقویت حس مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، پیشرفت تحصیلی و ایجاد سرفصل‌های آموزشی جدید برای یادگیری بهتر منجر خواهد شد.

حضور این تصویرگر کتاب کودک در گردهمایی مربیان هنری استان و برگزاری «کارگاه خلاقیت» از دیگر برنامه‌های سفر حدیثه قربان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =