کد خبر: 286317
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
بازدید 789
پودمان آموزشی " شیوه‌های زندگی اردویی" در کرمان برگزار شد

مربیان کانون کرمان شیوه‌های برپایی زندگی اردویی برای کودکان و نوجوانان را فراگرفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، این دوره آموزشی با حضور ۵۲ نفر در ۲ گروه مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

احسان پوستین‌دوز مدرس این دوره با بیان مباحثی درخصوص تعریف و انواع اردو گفت: هماهنگی با خانواده، اجرائیات، وسیله‌ی نقلیه، ایمنی در مسیر اردو و سرگرمی‌های داخل اتوبوس را از مقدمات پیش از برپایی اردو برشمرد.

وی هدف اصلی اردو را برنامه تربیتی دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه مربیان در اردو این است که در هر لحظه سه سوال کی؟ کجاست؟ و چکار می‌کند را از خود بپرسد و در عین حال نیرو پروری کند و مسئولیت‌پذیری را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

تسلط مربی به امداد و کمک‌های اولیه از دیگر مواردی بود که این مدرس بر آن تاکید کرد و یادآور شد: موقعیت‌سازی تربیتی، تولید و اجرای طرح تربیتی، استفاده از ظرفیت‌های تربیتی هر نوع اردو و تربیتی کردن فعالیت‌های اردو از مواردی است که مربیان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

مراسم افتتاحیه، گروه‌بندی، تغذیه، بیدارباش، نماز صبح، مراسم صبح‌گاهی، خادمین اردو،نکات کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی، نکات شنا و بازی و سرگرمی در اردو از دیگر مباحثی بود که طی این دوره مطرح و درباره آن گفت و گو و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =