آیین معارفه مدیرکل کانون استان سمنان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با حضور معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان این اداره‌کل برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل این استان که عصر شنبه چهارم اسفند ۱۳۹۷ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد از تلاش‌های مهدی جمال در نزدیک به چهار سال مدیریت، هم‌چنین محمد ناظری‌صوفی که مدت کوتاهی سرپرستی استان را برعهده داشت، قدردانی و برای نبی‌اله خدابخشی سکاندار جدید کانون استان سمنان، آرزوی موفقیت کرد.

زمردیان در ادامه، خدابخشی را از جمله مدیران خوب فرهنگی و باتجربه‌ در حوزه مدیریت فرهنگی در استان‌ها، حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف دانست واظهار امیدواری کرد تا او در کنار دیگر همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، موفقیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان را بیش از پیش کند.

وی در ادامه گفت: پرورش فکر و خلاقیت کودکان و تربیت نسلی خداباور، آگاه و اخلاق‌مدار وظیفه اصلی کانون است.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری به‌عنوان مرجع فعالیت فرهنگی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد است، اظهار داشت: کانون، سازمانی است که سرمایه و داشته اصلی‌اش، نیروی انسانی تربیت‌شده و پرورش یافته برای کار با کودک و نوجوان است و در طی سالیان متمادی، دانش انباشته‌ای در این‌حوزه دارد. حوزه‌ای که امروز به‌ویژه دارای جایگاهی خاص و اثرگذار است و اهمیت پرورش فکر و خلاقیت مورد تأکید تمام مقام‌ها و مسئولان کشوری قرار دارد، این امر رسالت کانون پرورش فکری را سنگین‌تر می‌سازد.

زمردیان، تربیت نسل آگاه، اخلاق‌محور و خداباور برای آینده را یکی از محوری‌ترین اقدامات کانون با استفاده از پرورش فکر و خلاقیت کودکان عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه ارتقای نیروی انسانی، اصلی ضروری به‌شمار می‌رود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر توجه جدی به سرمایه اساسی در کانون و اهمیت کار کارشناسی در این‌حوزه، ابراز کرد: همان‌طور که مدیریت منابع انسانی و داشته‌های‌مان در کانون دارای اهمیت است به ‌همان میزان نیز باید به کار کارشناسی در درون بدنه کانون پرورش فکری از سطوح پایین‌تر به بالا اهمیت داد.

معاون فرهنگی کانون کشور در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست‌گذاری جدید کانون مبنی بر نگاه ویژه‌ به سبک زندگی، آموزش مهارت‌های اجتماعی به مخاطبان کودک و نوجوان و دوری از آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: امید است این موضوع مهم در استان سمنان نیز با مشارکت معاونت اجتماعی استانداری و دانشگاه‌ها و... به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین به خوبی پیگیری و اجرا شود.

در پایان این مراسم، خدابخشی به‌عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی و از خدمات مهدی جمال و محمد ناظری‌صوفی قدردانی شد.

فاضل نظری مدیرعامل کانون با صدور حکمی نبی‌الله خدابخشی را به عنوان مدیرکل کانون استان سمنان منصوب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =