کانون، کتاب‌خانه سیارش را به آب انداخت

اولین کتاب‌خانه سیار شناور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستاهای مجاور تالاب شادگان راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به بافت آبی تالاب شادگان این کتاب‌خانه به صورت شناور اقدام به توزیع کتاب در مناطق محروم و کم برخوردار شهر شادگان می‌کند.

بر این اساس، کتاب‌خانه شناور سیار با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ماهانه یک‌بار به مناطق محروم حاشیه تالاب شادگان سفر می‌کند و مربیان کانون با اهدا کتاب به کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی برای آن‌ها می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری کانون خوزستان در پی توسعه عدالت اجتماعی با سفر به مناطق و روستاهای محروم استان همچون روستای چشمه چلبار اندیکا، مناطق عشایری نفت سفید، روستای حیات آباد هارکله شهرستان لالی و روستای ابو عقاب از توابع آبادان در بخش منیوحی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان این مناطق خدمت‌رسانی کرده‌اند و در آینده‌ی نزدیک نیز به دیگر روستاهای محروم استان سفر خواهند کرد.

ایده راه‌اندازی قایق یا کشتی برای خدمت‌رسانی فرهنگی به ساکنان مناطق اطراف رودخانه‌ها یا جزایر خلیج فارس و دریای خزر سال‌هاست در کانون مطرح شده است و اکنون راه‌اندازی این قایق می‌تواند سرآغاز توسعه این امکان فرهنگی در مناطق مختلف کشور باشد.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان ۶ کتاب‌خانه سیار دارد.

مراسم راه‌اندازی کتاب‌خانه شناور سیار با حضور سعید حاجیان فرماندار شادگان، وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان و جمعی از مسئولان شهرستان و دانش‌آموزان دبستان میثاق روستای صراخیه در مجاورت تالاب بین‌المللی شادگان راه‌اندازی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =