آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان سمنان برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با حضور معاون فرهنگی و جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان این اداره‌کل برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل این استان که عصر شنبه چهارم اسفندماه ۱۳۹۷ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد از زحمات نزدیک به چهار سال تلاش مهدی جمال و هم‌چنین محمد ناظری‌صوفی که در مدت کوتاهی سرپرستی استان را برعهده داشت، قدردانی و برای نبی‌اله خدابخشی سکاندار جدید کانون استان سمنان، آرزوی مؤفقیت کرد.

زمردیان در ادامه از خدابخشی که از مدیران خوب فرهنگی و باتجربه‌ی مدیریت فرهنگی در استان‌ها، حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف بوده، خواست تا در کنار سایر همکاران استان در کانون پرورش فکری، مؤفقیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان را بیش از پیش کند.

رسالت کانون پرورش فکری؛ تربیت نسلی خداباور، آگاه و اخلاق‌مدار است

معاون فرهنگی کانون کشور گفت: پرورش فکر و خلاقیت کودکان رسالت این سازمان برای تربیت نسلی خداباور، آگاه و اخلاق‌مدار است.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری به‌عنوان مرجع فعالیت فرهنگی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد خود است، اظهار داشت: کانون، سازمانی است که سرمایه و داشته اصلی‌اش، نیروی انسانی تربیت‌شده و پرورش یافته برای کار با کودک و نوجوان است و در طی سالیان متمادی، دانش انباشته‌ای در این‌حوزه دارد. حوزه‌ای که امروز به‌خصوص دارای جایگاه خاص و اثرگذار است و اهمیت پرورش فکر و خلاقیت مورد تأکید تمام مقامات و مسئولان کشوری قرار دارد و این امر، رسالت کانون پرورش فکری را سنگین‌تر می‌سازد.

زمردیان، تربیت نسل آگاه، اخلاق‌محور و خداباور برای آینده را یکی از محوری‌ترین اقدامات کانون با استفاده از پرورش فکر و خلاقیت کودکان، عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه ارتقای نیروی انسانی، اصلی ضروری به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی کانون کشور تأکید کرد: نوع رفتار سازمانی در مجموعه کانون پرورش فکری در حقیقت پرورش خلاقیت و فکر کودکان است و نوع فعالیت‌های این‌حوزه دارای تفاوت‌هایی است که همگی از لحاظ ماهوی به اصل اساسی نیروی انسانی باز می‌گردد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر توجه جدی به سرمایه اساسی در کانون و اهمیت کار کارشناسی در این‌حوزه، ابراز کرد: همان‌طور که مدیریت منابع انسانی و داشته‌های‌مان در کانون دارای اهمیت است به‌همان میزان نیز باید به کار کارشناسی در درون بدنه کانون پرورش فکری از سطوح پایین‌تر به بالا اهمیت داد.

معاون فرهنگی کانون کشور در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست‌گذاری جدید کانون مبنی بر نگاه ویژه‌ به سبک زندگی، آموزش مهارت‌های اجتماعی به مخاطبان کودک و نوجوان و دوری از آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: امید است این موضوع مهم در استان سمنان نیز با مشارکت معاونت اجتماعی استانداری و دانشگاه‌ها و... به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین به خوبی پیگیری و اجرا شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، نبی‌الله خدابخشی به‌عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، معرفی و از خدمات جمال و زحمات ناظری، قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =