اصول نگارش وتدوین گزارش فعالیت‌های فرهنگی مرورشد

مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان در پودمان آموزشی«اصول نگارش و تدوین گزارش فعالیت‌های فرهنگی» شرکت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این پودمان آموزشی ۲۰ ساعته که با حضور مربیان مسوول ۳۱ مرکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان صورت‌گرفت، حاضران با تعاریف و اهداف گزارش‌نویسی و اهمیت جلب نظر مخاطب در سایه ارایه‌ی درست و اصولی گزارش آشناشدند.

آموزش مراحل چهارگانه گزارش‌نویسی، آراستن و جذاب‌سازی موضوع‌های مطرح‌شده و هم چنین ارایه‌ی جدول‌ و نمودارها برای فهم بهتر مخاطب، دیگر مباحثی بود که از سوی مدرسان این پودمان آموزشی مورد توجه قرارگرفت.

برهمین اساس، نورانا پیرو نذیری و فریبا دلسوز،  از مدرسان این پودمان آموزشی، اهمیت بند (پاراگراف) را به فراگیران یادآورشدند و با بیان این‌که هر بند می‌تواند طرح‌کننده یک ایده باشد، بر لزوم توجه به این نکته تاکیدکردند.

میهمانان برنامه هم‌چنین ساده‌نویسی، پرهیز از مبالغه و بهره‌گیری از واژه‌های نامانوس را مهم توصیف‌کردند و نشانه‌گذاری و به‌کارگیری درست و بجای آن در متن گزارش را بسترساز درک مطلوب مخاطب از مطالب ارایه‌شده دانستند.

آشنایی افزون‌تر مربیان مسوول مراکز کانون با انواع و شکل ارایه‌ی گزارش‌ها و درعین‌حال، بررسی نقاط ضعف و قوت گزارش‌های مکتوب و شفاهی، از دیگر اهداف مدرسان این پودمان آموزشی بود و آنان هم‌چنین ضمن طبقه‌بندی انواع گزارش‌ها، به کاربردهای مختلف آن اشاره‌کردند.

ارایه گزارش از سوی شرکت‌کنندگان و هم‌چنین، پاسخ‌گویی مدرسان به پرسش‌های حاضران، ازدیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در این پودمان آموزشی بود که روزهای ۵ و ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.

گفتنی است، کتاب‌های«گزارش‌نویسی و آیین نگارش» تالیف مهدی ماحوزی، «برسمند سخن» اثر نادر وزین‌پور و «نگارش برای مدیران و تصمیم‌گیرندگان» اثر ماریا باو از جمله منابع مورد استفاده در این پودمان آموزشی به شمار می‌رفت.

                                    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =